Hirdetés:

Nem ez az első alkalom, hogy az angolok égetően vágynak egy személyautó-formájú kishaszongépjárműre és a fohászuk ezúttal is meghallgattatott. Íme, a Corolla Touring Sports „dobozos” kivitele, amit felszereltek minden jóval, kivéve hátsó ülésekkel.

Bár a tavaly felfrissített Toyota Corolla modellkínálata alapból is több motort és felszereltséget tartalmaz, azért a briteknél még elfért a palettán egy kishaszonjárműnek átalakított kivitel is. Külsőre szinte semmiben, belülről annál inkább eltér a megszokott kombiktól. Az autóhoz 15 col peremátmérőjű acél keréktárcsákat kínálnak, ez a kisebb kerékméret az egyetlen árulkodó tényező. Kívülről a B oszloptól hátrafelé pedig nem lemezek, hanem sötétített üvegek takarják el a szállítmányt, vagyis látványában még egy elegáns irodaépület parkolójából sem lóg ki. A Commercial kivitel négy különböző színben választható, amelyek közül természetesen egyik sem harsány, mondhatom úgy, hogy a kínálat a szürke négy árnyalata.

A legnagyobb változás a belsőtérben keresendő. Eltűnt a hátsó üléssor, és nemcsak az első lábtérbe, hanem a raktér padlójára is vastag gumiborítás került. Az utasok és a szállítmány védelmére pedig elhelyeztek egy térelválasztó rácsot az ülések mögé. A raktér térfogata 1326 liter, e mellé 425 kilogramm maximális terhelhetőség társul.

Az üvegezett mivolta elegáns külső megjelenést biztosít, ám még alapvetőbbé teszi a megfelelő rakományrögzítést. A puttonyban egy 12 voltos csatlakozót is elhelyeztek

Az átalakított modell egyik hatalmas előnye, hogy minden biztonsági és multimédiás extra benne van, ami a kombiban is szerepelne. Nem hiányzik sem a gyártó legfrissebb vezetéstámogató és biztonsági rendszereinek csomagja, sem pedig a nyolccolos képátlójú, hangvezérléses, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment-rendszer. Az utasok megfelelő hőérzetéről kétzónás légkondicionáló és ülésfűtés gondoskodik, amit motorosan állítható deréktámasszal egészített ki a gyártó. Parkoláskor a vezetőt segítik a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, a parkolószenzorok és a tolatókamera is.

A hibrid rendszer új lítiumion-akkumulátora kisebb, könnyebb és nagyobb teljesítményű. Az előző generációhoz képest 14 százalékot sikerült faragni a tömegéből és ugyanennyit hozzátenni a teljesítményhez

Az új, ötödik generációs Toyota hibrid rendszernek köszönhetően az 1,8 literes motorral az autó nem csupán erősebb, de takarékosabb is lett. Az első felhasználói visszajelzések szerint pedig a vezetési élmény is javult. A fentiek főleg annak köszönhetőek, hogy az elektromos rendszer alkatrészeit sikerült könnyebbé és kompaktabbá alakítani. A korábbi 72 kilowattos rendszerteljesítmény 103 kilowattra növekedett, a gyári fogyasztás 4,4 liter/100 kilométer a WLTP-ciklus szerint, a szén-dioxid-kibocsátási érték pedig 100 gramm/kilométer. A fékezett és a fékezetlen vontatmány felső tömeghatára egyaránt 750 kilogramm. Végül pedig fontos megemlítenem, hogy a Toyota minden személyautójához akár 10 évre kiterjeszthető garanciát vállal, amely mellé egy 12 éves átrozsdásodási garancia is jár. Így bátran hajhászhatják vele a mérföldeket és az új üzleteket is a szigetországi felhasználók.

A típus biztonsági arzenálja jobb érzékelési tartományú szenzorokkal bővült, szoftveres képességeit pedig akár távoli frissítésekkel is erősítheti a gyártó. A sebességszabályozó kanyarokban finoman csökkenti a sebességet, az előzést követően segít megfelelő tempóval visszatérni az ott haladó járművek közé. A sávtartó nem riaszt feleslegesen, ha észleli, hogy például egy kerékpárost kerültünk ki