Megérkezett a Renault Kangoo hosszú tengelytávolságú változata, és immár a franciák közepes méretű kishaszonjárműve is elérhető elektromos hajtáslánccal. Az előbbi ezzel elődje kínálatának felét már elérte, az utóbbi viszont túlnőtte a konkurenciát.
Negyed évszázaddal ezelőtt debütált a Renault Kangoo modulegyterű, kicsivel a Citroën Berlingo és a Peugeot Partner párosa után. Három generációjából eddig 4,4 milliót gurítottak ki a márka kereskedéseiből. Előző, négy különböző karosszériaváltozatot kínáló nemzedékének villamosítási úttörője megkapta az International Van of the Year kitüntetést, most pedig a harmadik generációból is megérkezett a második karosszéria. A világpremier előtti estén megmutatták nekünk, a nemzetközi zsűri tagjainak az új hétszemélyes Grand Kangoo modellt. Sajnálatos módon jelen állás szerint hazánkban nem kínálják majd ezt a kivitelt.
Grand Kangoo
Pedig érdekes ajánlat, mert a kategóriában megszokott módon vállalható méretű a lábtér a harmadik sorban is, így a netballedzésről a teljes csapat egyetlen autóval hazamehet. Az egyik középső ülést kivéve 2+2+2 konfigurációban is használhatjuk, és ilyenkor is a maximális, öt ISOFIX gyermekülés-rögzítési pontot kínálja. Egyet az első utasülésen, majd mindkét következő sorban kettőt, így a magánovisok állatkerti látogatásához is megfelelő választás. Régi visszatérő trükknek számítanak a második üléssor lábterében található rekeszek, ahol a gyermekek kutakodó szeme elől rejtve szállíthatjuk a tanulmányúthoz nélkülözhetetlen nasit.
Az utastér térkínálatához hasonlóan a csomagtartóra is az elfogadható jelző biggyeszthető, ugyanis az alaphelyzetben 500 liter. Ez hét ember úti poggyászának nem elég, ám a családi nagybevásárlást egy slukkra elnyeli. De azt se felejtsük el, hogy akár ki is dobálhatjuk a fedélzetről a hátsó üléseket. Ilyenkor az első utasülést lehajtva 3750 litert nyerünk, és akár egy 3,1 méter hosszú, keskeny tárgyat is bepasszírozhatunk az autóba.
Az új Grand Kangoo hét különálló ülést kínál, vagyis mindenki saját ülőalkalmatosságot kap, nincsen ülőlapon vagy háttámlán osztozkodás. Mind az öt hátsó ülés tologatható, állítható a háttámlájuk, ledönthetők vagy akár ki is vehetők a járműből
A 70 kilowatt (95 lóerő) teljesítményű dízelmotor és a 96 kilowattos (130 lóerős) benzinmotor egyaránt hatfokozatú manuális váltóval társul, az erősebb választható hétfokozatú kettős tengelykapcsolós egységgel is. A belső égésűek mellett természetesen elektromos változat is szerepel a palettán. A villanymotort 90 kilowatt és 245 newtonméter csúcsértékek jellemzik. A gombnyomásra aktiválható gazdaságos üzemmódban az 56 kilowattra és 110 kilométer/órára korlátozott értékek jelentik a spórolás oltárán hozott áldozatot. Nemcsak a lenyomott, hanem a felengedett menetpedál viselkedését is megválaszthatjuk, hiszen vitorlázó mód, a normál üzem és a maximális rekuperáció közül választhatunk. Természetesen a szabályzórendszer ügyesen koordinálja a visszatáplálás és a hidraulikus üzemi fékek bevetésének összjátékát lassításkor. A nyolc egymástól független modulból összekapcsolt nettó 45 kilowattóra kapacitású akkucsomag 265 kilométer hatótávolságot ígér. Mindössze tíz perc a 80 kilowattos töltőn lógva 80 kilométer hatótávot ad, fél óra alatt pedig 170 kilométert pumpálhatunk bele. A 22 kilowattos váltakozó áramú töltővel pedig 160 perc alatt tupírozhatjuk fel 80 százalékra az eredetileg 15 százalékon pihegő telepeket. A Renault nyolc év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal az akkura, ez idő alatt ingyen lecserélik, ha az eredeti 70 százaléka alá csökken a maximális kapacitás.
