Teljesen megújult külsővel ruházta fel az IVECO a legfrissebb nehézkategóriás típuscsaládjának építőipari felhasználásra szánt változatait. Az új, divatosabb ruhák alatt továbbra is a másfél éve bemutatott technika rejlik.
Hirdetés:

Valójában egy kétlépcsős bevezetésnek tekinthetjük az új IVECO X-Way típuscsalád eddigi történelmét. Bár papíron már 2017 nyarán leleplezték az olaszok az átmeneti járműveiket, azokat élőben először két évvel ezelőtt láthattuk. Így a műszaki alapok adottak voltak, arra csupán ráhúzták a legújabb torinói divatot. Éppen ezért a publikus premierkor több különböző kivitelben is kiállította az olasz gyártó az új külsejű S-Way alapjain nyugvó, könnyűterepes tehergépkocsik legújabb generációját a lyoni Solutrans szakmai seregszemlén. Az IVECO franciaországi standjának fókuszában ezúttal a járművezető-központúság, az ügyfelek nyereségessége és a fenntarthatóság állt. Ezért nem meglepő, hogy a Stralis X-Way sorozat műszaki tulajdonságait lényegi változtatások nélkül öröklő utódot szinte kizárólag földgázhajtású kivitelekben sorakoztatták fel.
Az új X-Way modellek fülkéje igazodik a közúti társaik által megharázott arculathoz, az első lökhárítót pedig ügyesen igazították a speciális felhasználási területek követelményeihez. A Natural Power jelzéssel ellátott nyerges vontatók gázpalackjaiba összesen 1052 liternyi sűrített földgáz tankolható, ezzel az IVECO a legnagyobb földgáz-kapacitású nehézkategóriás teherautókat kínálja a piacon. Az alternatív hajtásrendszerű X-Way építőipari tehergépjárművek tökéletes megoldást jelentenek az olyan kis szén-dioxid-lábnyomot előirányzó infrastrukturális projektekhez, mint például a Grand Paris Express vasútvonalainak nagyszabású bővítése a francia főváros környékén.

 -

A Super Loader (SL) felirat a legkisebb saját tömegű változatot jelöli, amelyet főként betonkeverőkhöz ajánlanak. Az OFF kivitel kínálja a legnagyobb megközelítési szöget. A 8×4 hajtásképletű verzió alaphelyzetben mindössze 9 tonnát nyom, így a piac legnagyobb hasznos teherbírású munkaeszköze

A kiállítás külső területén az új IVECO X-Way két CNG-üzemű, betonkeverő tehergépjárművét is alaposan szemügyre vehették a kíváncsi látogatók. Az egyik felépítményét hagyományos hidraulikus rendszer működtette, ám mellette egy villanymotorral hajtott felépítményű modell szerepelt. Utóbbi különlegességét a menet közben töltődő akkumulátorcsomag jelenti, amelynek segítségével a rendkívül kis károsanyag-kibocsátást előirányzó környezetvédelmi zónákba is gond nélkül behajthat a járműveket jelenleg üzemeltető francia Perrenot vállalat.

 -

A nagy igénybevételt jelentő építőipari feladatokra tervezték a billencses félpótkocsikhoz szánt X-Way nyerges vontatót. Ezt bizonyítja a 7,7 milliméter falvastagságú, megerősített alvázszerkezet, a megnövelt szabad hasmagasság és a két tengely között elhelyezett billentőhidraulika-tartály is

További újdonság, hogy a cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelő S-Way és X-Way Natural Power modelleket hamarosan a Chart vállalat negyedik generációs LNG-tartályaival szerelik fel, amelyeket az elmúlt időszakban jelentős mértékben továbbfejlesztettek. A jobb ergonómia és a hibamentes feltöltés érdekében a szelepeket sugárirányban helyezték el a palackokban, és a nyomásjelző műszert egy nagy pontosságú egységre cserélték le. Az alacsony kapcsolási magasságú vontatók tartályainak kapacitását tíz százalékkal bővítették, így hatótávolságuk az 1300 kilométert is elérheti.