Hirdetés:

Ezentúl az új generációs DAF XF, XG és XG+ teherautók B100 biodízel tüzelőanyaggal is üzemeltethetőek.

Már eddig is elketyegtek a holland haszongépjármű-gyártó erőforrásai hidrogénezett növényi olajokon (HVO) alapuló bio-tüzelőanyaggal. Ezek a sima dízelmotorokhoz képest akár kilencven százalékkal is csökkentik a járművek szén-dioxid-kibocsátását. Az élelmiszeriparból visszamaradó zsírokból és hulladék-anyagokból előállított HVO elérhetősége viszont régiónként erősen eltér.
Mostani csemegeként ezért a DAF kifejlesztette a PACCAR MX-13 legújabb változatát. A 355 kilowatt (483 lóerő) teljesítményű variáns motorvezérlője hatékonyan alkalmazkodik a biodízel kisebb fűtőértékéhez. Így mostantól B100 tüzelőanyagra – zsírsav-metil-észter (FAME) vagy repce-metil-észterre (RME) – tervezett erőforrással is választhatóak a gyártó XF, XG és XG+ típusai nyerges vontatóként vagy felépítményezhető alvázas teherautóként egyaránt. Ahol az egyik kisebb környezeti terhelésű opció kevésbé volt reális megoldás, ott mostantól elérhető egy másik lehetőség. Lehet válogatni!

Íme, 2026 legjobb haszongépjárművei
Hírek

Íme, 2026 legjobb haszongépjárművei

Díjazták a lyoni Solutrans kiállításon az év kishaszonjárművét, az év pickupját, az év teherautóját és az év teherautó-innovációját is. Nem meglepő módon a villanymotoros modellek taroltak, a Bosch pedig egy hálózatba kapcsolt megoldással győzött.

Rába S22.217-6.2-003: Vasorrú Rába
Történelem

Rába S22.217-6.2-003: Vasorrú Rába

Ha csak annyit hallottunk volna róla, hogy vasorrú és bogi, rögtön arra asszociálhatnánk, hogy mai kisfilmünk főszereplője Boglárka, a kerékerdei illetőségű, seprűnyélen táncoló boszorkány. Erről szó sincs, hiszen továbbra is haszonjárművekről mesélünk!