Hirdetés:

Túlzás nélkül állíthatom, Magyarországon példa nélküli beruházást hozott tető alá Ecseren a Volvo Hungária Kft. Ez egyben azt is jelenti, hogy 25 évvel alapítása után költözik a XVII. kerületi Cinkotai úti bázisáról a svéd márka magyarországi importőre.

Az új komplexum az ecseri ipari parkban kapott helyet, néhány kilométerre az M0-s autóúttól és a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kifutópályáitól. A zöldmezős beruházás keretében felépített irodaház és szervizépület klímasemleges, így szeptembertől nemcsak sokkal kulturáltabb, hanem sokkal zöldebb körülmények között dolgozhatnak a Volvo Hungária Kft. munkavállalói.

Az alig több mint egy év alatt felépített telephelyet az Óbuda Group tervezte és az irodaház mellett teherautó- és buszszerviz, kamionmosó, valamint vizsga- és oktatóközpont is található benne. A kivitelező Weinberg ’93 Építő Kft. összesen 70 500 négyzetméteren dolgozott és ebből 5500 négyzetméternyi területet épített be. A napelemek mellett hőcserélős szellőztetőrendszer, hőszivattyúk és fúrt kút is gondoskodik a környezetbarát működésről. Sőt, a cég zöld áramot is vásárol, ezzel gondoskodnak az elektromos teher- és személyautók töltéséről.

A komplexumot látva az első gondolatunk az lehet, hogy skandináv letisztultság és elegancia jellemzi. Szembetűnő a természetes fény, amely átjárja a tereket, a bútorok pedig természetesen svéd tervezésűek, olvasóink számára azonban talán még ennél is fontosabb, hogy a kamion- és buszszervizben a legmodernebb ipari berendezések várják majd az üzemeltetőket. A tervezők gondoskodtak a műhely padlójába integrált emelőkről, négy darab híd daruról, automatizált raktárrendszerről is. A karosszérialakatos-műhelyben helyi elszívást és világítást biztosító karos berendezések segítik majd a szakembereket. Az pedig a Volvo esetében talán teljesen magától értetődő, hogy az új telephelyen dedikált szervizállás várja a gázüzemű járműveket, antisztatikus padlózattal, valamint gázérzékelővel. Hasonlóképp kialakítottak saját állást az elektromos tehergépkocsiknak is – ezekhez természetesen minden hivatalos képesítéssel is rendelkeznek a technikusok.

A főpróba, vagyis a megnyitó ünnepség augusztus 23-án, pénteken meg is volt. Jelenthetem, a műhelyben tartott megnyitón mindenhol volt áram, minden csap működött, az iroda és egyéb terek is bejárhatók voltak, így bátran állíthatom, a Volvo Hungária tényleg készen áll a költözésre. Ezt személyesen Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke és Robert Grozdanovski alelnök is megerősítette Illés Dávid, a Volvo Hungária Kft. ügyvezetőjének társaságában.

Nem túlzás azt állítani, hogy az ecseri központ Európa egyik legfenntarthatóbb és legszebb Volvo-telephelye lett, így nem is csoda, hogy a márka vezetői régiós szinten is kiemelt szerepet szánnak a magyar központnak. A Volvo Hungária Kft. szeptember második felében kezdi meg a munkavégzést az új ecseri telephelyen és a tervek szerint a Rolling Tons is bemutatja majd a telephelyet működés közben, ráadásul videós formában. Alig várom, pedig én már láttam!

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai
Bemutató

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai

Szinte minden az elektromos és üzemanyagcellás hajtásokról szólt a hannoveri seregszemlén. Ezért a következő percekben jóformán csak zöldségeket fogunk beszélni – miközben áttekintjük, kitől mire számíthatunk idén a nehéz-teherautók kategóriájában.

Volvo Trucks VNL: Orrhosszal vezet
Pihenőidő

Volvo Trucks VNL: Orrhosszal vezet

Habár a tengerentúli járműgyártás történelmében a buldogfülkés vontatókat többször próbálták elfogadtatni, egyiket sem övezte siker. Még az európai márkáknak is be kellett látnia, hogy Amerikában kizárólag csőrös teherautóval válhatnak sikeressé.

Volvo FM Low Entry: Urbánus lowrider
Bemutató

Volvo FM Low Entry: Urbánus lowrider

Bemutatta legelső, kizárólag elektromos hajtással elérhető teherautóját a Volvo Trucks. A nehézkategóriás Volvo FM Low Entry elsősorban városi környezetben tudja megcsillogtatni a képességeit. Még London belvárosába is behajthat majd, ha befér.