Hirdetés:

Alapfelszereltségként olyan kényelmi és biztonsági felszerelésekkel gördül ki a gyárkapun a megújult MAN TGE, amire korábban felár ellenében is csupán értetlen ábrázattal és közönyös fejcsóválással reagáltak volna az újtehergépjármű-értékesítő kollégák.

Nem úgy a TGE Next Level esetében, ami már nevében is büszkén hirdeti, hogy az MAN legkisebb családtagja új szintre lépett. A 11 újonccal együtt immár 27 asszisztens rendszer őrködik a fedélzeten, hogy meglétükkel fokozzák a járművezető kényelmét, valamint mindannyiunk biztonságát. Az új vezérlőegységeknek, radarszenzoroknak, valamint kameráknak köszönhetően olyan vezetéstámogató rendszerek költözhettek a külsőleg szinte változatlan TGE haszonjárműbe, amire korábban gondolni sem lehetett. Az sem elhanyagolható szempont, hogy ezentúl szükségtelen szoftverfrissítésért szervizbe látogatni, hiszen online érkezik majd a korszerűsítés.

Biztonsági játékos

A legolcsóbb MAN TGE Next Level is felismeri fáradtságunkat, a táblákat, a gumiabroncsok nyomását, valamint szabályozza a sebességet. Továbbá intelligens sebesség-, aktív sávtartó-, vészfék- és parkolóasszisztens is segíti a sofőr munkáját. Ezentúl baleset esetén légzsákba hajthatják buksijukat a „kis” MAN járművezetőinek anyósai. Viszont a legnagyobb kisoroszlánoknál csak azok, akiknek a veje konfiguráláskor nem sóherkedett. Cserébe a 3,5 tonna össztömegnél nehezebb, N2 kategóriába sorolható MAN TGE haszonjárművek számára az alapfelszereltséget gazdagítja a jármű közvetlen környezetét pásztázó holttér- és követésitávolság-figyelmeztető rendszer, ami elsősorban a gyalogosok és kerékpárosok épségére figyel. Némi baksis ellenében a „B” kategóriájú jogosítvánnyal is vezethető TGE kishaszonjárművek számára is elérhető ez a vezetéstámogató rendszer. Fizetős a Cruise Assist, továbbá a vészhelyzeti asszisztenst is magába foglaló, kizárólag automatikus sebességváltóhoz választható Cruise Assist Plus rendszer is. Ezek a technikai csomagok aktívan támogatják a járművezetőt abban, hogy sávon belül tartsa a járművet. Egyúttal abban is segítenek, hogy a megengedett sebességet, valamint az előtte haladóktól való biztonságos távolságot se vegye félvállról. Igény esetén kanyarodássegítő figyelheti a szembejövőket, hogy balra kanyarodáskor minimalizálja a balesetek kockázatát.

Érett oroszlánkölyök

Megújult, egyúttal „digitalizálódott” a műszerfal is. Az információs és szórakoztató rendszerrel egy 10,4 colos érintőképernyőn keresztül kezelhetünk, de a rövidlátók kérhetik egy termetes 12,9 col képátlójú kijelzővel is. Eközben alapáron kulcs nélküli indítás, két USB-C csatlakozó, valamint elektronikus vezérlésű rögzítőfék teszi komfortosabbá a sofőrök életét. Amennyiben hajlandóak vagyunk áldozni rá, vezeték nélkül sem száradnak el az energiaéhes eszközeink. Az új multifunkciós kormánykerék mögé költözik a nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval felvértezett kis oroszlánok irányváltó karja. A hatfokozatú manuális sebességváltó karja a korábbi helyén maradt. Apropó hajtáslánc! Maradt a kétliteres dízelmotor, de távozott a 75 kilowattos (102 lóerő) teljesítményű változata. A belépőszintet ezentúl a 103 kilowattos (140 lóerő) képviseli majd. Akinek ennyi sem elég, csemegézhet a 120 és 130 kilowattos (163, 177 lóerő) erőgépek közül.

Júniusban kezdődik a legelső TGE Next Level modellek gyártása. Semmiképp se várjon addig a rendeléssel, aki szeretne egyet! Nehogy hosszabb sor végére kelljen állnia, mint azoknak az optimista szülőknek, akik 1988 karácsonyán zöld banánra várakoztak a Skála Budapest Nagyáruház előtt.

Új Volkswagen ID. Buzz változatok: Csúcsra járatják
Bemutató

Új Volkswagen ID. Buzz változatok: Csúcsra járatják

Persze, persze lefelé is bővítették az ID. Buzz kínálatát, kisebb akkuval, olcsóbban is elérhető, de a legnagyobb feneket ők is az új zászlóshajónak kerítették. Izgalmas műszaki újdonságok várnak ránk, de azért még mindig erős korlátok között.

Isuzu D-Max Arctic Trucks AT37: Nagylábú gleccserjáró
Pihenőidő

Isuzu D-Max Arctic Trucks AT37: Nagylábú gleccserjáró

Ahogy a jeti amerikai rokona, úgy az Isuzu eddigi legnagyobb pickupja is nagy lábon él. Szó szerint, hiszen közel méteres átmérőjű abroncsaival akkor sem jön zavarba, ha a legközelebbi, gőzölgő vulkánhoz egy alattomos gleccseren keresztül vezet az „út”.

Jubileumi tulipán
Történelem

Jubileumi tulipán

Idén ünnepli teherautó-gyártásának hetvenötödik születésnapját a DAF. Habár az 1928-ban alapított holland gyártó hamarosan centenáriumát ülheti, teherautók gyártásába „csupán” 1949-ben, a háromtonnás A30 típus bemutatásával fogott.

Kia PBV: Lólépésben a fejlődés útján
Technika

Kia PBV: Lólépésben a fejlődés útján

Bemutatta új Platform Beyond Vehicle stratégiáját a Kia, amely a fenntartható mobilitási megoldásokat ötvözi a fejlett szoftvertechnológiával. A PBV célja, hogy innovatív és környezetbarát járművek segítségével újradefiniálja a közlekedést.

Renault Master menetpróba: Remek példa
Teszt

Renault Master menetpróba: Remek példa

Fél emberöltőnyit élt velünk a Renault Master előző nemzedéke, ez alatt a világ rengeteget változott. Alapjaiban megújulva viszi tovább elődei praktikumát, és a jól ismert, bevált dízelmotorok mellett végre valós villanymotoros alternatívát kínál.

Itt elmondhatod a véleményedet!