Olvasási idő: < 1 perc

Nagykorú túrázó

Olvasási idő: < 1 perc
Húszesztendős a NEOPLAN Tourliner! A prémiumgyártó röviddel azután mutatta be legújabb belépőmodelljét, miután az MAN égisze alá került. Így egyben ez a típus az oroszlános platformra egyik legelsőként ültetett NEOPLAN autóbusz. Húsz évvel ezelőtt az egy esztendővel korábban megújult MAN Lion’s Coach műszaki alapjaira építkeztek. A vadonatúj Tourliner alulról egészítette ki a NEOPLAN Starliner, Cityliner és Skyliner prémiumbuszokból álló kínálatot,...

Mercedes-Benz O 10000: Nyugalmazott postamester

Olvasási idő: 3 perc
Manapság nehéz elképzelni, hogy egy haszonjármű négy évtizeden keresztül és három különböző munkakörben szorgoskodjon. Márpedig ez a Mercedes-Benz eleinte távolsági buszként, majd csomagszállítóként, legvégül pedig gördülő postahivatalként szorgoskodott. Hazánkban is jártak egykor postakocsik, azonban modern megfelelőik mifelénk ismeretlenek. Ugyanakkor német nyelvterületen közel 120 éve a posta is üzemeltet olyan autóbuszokat, amelyek egyúttal a levelek és csomagok szállítását is kiszolgálják. A...

A Bicskei Önkéntes Tűzoltóság szerei: TLF járművek: Önkéntes lánglovagok

Olvasási idő: 7 perc
Kék fény és sziréna, több ezer liter víz és hab, 21 tonna és 110 kilométer/óra, léghűtés és állandó összkerékhajtás, 192 lóerő vagy millió. Csupán töredéke annak a rengeteg impulzusnak, amit a Bicskei Önkéntes Tűzoltóságnál tapasztaltunk! Bátran kijelenthetjük, hogy nem egy hirtelen összeállt brigád a Bicskei ­Önkéntes Tűzoltóság, hiszen 1881-ben alakult. Természetesen azóta a tűzoltók, eszközök és járművek lecserélődtek párszor, a...

100 éves a Kenworth: Száz esztendő, ötszáz tonna

Olvasási idő: 6 perc
Krómtól csillogó szerelvényekre, hatalmas rönkszállítókra, vörös porfelhőbe burkolódzó országúti vonatokra és gigantikus fúrótornyokat cipelő, sivatagi járművekre gondolunk a centenáriumát ünneplő Kenworth hallatán. Szerényen azt hirdetik magukról, hogy „The World's Best”, azaz a világ legjobbja. Habár ebben nem vagyunk biztosak, de kétségtelen, hogy járműveik robusztussága megkérdőjelezhetetlen. A Kenworth Motor Truck Company 1923 január 22-én, reggel kilenc óra négy perckor született Seattle...

A kukásautók nyomában: Orrfacsaró nyelvújítók

Olvasási idő: 3 perc
Centenáriumát ünnepelhetjük anyanyelvünkben a szemét elleni harc leghatékonyabb fegyverének. A múlt század húszas éveiben jelentek meg Budapest utcáin a legelső kukásautók. De miért kuka a hulladéktároló edény? Nem amiatt, mert van hat fivére és szótlan! Johann Joseph Keller és Jakob Knappich ezerkét esztendővel honfoglalásunk után, 1898-ban alapította a Keller und Knappich Augsburg – betűszóval KUKA – vállalatot. Eleinte acetiléngáz előállításával...

Peugeot 203 C 8 Camionnette: Loire menti Camionnette

Olvasási idő: 6 perc
Szinte mindenki felkapja rá a fejét, mégsem tudják hová tenni. Hazánkban ismeretlen jelenség, Franciaországban és egykori gyarmatain azonban kultikus státusznak örvend a Peugeot 203. Szerény külseje ellenére több szempontból is meghatározó jelentőséggel bír a 203 a Peugeot történelmében. Nemcsak a második világháború utáni első új fejlesztésű típust, hanem egyben a legelső önhordó szerkezetű Peugeot modellt is tisztelhetjük benne. A nagy...

IFA W50 LA/A/C: Expedíciós lassú jármű

Olvasási idő: 9 perc
András barátom szert tett egy régóta Svájcban turnézó IFA W50 expedíciós lakóautóra – én már ekkor tudtam, hogy keresetlen soraim célpontja lesz egyszer. Hiszen a szorgos keletnémet évtizedeken keresztül hazánk legnépszerűbb öttonnás típusának számított. Habár a Német Demokratikus Köztársaság járműgyártása kétütemű legendáktól hangos, egy állócsillag fényének mégis sikerült áttörnie a sűrű, kékes füstön. Az IFA W50 teherautót méltán nevezhetnénk a...

Fuso Canter történelem: Kenterbe verte a világot

Olvasási idő: 5 perc
Hatvan esztendővel ezelőtt, egy verőfényes, cseresznyevirágoktól illatos márciusi napon kigördült a gyárkapun a legelső Fuso Canter. A lovak fürgeségére, kitartására és erejére bazírozva nevezték el a vadászvágtáról, vagyis kenterről. Lendületes menetteljesítményeivel és takarékosságával alapjaiban felkavarta 1963-ban a japán piacot. A buldogfülkés Fuso Canter T720 a számtalan felépítmény valamelyikét, valamint a kéttonnás rakományt egy kétliteres, 50 kilowattos (68 lóerő) dízelmotorral animálta....

1899 Daimler Motor-Geschäftswagen: Rézkorszaki szaki

Olvasási idő: 6 perc
Fakormány, nyitott váltókulissza, spéci hűtőradiátor? Benzinvérű testvéreim máris egy versenyparipára asszociálnak. Ha azt is kifecsegem, hogy bő öt lóerős, akkor egy gazdagon díszített, pakisztáni cukornádszedő kistraktor rajzolódik ki előttük. Dehogyis! Kérem tisztelettel, ma a Mercedes-Benz Sprinter őséről mesélünk! Kicsit elérzékenyültem, hiszen sosem érinthettem korábban firkász billentyűzetemmel 124 esztendős „vasat”. Márpedig ez a tökéletes műszaki állapotnak örvendő Daimler Motor-Geschäftswagen 1899-ben látta...

Húszéves az IVECO Stralis: Duplázott siker

Olvasási idő: 3 perc
Egy átfogó megújulási folyamatra tette fel a koronát 2002-ben a Stralis bemutatása az IVECO márkánál, amely rögtön el is nyerte az International Truck of the Year 2003 díjat. Tíz évvel későbbi jelentős típusfrissítésével megismételte ezt a bravúrt. Közeledve az ezredfordulóhoz az IVECO a nehézkategóriás közúti teherautói, vagyis az EuroTech és az EuroStar nagyszabású és teljes körű továbbfejlesztésébe kezdett 1998-ban. Első...
Hirdetés:
error: Védett tartalom