Nem aprózzák el! Hatalmas adag bioüzemanyaggal csökkentette az üde környezeten trappoló, szén-dioxid-szagú lábnyomát a Mercedes-AMG Petronas F1 Team versenyistálló.
Erre a lépésre jó okuk van, hiszen álmatlan éjszakáikhoz jelentősen hozzájárul, hogy a Formula–1 versenysorozatról a mai formájában aligha mondható el, hogy fenntartható és környezetkímélő. Amennyiben az évközi teszteket nem vesszük figyelembe, a versenyszezonban a száguldó cirkusz teljes brigádja és felszereléseik többnyire kéthetente váltogatják a helyszíneket. Ezért a csapatok jó része azon töri a fejét, hogyan tehetik mindezt jóvá. A Mercedes-AMG Petronas F1 Team jó úton halad, hiszen hidrogénezett növényi olajokból előállított HVO100 üzemanyaggal tankolták a logisztikájukért felelős flotta Mercedes-Benz Actros vontatóit a kilenc európai futamra tartó úton. Az összesen 460 ezerből 386 ezer kilométert bioüzemanyaggal teljesített a csapat nehézkategóriás járműparkja. Ezt az arányt százszázalékosara akarják növelni a következő versenyszezonban.
A malajziai Petronas vállalattal szoros kapcsolatot ápol a talján gyártó is, ezért egy IVECO Stralis nyerges vontatta a HVO100 üzemanyagot szállító tartányos félpótkocsit
Ennél is tovább ment a csillagos csapat, hiszen a versenyistálló zavartalan működéséhez szükséges villanyáramot szolgáltató motoros áramfejlesztőket is 35 százalékban bioüzemanyaggal táplálta. Ennek arányán is jelentős HVO100-injekcióval terveznek javítani a következő esztendőkben. Azonban már az idei eredmények is magukért beszélnek, hiszen a versenycsapatot szállító és a vendéglátást kiszolgáló kamionok, valamint a már említett áramfejlesztők kibocsátása 67 százalékkal csökkent. Ez 339 tonna szén-dioxiddal kevesebb terhet jelentett környezetünk számára! Ezek fényében dőreség lenne azt gondolni, hogy lelkiismeretlenül hagyják kormolni a repülőgépeket! Hiszen már 2022-ben az összes repült táv 21 százalékában fenntartható repülőbenzint alkalmaztak. Habár jelenleg még nehéz elképzelni, hogyan fogják elérni, mindenképp dicséretes a 2030-ra kitűzött ambiciózus céljuk a nettó-nulla kibocsátás elérésére. Az európai teherautó-flottájuk elindult ezen az úton a HVO alkalmazásának köszönhetően kisebb lábnyomával.
A Mercedes-Benz Actros „versenykamionok” nem vették rossz néven a gázolajhoz képest kilencven százalékkal kisebb szén-dioxid kibocsátást eredményező bioüzemanyagot
Hermész kegyeltjei
Immár kilencedik alkalommal a száguldó masztodonok legfőbb támogatója, egyúttal gumiabroncs-beszállítója a Goodyear.
Mercedes-Benz Atego versenykamion: Repülő masztodon
Ha csupán egy versenysorozatot ajánlhatnánk az optikai gyógyeszközöktől elhatárolódók számára, akkor a kamion-Eb lenne az. Nemcsak azért, mert a csemegebolt méretű bódék szemüveg nélkül is jól láthatók, hanem a földrengésszerű dübörgés miatt is.
Ford SuperVan 4.2: Gyorshegymászó
Ahogy a krétás mancsú kétlábúaknak, úgy a négykerekűek számára is tartanak hegymászó versenyt. A Ford tavaly egy SuperVan 4.2 hiperfurgonnal állt rajthoz a legendás Pikes Peak felfutón, az ideire pedig egy szintén elektromos pickuppal készülnek.
Vörös paripák
Két IVECO S-Way nyerges vontatóval bővült a Ferrari flottája. Habár az idei szezonban egyelőre gyengélkedik az istálló, mégis aligha ezekkel állnak majd rajthoz a Formula–1 versenyeken.
Győztes beszállítók
Idén a Team De Rooy csapat IVECO Powerstar kamionja ért elsőként célba a közel kilencezer kilométer hosszú Dakar-ralin, ám nem mehetünk el szó nélkül a beszállítók mellett sem.
Mitsubishi és Hyundai tereprali-versenygépek: Üde színfoltok
Noha vajmi kevés a hasonlóság az adott megmérettetések között és a két márka versenysportkaraktere is eltér, mégis egyaránt frissességet hoz a tereprali világába a Mitsubishi és a Hyundai egy-egy különlegesen felkészített modellje.