Renault Trucks elektromos járművek üzemeltetése: Kézen fogva
Szigorúan betartva az illendőség szabályait és a mindenkori járványügyi előírásokat, a Renault Trucks ügyfeleivel kéz a kézben üzemelteti az elektromos teherautókat. Ugyanis a lelki nyugalom, a használat élménye hatványozottan fontos a villanyjárműveknél. Nevükben a küldetésük: egy haszonjárműnek hasznot kell termelnie. Egy nem kívánt leállásnál nemhogy hasznot nem termel, tetemes költségeket halmoz fel. Márpedig ma már a prediktív karbantartás korát éljük,...
Renault Trucks elektromos teherautó hazai tesztje: Pozitív szemlélet
Első fecskénk zöldbe boruló villanytavaszt ígér! A Renault Trucks D E-Tech elektromos teherautóval szerzett hazai tapasztalatok megmutatják, hogy az emissziócsökkentés nem csupán divatos bűvszó, az érdekeltek hajlandóak tenni a tisztább jövőért. Ezer-kétezer kilométer távlatából inkább csak érdekesség arról olvasni, hogy Firenze, Lyon, Párizs vagy éppen Barcelona hulladékgyűjtését már tisztán elektromos Renault Trucks teherautók is végzik. Sokkal fontosabb, hogy a Renault...
Renault Trucks elektromos haszonjárművek: Felvillanyozó jövő
Ritkán adódik ilyen kis piacon ilyen jelentős esemény! Hazánk nemhogy felkerült a Renault Trucks elektromobilitási térképére, egyből a francia gyártó egyik villamosítási úttörőjévé léptünk elő. Európában a jellemzően elosztófuvarozásra alkalmazott közép- és nehézkategóriás, 4×2 és 6×2 hajtásképletű fülke-alvázakból évente 65-70 ezret értékesítenek. E nagyságrend ismeretében már nem olyan meglepő, hogy miért a hazai piacon kicsit mostoha sorsú középkategóriában kezdte meg...
Az üzemanyagcellás hajtás jövőbeli kilátásai: Zsákutca a hidrogén?
Egy friss tanulmány szerint nem túl rózsás a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás jövője a gépjárműiparban – különösen az akkumulátoros elektromos hajtás rohamos fejlődésének tükrében. Mégis sok jelentős piaci szereplő hisz benne és küzd érte. Nemrég jelent meg a német Fraunhofer Intézet egyik nagyszabású kutatásának összegzése. Ennek az a végkövetkeztetése, hogy a gépjárművek legtöbb alkalmazási területén jóval előnyösebb az akkumulátoros elektromos...
MAN elektromos nehéz-teherautók: Zéró emissziós misszió
Ambiciózus terveket ápol az MAN! Szeretné jelentősen felgyorsítani a helyileg kibocsátásmentes elektromos és üzemanyagcellás haszonjárművek elterjedését. Fellebbentették a fátylat az új, két éven belül gyártásba kerülő elektromos nehéz-teherautójukról is. Elsőként, 2018-ban az oroszlán ugrott mély vízbe a nagy gyártók közül amikor bemutatta az MAN eTGM teherautót. Sajnos a mindössze tucatnyi szorgoskodó példány ismeretében azóta sem beszélhetünk valódi sorozatgyártásról. Ennek hamarosan...
Freightliner eCascadia: Felrázza Amerikát
Hamarosan sorozatgyártásba kerül az elektromos Freightliner eCascadia nyerges vontató. Már egymillió mérföldet ment a tesztflotta és a töltési hálózat kiépítését is megkezdték. Jelenleg a Freightliner eCascadia a legnagyobb hatótávolságú akkumulátoros elektromos nyerges vontató Észak-Amerikában. Az eCascadia üzemeltetői tesztben dolgozó prototípusaiból álló flotta futásteljesítménye 2020 novemberében meghaladta a félmillió mérföldet. Majd egy évvel később elérték a valós üzem közben teljesített egymilliomodik...
Elektromos töltőszolgáltatások: Elektronkanna
Bár láttunk már próbálkozásokat a lemerült villanyjárművek mobil aggregátokkal töltésére, a sárga angyal helyett érdemesebb megelőzni a nem kívánt leállást. Avagy mobilalkalmazással és józan ésszel legyőzhetjük a hatótávparát. – Főnök, van egy kis bibi, teljesen kifogyott a szufla a gépből. – Zsombikám, ha ennyi eszed volt, akkor kerekedj fel, és cammogj el az első benzinkútig. Vegyél ügyesen egy műanyagkannát, sétálj vissza....
Rosenbauer L32A-XS: Magasan fenntartható
Ha már egy fülke-alvázas teherautó elektromos hajtású, akkor illik a felépítményét is villannyal működtetni. Miért lennének kivételek a tűzoltójárművek? A Rosenbauer is megkezdte a villamosítást, és most itt az első elektromos gépezetes tolólétrája. Természetesen a tűzoltójárművek egyik világszerte ismert és elismert gyártója, a Rosenbauer is hangsúlyt fektet arra, hogy haladjon a korral, azaz megfeleljen a fenntarthatósági követelményeknek. Ezért egyre nagyobb...
Alternatív hajtóanyagok töltőinfrastruktúrája: Előbb a tojás, aztán a tyúk
Európában a haszonjárműgyártók egymás után mutatják be és igyekeznek minél nagyobb mennyiségben értékesíteni az egyre korszerűbb alternatív hajtású modelljeiket. A töltőinfrastruktúra fejlődése azonban még nem követi Európa-szerte ezt a ritmust. Jó egy évtizeddel ezelőtt a szakmában még mindenki a tyúk és a tojás paradoxonját hozta fel az alternatív hajtású haszonjárművek kapcsán. A járműgyártók ódzkodtak nagy lendülettel fejleszteni, amíg nem épül...
Tevva: Elektromos áruterítő új utakon
Több szempontból is úttörő az angol Tevva: a tüzelőanyagcellás hatótávbővítéssel és a dízelmotoros teherautók elektromossá alakításának lehetőségével. Üzleti modellje példát mutat más gyártóknak. Nagy-Britannia igazán komolyan veszi a klímacélok elérését, tudatosan készül a fosszilis tüzelőanyagú gépjárművek értékesítésének 2035-ös megszüntetésére. Ijesztően közeli e dátum! Sebtében kell felkészülni a tömeges, gyakorlatban is használható elektromobilitásra, és nem mellesleg a rendeletileg egyre több területről...