Hirdetés:

Ahogy arról beszámoltunk a Facebook-oldalunkon, nemrég egyedülálló együttműködést jelentett be a Mercedes-Benz és az E.ON energiaszolgáltató. A program kimondottan a vállalkozások támogatására született, mi pedig egy picit utánajártunk, mit foglal magában.

Ha dióhéjban kellene összefoglalnunk, akkor arról van szó, hogy az elektromos Mercedes-Benz kishaszonjárművet vásárlók dedikált támogatást kapnak az E.ON szakembereitől az optimális töltési infrastruktúra kiépítéséhez. Mielőtt azonban erre rátérnénk, fontos megjegyezni két dolgot.

Töltés a márkakereskedéseknél is

Az egyik, hogy a program része az is, hogy a csillagos márka kereskedéseihez az E.ON egyenárammal működő gyorstöltőket telepít. Ezek publikusan elérhető DC-töltőoszlopok, így az említett vállalkozások akár ezekkel, akár a szolgáltató egyéb infrastruktúrájával is tervezhetnek az üzemeltetés kapcsán.

A másik, hogy az említett együttműködés nem korlátozódik Magyarország területére. Vagyis, ha a sokat emlegetett vállalkozásokat az országhatáron túlra – Csehországba, Szlovákiába vagy Romániába – szólítja a munka, az ottani Mercedes-Benz kereskedéseknél is számolhatnak a töltési infrastruktúrával. Magyarországon pedig Békéscsabán, Budapesten, Budaörsön, Debrecenben, Fóton, Győrben, Jászberényben, Kecskeméten, Miskolcon, Pécsett, Sopronban, Szegeden és Székesfehérváron, összesen 16 telephelyen.

Az új szolgáltatáscsomag a Mercedes-Benz hivatalos márkakereskedésein keresztül érhető el, a folyamat pedig az egyszerű ügymenet érdekében teljesen digitalizált – tudtuk meg korábban Szilveszter Tibortól, a Mercedes-Benz Vans hazai értékesítési és marketingigazgatójától.

Gyors és hatékony segítség

Ahogy arról már több videónkban és cikkünkben is értekeztünk, az elektromos kishaszonjárművek akkor üzemeltethetők igazán hatékonyan, ha sokat tudjuk azokat olcsóbban, a telephelyen tölteni. Rengeteg olyan vállalkozást ismerünk, ahol ez lehetséges – például a futárszolgálatok esetében az elektromos kishaszonjárművek térnyerése látványos az elmúlt hónapokban.

Ugyanakkor a magyarországi hálózat állapota nem teszi lehetővé bárhol a korlátlan bővítést. És ha ez még megoldható is lenne, akkor sem biztos, hogy érdemes a drága és sokszor lassú hálózatbővítésben gondolkodni. Mielőtt bárki pálcát törne a szolgáltatók fölött, Európa nagy részén ugyanez a helyzet. Teljesen érthető ez, hiszen sokáig semmi nem indokolta a fejlesztést, így nem is készültek erre. Most azonban szinte minden európai országban komoly munka zajlik ezen a téren.

Visszatérve az eredeti témához, az E.ON szakértői a folyamat során figyelembe veszik a vállalkozások működési sajátosságait, a telephelyi adottságokat és az ügyfél energiamenedzsment-céljait is – ezt már Tóth András István, az E.ON Hungária Csoport Energiamegoldások értékesítési igazgatója árulta el a Rolling Tonsnak.

Infrastruktúra az optimális kihasználáshoz

Hogy mi mindent jelent ez pontosan, abban Sáfár Balázs, az E.ON mobilitási és üzletfejlesztési szakértője volt a segítségünkre. Elmondása szerint a vállalkozások esetében a legfontosabb, hogy jól meg tudják fogalmazni, mik az igényeik. Ha haszonjárművekről beszélünk, akkor azok darabszáma, a fuvarfeladatok során felhasznált energiamennyiség lehetnek a legfontosabb paraméterek. Ugyanakkor lényeges az is, hogy az említett járművek milyen átfedésben állnak bent a telephelyen és használják majd a kiépítendő töltési infrastruktúrát.

A szakember elmondása alapján az E.ON filozófiája az, hogy ideális infrastruktúrát építsen ki a cégek számára. Sem alul, sem túltervezni nem szeretnének egyetlen esetben sem. Ez azért fontos, mert így nem kényszerítik bele a vállalkozásokat olyan költséges beruházásokba, amelyet aztán nem is használnak ki.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Sáfár Balázs egy szemléletes példát említett: Az egyik nagy élelmiszeráruház-láncnál például olyan töltőket telepítettek, amelyek még az épületekben dolgozó szelektívhulladékgyűjtő-automaták tömörítési ciklusait is figyelik és azok működése esetén visszaveszik a töltési teljesítményt. Az ilyen megoldásokkal akár még a hálózatbővítés is elkerülhető, ami gyors telepítést és működést eredményez.

Sáfár Balázs felhívta a figyelmet arra is, hogy az E.ON ismeri a hálózatüzemeltetés minden oldalát. A vállalat szakemberei tudnak kalkulálni a helyi alhálózatok időszakos csúcsterheléseivel és kiegészítő áramforrásokkal – például a telepített napelemek teljesítményével.

A beszélgetés során egy rövid kérdés erejéig a munkavállalók otthoni töltési pontjainak kiépítésére is kitértünk. A szakember szerint ez nem lehetetlen, de ilyen esetekben a legfontosabb, hogy munkáltató és a munkavállaló egyességre jusson. A törvények betartásához szükséges szigorú mérési és elszámolási paramétereket az E.ON tudja biztosítani, de a kereteket az említett feleknek kell meghatározni.

Konklúzió

A jövő egyértelműen abba az irányba mutat, hogy az elektromos kishaszonjárművek fejlődésének köszönhetően egyre több vállalkozás számára válik valódi alternatívává a villamos hajtás. Jó látni, hogy végre nemcsak gyártói, hanem szolgáltatói oldalról is megjelent kapacitás a tervezésre és a fejlesztésekre. Az ugyanis nem is kérdés, hogy csak ez a két oldal együtt tudja meggyőzni a felhasználókat arról, hogy érdemes számításba venni a villanyos haszonjárműveket.

Új Toyota Hilux: Elektromos hajtással érkezik a Hilux új generációja
Hírek

Új Toyota Hilux: Elektromos hajtással érkezik a Hilux új generációja

A Toyota bejelentette a pickup kilencedik generációját, amely többféle hajtáslánckínálatban is elérhető lesz. A tisztán elektromos mellett hibrid, dízel- és benzinmotoros változat is megvásárolható lesz. 2028-ban pedig jön a hidrogén üzemanyagcellás elektromos Hilux.

Itt elmondhatod a véleményedet!