Alapfelszereltségként olyan kényelmi és biztonsági felszerelésekkel gördül ki a gyárkapun a megújult MAN TGE, amire korábban felár ellenében is csupán értetlen ábrázattal és közönyös fejcsóválással reagáltak volna az újtehergépjármű-értékesítő kollégák.
Nem úgy a TGE Next Level esetében, ami már nevében is büszkén hirdeti, hogy az MAN legkisebb családtagja új szintre lépett. A 11 újonccal együtt immár 27 asszisztens rendszer őrködik a fedélzeten, hogy meglétükkel fokozzák a járművezető kényelmét, valamint mindannyiunk biztonságát. Az új vezérlőegységeknek, radarszenzoroknak, valamint kameráknak köszönhetően olyan vezetéstámogató rendszerek költözhettek a külsőleg szinte változatlan TGE haszonjárműbe, amire korábban gondolni sem lehetett. Az sem elhanyagolható szempont, hogy ezentúl szükségtelen szoftverfrissítésért szervizbe látogatni, hiszen online érkezik majd a korszerűsítés.
Biztonsági játékos
A legolcsóbb MAN TGE Next Level is felismeri fáradtságunkat, a táblákat, a gumiabroncsok nyomását, valamint szabályozza a sebességet. Továbbá intelligens sebesség-, aktív sávtartó-, vészfék- és parkolóasszisztens is segíti a sofőr munkáját. Ezentúl baleset esetén légzsákba hajthatják buksijukat a „kis” MAN járművezetőinek anyósai. Viszont a legnagyobb kisoroszlánoknál csak azok, akiknek a veje konfiguráláskor nem sóherkedett. Cserébe a 3,5 tonna össztömegnél nehezebb, N2 kategóriába sorolható MAN TGE haszonjárművek számára az alapfelszereltséget gazdagítja a jármű közvetlen környezetét pásztázó holttér- és követésitávolság-figyelmeztető rendszer, ami elsősorban a gyalogosok és kerékpárosok épségére figyel. Némi baksis ellenében a „B” kategóriájú jogosítvánnyal is vezethető TGE kishaszonjárművek számára is elérhető ez a vezetéstámogató rendszer. Fizetős a Cruise Assist, továbbá a vészhelyzeti asszisztenst is magába foglaló, kizárólag automatikus sebességváltóhoz választható Cruise Assist Plus rendszer is. Ezek a technikai csomagok aktívan támogatják a járművezetőt abban, hogy sávon belül tartsa a járművet. Egyúttal abban is segítenek, hogy a megengedett sebességet, valamint az előtte haladóktól való biztonságos távolságot se vegye félvállról. Igény esetén kanyarodássegítő figyelheti a szembejövőket, hogy balra kanyarodáskor minimalizálja a balesetek kockázatát.
Érett oroszlánkölyök
Megújult, egyúttal „digitalizálódott” a műszerfal is. Az információs és szórakoztató rendszerrel egy 10,4 colos érintőképernyőn keresztül kezelhetünk, de a rövidlátók kérhetik egy termetes 12,9 col képátlójú kijelzővel is. Eközben alapáron kulcs nélküli indítás, két USB-C csatlakozó, valamint elektronikus vezérlésű rögzítőfék teszi komfortosabbá a sofőrök életét. Amennyiben hajlandóak vagyunk áldozni rá, vezeték nélkül sem száradnak el az energiaéhes eszközeink. Az új multifunkciós kormánykerék mögé költözik a nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval felvértezett kis oroszlánok irányváltó karja. A hatfokozatú manuális sebességváltó karja a korábbi helyén maradt. Apropó hajtáslánc! Maradt a kétliteres dízelmotor, de távozott a 75 kilowattos (102 lóerő) teljesítményű változata. A belépőszintet ezentúl a 103 kilowattos (140 lóerő) képviseli majd. Akinek ennyi sem elég, csemegézhet a 120 és 130 kilowattos (163, 177 lóerő) erőgépek közül.
Júniusban kezdődik a legelső TGE Next Level modellek gyártása. Semmiképp se várjon addig a rendeléssel, aki szeretne egyet! Nehogy hosszabb sor végére kelljen állnia, mint azoknak az optimista szülőknek, akik 1988 karácsonyán zöld banánra várakoztak a Skála Budapest Nagyáruház előtt.
KiMAXolt újdonság
Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.
Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni
Legendás nemcsak a pickupok között, hanem a járműgyártás egészét tekintve is a Toyota Hilux. Nagy teljesítményű dízelmotorral, automatikus váltóval és kényelmes belsővel kecsegtet, így jogosan merül fel a kérdés, hogy még mindig legyőzhetetlen?
Toyota Proace Van és Verso teszt: Így kell klónozni
Messze lekörözték ikertestvéreiket a hazai értékesítésekben a Toyota Proace Van és a Toyota Proace Verso modellek! A márka sikerének titkait elemző sorozatunkban ezúttal a közepes haszonjármű megújulásának részleteit vizsgáljuk meg közelebbről.
IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy
Katasztrófaturisták itt láthatnak finoman fogalmazva is érdekes kezdeményezést Kínából, de legalább ugyanannyi lenyűgözően megdöbbentő újdonságot is ugyanonnan. Világpremierből, izgalmas koncepciókból is jutott az IAA Transportation 2024 kiállításra.
Toyota Proace City Van és Verso teszt: Trónkövetelő kis herceg
A Toyota Professional típusait bemutató sorozatunk második epizódjában a Proace City Van és Verso testvérekkel ismerkedhetsz meg. A magyar népmesék visszatérő motívuma a legkisebb gyermek ügyessége, bölcsessége, valamint sikeressége. Itt is igaz ez!
A Toyota Professional titkai
Közelebbről is megismerkedünk a következő hetekben a világ legnagyobb autógyártójának haszonjárműveivel, a Toyota Professional márkával.