Trafic E-Tech
Ha hosszú távú utazásokhoz is megfelelő lábteret vagy csomagtartót akarunk, egy mérettel feljebb kell keresgélni. Tiszta szerencse, hogy a márka kínálatában szerepel ilyen. Ráadásul immár megérkezett a Trafic E-Tech áruszállító is, ezzel teljessé vált a márka villanyos haszonjárműveinek palettája. A villanyos változat 52 kilowattórából 297 kilométert ígér, míg a fixen 90 kilométer/órára korlátozott változatának elméleti hatótávolsága 322 kilométer. A furgonok esetében két hosszúság (5,1 és 5,5 méter), illetve két magasság (2,0 és 2,5 méter) közül választhatunk, ennek megfelelően 5,8–8,9 köbméter a bendőjük. A két választható magasság nem jellemző a kategóriában! Ha Manute Bol kosárlabdázó életnagyságú kartonfiguráit gyártjuk – és azokat állítva kell szállítani, hogy ne szédüljenek –, akkor ez tűnik a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású megoldásnak. A maximumok tekintetében átrakónyílással még a 4,1 méternél picivel hosszabb tárgyak is beférnek, 920 kilogramm a legnagyobb vontatható tömeg és 1,1 tonna a terhelhetőség netovábbja. Még egy lapáttal rárak ezekre, hogy elérhető akár fülke-padlóvázként is remek felépítmények alapjának.
Ugyanazt a villanymotort kapja, mint a Kangoo E-Tech, és az akkura is azonos feltételek érvényesek. Töltés tekintetében már találunk eltéréseket, itt ugyanis a hét kilowattos egyfázisú, váltakozó áramú töltő a legszerényebb opció. A 22 kilowattos, váltakozó áramú oszlopról 25 perc alatt 50 kilométer tölthető le. Jövő évtől 50 kilowatt teljesítményű egyenáramú gyorstöltés is elérhető lesz. Apropó, jövő: a hosszú Kangoo és az elektromos Trafic első példányait legkésőbb jövő év elején szállítják ki.
IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy
Katasztrófaturisták itt láthatnak finoman fogalmazva is érdekes kezdeményezést Kínából, de legalább ugyanannyi lenyűgözően megdöbbentő újdonságot is ugyanonnan. Világpremierből, izgalmas koncepciókból is jutott az IAA Transportation 2024 kiállításra.
Renault felépítmények: Mi lapul a bendőjükben?
Korábban már beszámoltunk a Renault Master új generációjával szerzett első tapasztalatokról, most meglessük, mi mindent lehetne kihozni belőlük, belenézünk a bendőjükbe!
Renault Master menetpróba: Remek példa
Fél emberöltőnyit élt velünk a Renault Master előző nemzedéke, ez alatt a világ rengeteget változott. Alapjaiban megújulva viszi tovább elődei praktikumát, és a jól ismert, bevált dízelmotorok mellett végre valós villanymotoros alternatívát kínál.
Egységben az erő!
Bármerre tekintünk, együttműködéseket látunk! Nincs miért csodálkozni, hiszen felgyorsult világunkban az egyre növekvő elvárásoknak és szigorodó előírásoknak egyre inkább csak úgy tudnak megfelelni a gyártók, ha összefognak és egyesítik erejüket, valamit szellemi tőkéjüket.
Új Renault Master: Mesteri megújulás
Nevéhez illően mesteri megújuláson esett át a Renault Master. Most bemutatott negyedik generációja ugyanis számos tekintetben példaértékű újításokat vonultat fel az alternatív hajtási megoldásoktól a digitalizáción át a raktér kialakításáig.
Renault Arkana E-Tech full hybrid 145: Titokban Janus-arcú
Néhány szabadidő-autó a Szahara átszelésének képességével bűvöl, azonban a Renault Arkana nem tartozik közéjük. Letisztultnak mondható, kupészerű sziluettje inkább a sportosságot hangsúlyozza. Természetesen pont annyira atléta, mint mocsárjáró!