Hirdetés:

Elkezdte az üzemanyacellákhoz kapcsolódó megoldásainak gyártását a Bosch. Fontos szerepet szánnak a hidrogénnek a jövő mobilitásában.

A cég úgy látja, hogy 2030-ra minden ötödik új, hat tonna feletti ­haszonjármű üzemanyagcellás lesz. Közel 2,5 milliárd eurót invesztálnak 2021 és 2026 között a hidrogén előállításának, tárolásának, valamint felhasználásának technológiai fejlesztésére. Egyik első ügyfelük az amerikai Nikola, amely a 2023 harmadik negyedévére ígért tüzelőanyag-cellás teherautóját már Bosch technológiával állítja csatasorba. A beszállító kínálatában az üzemanyagcella-köteg mellett elektromos légsűrítőket, keringtetőventilátorokat, valamint a hidrogéngyártáshoz szükséges megoldásokat is találunk. Ezek között nemcsak a protoncserélő membrános elektrolizálók szerepelnek, hanem az ezekhez létfontosságú tiszta vizet biztosító vízkezelő rendszerek is. Azonban a hidrogéntüzelésű motoron is dolgoznak már, ehhez szívócső- és közvetlen befecskendezést is fejlesztenek. A Bosch szeretne 2030-ig ötmilliárd eurós forgalmat elérni a hidrogénhez kapcsolódó technikáival.

Toyota Coaster B20/B30: Szélestörzsű csapatszállító
Történelem

Toyota Coaster B20/B30: Szélestörzsű csapatszállító

Senkinek sincs oka szégyenkezni amiatt, ha korábban sosem hallott a Toyota Coaster autóbuszról! Hiszen a Toyota Dyna teherautó testvérmodellje a vén kontinensen csupán elenyésző szerepet vállalt a közösségi közlekedés fellendítésében.

Knorr-Bremse EconX: Szeretnéd tudni a megfiatalodás titkát?
Technika

Knorr-Bremse EconX: Szeretnéd tudni a megfiatalodás titkát?

Már-már a bölcsek köve ez! Ha a felhasználók nem is, de járműveik megfiatalodhatnak a felújított, gyárival megegyező minőségű EconX komponensekkel. A sokat futott és megviselt haszongépjármű-alkatrészeket a Knorr-Bremse szó szerint újjávarázsolja.

Szemben a jogszabályok által generált kihívásokkal
Háttér

Szemben a jogszabályok által generált kihívásokkal

Tökéletesen rávilágított a Toyota magyarországi importőrének évindító sajtótájékoztatója arra, milyen helyzetben vagyunk. Ha a világ legnagyobb autógyártója is az értékesítések visszafogásában látja a megoldást, akkor tényleg jó irányba haladunk?

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Teszt

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?

Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.