Hirdetés:

Alapfelszereltségként olyan kényelmi és biztonsági felszerelésekkel gördül ki a gyárkapun a megújult MAN TGE, amire korábban felár ellenében is csupán értetlen ábrázattal és közönyös fejcsóválással reagáltak volna az újtehergépjármű-értékesítő kollégák.

Nem úgy a TGE Next Level esetében, ami már nevében is büszkén hirdeti, hogy az MAN legkisebb családtagja új szintre lépett. A 11 újonccal együtt immár 27 asszisztens rendszer őrködik a fedélzeten, hogy meglétükkel fokozzák a járművezető kényelmét, valamint mindannyiunk biztonságát. Az új vezérlőegységeknek, radarszenzoroknak, valamint kameráknak köszönhetően olyan vezetéstámogató rendszerek költözhettek a külsőleg szinte változatlan TGE haszonjárműbe, amire korábban gondolni sem lehetett. Az sem elhanyagolható szempont, hogy ezentúl szükségtelen szoftverfrissítésért szervizbe látogatni, hiszen online érkezik majd a korszerűsítés.

Biztonsági játékos

A legolcsóbb MAN TGE Next Level is felismeri fáradtságunkat, a táblákat, a gumiabroncsok nyomását, valamint szabályozza a sebességet. Továbbá intelligens sebesség-, aktív sávtartó-, vészfék- és parkolóasszisztens is segíti a sofőr munkáját. Ezentúl baleset esetén légzsákba hajthatják buksijukat a „kis” MAN járművezetőinek anyósai. Viszont a legnagyobb kisoroszlánoknál csak azok, akiknek a veje konfiguráláskor nem sóherkedett. Cserébe a 3,5 tonna össztömegnél nehezebb, N2 kategóriába sorolható MAN TGE haszonjárművek számára az alapfelszereltséget gazdagítja a jármű közvetlen környezetét pásztázó holttér- és követésitávolság-figyelmeztető rendszer, ami elsősorban a gyalogosok és kerékpárosok épségére figyel. Némi baksis ellenében a „B” kategóriájú jogosítvánnyal is vezethető TGE kishaszonjárművek számára is elérhető ez a vezetéstámogató rendszer. Fizetős a Cruise Assist, továbbá a vészhelyzeti asszisztenst is magába foglaló, kizárólag automatikus sebességváltóhoz választható Cruise Assist Plus rendszer is. Ezek a technikai csomagok aktívan támogatják a járművezetőt abban, hogy sávon belül tartsa a járművet. Egyúttal abban is segítenek, hogy a megengedett sebességet, valamint az előtte haladóktól való biztonságos távolságot se vegye félvállról. Igény esetén kanyarodássegítő figyelheti a szembejövőket, hogy balra kanyarodáskor minimalizálja a balesetek kockázatát.

Érett oroszlánkölyök

Megújult, egyúttal „digitalizálódott” a műszerfal is. Az információs és szórakoztató rendszerrel egy 10,4 colos érintőképernyőn keresztül kezelhetünk, de a rövidlátók kérhetik egy termetes 12,9 col képátlójú kijelzővel is. Eközben alapáron kulcs nélküli indítás, két USB-C csatlakozó, valamint elektronikus vezérlésű rögzítőfék teszi komfortosabbá a sofőrök életét. Amennyiben hajlandóak vagyunk áldozni rá, vezeték nélkül sem száradnak el az energiaéhes eszközeink. Az új multifunkciós kormánykerék mögé költözik a nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval felvértezett kis oroszlánok irányváltó karja. A hatfokozatú manuális sebességváltó karja a korábbi helyén maradt. Apropó hajtáslánc! Maradt a kétliteres dízelmotor, de távozott a 75 kilowattos (102 lóerő) teljesítményű változata. A belépőszintet ezentúl a 103 kilowattos (140 lóerő) képviseli majd. Akinek ennyi sem elég, csemegézhet a 120 és 130 kilowattos (163, 177 lóerő) erőgépek közül.

Júniusban kezdődik a legelső TGE Next Level modellek gyártása. Semmiképp se várjon addig a rendeléssel, aki szeretne egyet! Nehogy hosszabb sor végére kelljen állnia, mint azoknak az optimista szülőknek, akik 1988 karácsonyán zöld banánra várakoztak a Skála Budapest Nagyáruház előtt.

MAN TGE Next Level teszt: Csillag született!
Teszt

MAN TGE Next Level teszt: Csillag született!

Találós kérdés! Melyik az a jármű, ami a kicsik között az egyik legnagyobb, mégis népes családja messze legkisebb tagja? Természetesen a megújult MAN TGE Next Level kishaszonjármű, ami külsőleg kevésbé, belső értékeiben azonban szó szerint szintet lépett! Ezért nem egy, hanem rögtön két példányát is alaposan próbára tettük.

Szemben a jogszabályok által generált kihívásokkal
Háttér

Szemben a jogszabályok által generált kihívásokkal

Tökéletesen rávilágított a Toyota magyarországi importőrének évindító sajtótájékoztatója arra, milyen helyzetben vagyunk. Ha a világ legnagyobb autógyártója is az értékesítések visszafogásában látja a megoldást, akkor tényleg jó irányba haladunk?

KiMAXolt újdonság
Teszt

KiMAXolt újdonság

Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.

Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni
Teszt

Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni

Legendás nemcsak a pickupok között, hanem a járműgyártás egészét tekintve is a Toyota Hilux. Nagy teljesítményű dízelmotorral, automatikus váltóval és kényelmes belsővel kecsegtet, így jogosan merül fel a kérdés, hogy még mindig legyőzhetetlen?