Automatikusan azt gondolhatnánk, hogy feljebb, vagyis magasabb fokozatba kapcsolt a Fiat az új Ducato kishaszonjárművel. Hiszen immár egy nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval is elérhető.
Ahogy vesszük, hiszen tudásában minden bizonnyal valóban ez a helyzet. Azonban csupán a fokozatok számát tekintve aligha, hiszen eddig egy kilencfokozatú ZF 9HP automatikus sebességváltó teljesített szolgálatot mindazoknál, akik szabadságra küldték bal, tengelykapcsolót taposó lábukat. Mindenesetre, ahogyan ilyenkor szokás, a Fiat Professional marketingesei a komfort, a vezetési élmény, valamint a hatékonyság növekedését ígérik. A károsanyag-kibocsátásra egyenesen azt jósolták, hogy akár tíz százalékkal is csökkenhet az új sebességváltónak köszönhetően. Ugyanis azt tartják róla, hogy az eddigi, kilencfokozatú automatikus váltóhoz képest az új „nyolcas” gyorsabban reagálva és optimálisabban osztja be az erőforrások forgatónyomatékát. Beleértve a 2,2 literes, 132 kilowattos (180 lóerő) dízelmotor immár 450 newtonméteres, főtengelyropogtató forgatónyomatékát is.

Ikarus 350.02: Légiforgalmi utaskísérő
Nemzeti buszgyártónk és nemzeti légitársaságunk neve, látványa sokak szívét megdobogtatja. Ebben a gördülő csodában egymásra talált az Ikarus és a Malév, és szerencsére így azok is megtapasztalhatják ezt, akik annak idején lemaradtak erről az élményről.

Rába S22.217-6.2-003: Vasorrú Rába
Ha csak annyit hallottunk volna róla, hogy vasorrú és bogi, rögtön arra asszociálhatnánk, hogy mai kisfilmünk főszereplője Boglárka, a kerékerdei illetőségű, seprűnyélen táncoló boszorkány. Erről szó sincs, hiszen továbbra is haszonjárművekről mesélünk!

Volkswagen Crafter teszt: Megéri cserélni?
Alaposan megújult a Volkswagen Crafter. Az újdonságok sorában digitális műszeregységet, új fedélzeti információs és szórakoztató rendszert és gazdag biztonsági arzenált is találunk. Mit jelent mindez a mindennapokban, megéri lecserélni?

Tatra T158 Phoenix: Lengőtengelyes csőmester
Kevés haszonjárműgyártó élte túl a keleti blokkban a Kölcsönös Gazdasági Segítség Tanácsa, röviden KGST, összeomlását.

Renault Master L3H2: Feketeöves mester
Nap mint nap szürke eminenciásként róják az utakat. Tudjuk, hogy léteznek, minden nap találkozunk legalább egy példánnyal, mégsem vesszük igazán észre. Pedig hagyományosan kategóriájuk legpraktikusabb és legnagyobb egyedei közé tartoznak.

Volkswagen Transporter T3 és T4 Air Start Unit (ASU): Reptéri széltolók
Minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy mai főszereplőinktől elállt a lélegzetünk, mégsem szenvedtünk oxigénhiányban. Sőt!