Alapfelszereltségként olyan kényelmi és biztonsági felszerelésekkel gördül ki a gyárkapun a megújult MAN TGE, amire korábban felár ellenében is csupán értetlen ábrázattal és közönyös fejcsóválással reagáltak volna az újtehergépjármű-értékesítő kollégák.
Nem úgy a TGE Next Level esetében, ami már nevében is büszkén hirdeti, hogy az MAN legkisebb családtagja új szintre lépett. A 11 újonccal együtt immár 27 asszisztens rendszer őrködik a fedélzeten, hogy meglétükkel fokozzák a járművezető kényelmét, valamint mindannyiunk biztonságát. Az új vezérlőegységeknek, radarszenzoroknak, valamint kameráknak köszönhetően olyan vezetéstámogató rendszerek költözhettek a külsőleg szinte változatlan TGE haszonjárműbe, amire korábban gondolni sem lehetett. Az sem elhanyagolható szempont, hogy ezentúl szükségtelen szoftverfrissítésért szervizbe látogatni, hiszen online érkezik majd a korszerűsítés.
Biztonsági játékos
A legolcsóbb MAN TGE Next Level is felismeri fáradtságunkat, a táblákat, a gumiabroncsok nyomását, valamint szabályozza a sebességet. Továbbá intelligens sebesség-, aktív sávtartó-, vészfék- és parkolóasszisztens is segíti a sofőr munkáját. Ezentúl baleset esetén légzsákba hajthatják buksijukat a „kis” MAN járművezetőinek anyósai. Viszont a legnagyobb kisoroszlánoknál csak azok, akiknek a veje konfiguráláskor nem sóherkedett. Cserébe a 3,5 tonna össztömegnél nehezebb, N2 kategóriába sorolható MAN TGE haszonjárművek számára az alapfelszereltséget gazdagítja a jármű közvetlen környezetét pásztázó holttér- és követésitávolság-figyelmeztető rendszer, ami elsősorban a gyalogosok és kerékpárosok épségére figyel. Némi baksis ellenében a „B” kategóriájú jogosítvánnyal is vezethető TGE kishaszonjárművek számára is elérhető ez a vezetéstámogató rendszer. Fizetős a Cruise Assist, továbbá a vészhelyzeti asszisztenst is magába foglaló, kizárólag automatikus sebességváltóhoz választható Cruise Assist Plus rendszer is. Ezek a technikai csomagok aktívan támogatják a járművezetőt abban, hogy sávon belül tartsa a járművet. Egyúttal abban is segítenek, hogy a megengedett sebességet, valamint az előtte haladóktól való biztonságos távolságot se vegye félvállról. Igény esetén kanyarodássegítő figyelheti a szembejövőket, hogy balra kanyarodáskor minimalizálja a balesetek kockázatát.
Érett oroszlánkölyök
Megújult, egyúttal „digitalizálódott” a műszerfal is. Az információs és szórakoztató rendszerrel egy 10,4 colos érintőképernyőn keresztül kezelhetünk, de a rövidlátók kérhetik egy termetes 12,9 col képátlójú kijelzővel is. Eközben alapáron kulcs nélküli indítás, két USB-C csatlakozó, valamint elektronikus vezérlésű rögzítőfék teszi komfortosabbá a sofőrök életét. Amennyiben hajlandóak vagyunk áldozni rá, vezeték nélkül sem száradnak el az energiaéhes eszközeink. Az új multifunkciós kormánykerék mögé költözik a nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval felvértezett kis oroszlánok irányváltó karja. A hatfokozatú manuális sebességváltó karja a korábbi helyén maradt. Apropó hajtáslánc! Maradt a kétliteres dízelmotor, de távozott a 75 kilowattos (102 lóerő) teljesítményű változata. A belépőszintet ezentúl a 103 kilowattos (140 lóerő) képviseli majd. Akinek ennyi sem elég, csemegézhet a 120 és 130 kilowattos (163, 177 lóerő) erőgépek közül.
Júniusban kezdődik a legelső TGE Next Level modellek gyártása. Semmiképp se várjon addig a rendeléssel, aki szeretne egyet! Nehogy hosszabb sor végére kelljen állnia, mint azoknak az optimista szülőknek, akik 1988 karácsonyán zöld banánra várakoztak a Skála Budapest Nagyáruház előtt.

Egy új korszakba visz az új Renault Trafic
Olyannyira több egy szimpla ráncfelvarrásnál, hogy teljesen új alapokra épít a legújabb Renault Trafic. Csakis tisztán elektromos kivitelben és számos izgalmas újdonsággal érkezik a jövő év második felében.

Az E.ON tervei túlmutatnak a csillagos együttműködésen
Ahogy arról beszámoltunk a Facebook-oldalunkon, nemrég egyedülálló együttműködést jelentett be a Mercedes-Benz és az E.ON energiaszolgáltató. A program kimondottan a vállalkozások támogatására született, mi pedig egy picit utánajártunk, mit foglal magában. Ha dióhéjban kellene összefoglalnunk, akkor arról van szó, hogy az elektromos Mercedes-Benz kishaszonjárművet vásárlók dedikált támogatást kapnak az E.ON szakembereitől az optimális töltési infrastruktúra […]

Toyota Proace Van és Proace Verso EV teszt: Közepes méretű, de nem középszerű, ász
Izgalmas lehetőség a Toyota Proace EV, ha valaki közepes méretű, elektromos kishaszonjárművet keres. A két akkumulátorkapacitással és 100 kilowatt teljesítményű gyorstöltéssel elérhető modellt nemrég alaposan próbára tettük.

Volkswagen Caddy Flexible és Cargo teszt: Dinamikus páros
Videónkban bemutatjuk a Volkswagen Caddy Maxi Flexible és a Caddy Cargo Edition modelleket. Két jármű, két külön személyiség.

Toyota Proace City EV Van és Verso teszt: Két pólus
A Toyota Professional kínálatának egyik legapróbb típusa a Toyota Proace City Van áruszállító és a Toyota Proace City Verso személyszállító.

Ford Ranger PHEV menetpróba: Túl a dízelen: alapfelszereltség a feszültség
Kell majd egy hosszabb és alaposabb teszt, de elsőre a hálózatról tölthető hibrid Ford Ranger egész életképesnek tűnik. A hazai bemutatóról szóló videónkból többek között azt is megtudhatod, hogy mit keres a pickupban egy eddig csak sportos modellekből ismerős, közel 20 éves benzines erőforrás.























