Mindössze egy évig gyártották, mégis sikerült kitűnnie a korszak szürke platósai közül a GMC Syclone haszonjárműnek. Bár utóbbi besorolás több szempontból is megkérdőjelezhető, kevés igavonónak sikerült borsot törnie a kortárs sportautók orra alá.
Hirdetés:

Nem akármilyet robbantott az amerikai GMC vállalat a kilencvenes évek elején. Előrukkolt a világ leggyorsabb szériagyártású pickupjával, a 280 lóerős Syclone típussal, amely a Chevrolet Colorado/GMC Canyon páros elődjére, a GMC Sonoma teherhordóra épült.

A Syclone nemcsak bődületes teljesítményével hívta fel magára a figyelmet, hiszen elsőként kínált elektronikus blokkolásgátlót saját szegmensében. A Syclone fülkekialakítása a műszerfal kivételével nem nevezhető teherautósnak, hiszen az alapfelszereltség részét képezte a bőrbevonatú kormánykerék és a remek oldaltartást adó sportülések is. Minden elképzelhető felszerelést motorok mozgattak, ilyesmi is csak a luxus- és sportautók extralistáján szerepelhetett akkortájt. A mindössze 2995 példányos gyári tuning a közönség és a szaksajtó elismerését egyaránt kiváltotta. 

 

 

A konszern hétköznapi típusaiból átvett 4,3 literes V6 Vortec erőforrás turbófeltöltéssel fűszerezve 280 lóerőt és 475 newtonméter forgatónyomatékot biztosított. Amerikában már-már önálló vallást képvisel a járművek utólagos átalakítása, azonban ez akkoriban még szinte szentségtörésnek számított! Ma már szinte minden belső égésű motor turbófeltöltéses, azonban akkoriban a Tengerentúlon a hatalmas V8-asok számítottak az erőforrások királyának. A közel sem szokványos aggregát a BorgWarner vállalattól érkező összkerékhajtással és négyfokozatú GM 700R4 automatikus váltóval kombinálva nemes egyszerűséggel nem talált legyőzőre az utakon. Olyannyira nem, hogy a kilencvenes évek legelején igazán gyorsnak számító Ferrari 348 TB olasz telivér 6 másodpercet meghaladó 0-100 kilométer/órás gyorsulása egész egyszerűen megmosolyogtatta a fekete platós sofőrjét. A GMC Syclone mindössze 4,6 másodperc alatt érte el ugyanezt a sebességet… 

 

 

A típus rajongói között találjuk Jay Leno híres amerikai műsorvezetőt is, aki 1991-ben azonnal meglátta a fantáziát a különleges modellben, és napi használatra vásárolt magának egy példányt. A nagy becsben tartott fekete csodának egy egész adást szentelt saját online autósműsorában, érdemes végignézni, hogy milyen teljesítményre képes a Syclone még ma is.