Jóval kisebb károsanyag-kibocsátást és nem mellesleg évi többmilliós megtakarítást ígér a ZF villamosított félpótkocsija. Forgalomba nem helyezhető, ami remekül bizonyítja, hogy elengedhetetlenek a megfelelő keretfeltételek a fuvarozás kizöldítéséhez.
Saját akkumulátorral és villanymotorral zöldítené a félpótkocsikat a ZF. A rendszer igazi zsenialitása az egyszerűsége. Nem kellett új megoldást fejleszteniük, az elektromos teherautókhoz és távolsági buszokhoz kínált AxTrax 2 hidat szerelik be a félpótkocsi középső tengelyeként. Nem elhanyagolható segítség ez, hiszen 210 kilowatt tartós teljesítményt biztosít, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 26 000 newtonméter! Az égi áldást követő csúszós útviszonyok esetén még egy hajtott tengellyel növeli a vonóerő-átadást, ám szép kilátások esetén is nagy segítség álló helyzetből elinduláskor. Az autópályás gyorsítósávokon pedig a felével lerövidíti a gyorsításhoz szükséges távot.
Az e-tengelyt moduláris akkumulátorrendszer egészíti ki, ami tartalmazza a hűtőrendszert és az egyenáramú feszültségátalakítót is. A ZF megoldása önállóan vezérli a fékrendszert, a menetstabilizálót és az elektromos hajtást. A vonójármű elektronikus-elektromos rendszeréhez CAN-busz segítségével csatlakozik. Hajtótengelyként tehermentesíti a vontatót, amivel a belső égésű motor fogyasztása csökkenthető, az elektromos teherautó hatótávolsága pedig megnövelhető.
Azt ígérik, hogy a fékenergia akár 60 százalékát képes visszanyerni. Mondani sem kell, hogy ez milyen jótékony módon csökkenti az üzemi fékrendszer terhelését, kopását. Arról nem is beszélve, hogy a kevesebb fékezés csökkenti a finompor-kibocsátást is, ami az Euro VII kapcsán a következő évek egyik új beszédtémája lesz.
Egy dízelmotoros teherautó tüzelőanyag-fogyasztását 16 százalékkal mérsékli és évi 13 tonnával a szén-dioxid-kibocsátását. Ezeket az értékeket regionális elosztófuvarozásban megtett évi 80 ezer kilométer esetén számolták. Írjunk gyorsan a papír szélére néhány adatot egymás alá! Ha 650 forint/liter gázolajárral és 30-35 liter/100 kilométeres kiindulási fogyasztással számolunk, akkor járművenként és évente 2,5-2,9 millió forint megtakarítást eredményezhet! Logikus alkalmazási terület ez, hiszen a sok kanyargós országút, a körforgalmak és a települések rengeteg lehetőséget kínálnak a visszatáplálásra. Arról nem is beszélve, hogy ilyen felhasználásnál nagyobb eséllyel alszik olyan telephelyen a szerelvény, ahol csatlakoztatható az elektromos hálózathoz, ami tovább növeli a megtakarítási potenciált. Ugyanis hálózatról tölthető hibridként akár 40 százalékos redukciót kínál! A fenti értékekkel továbbszámolva a konnektoros hibrid félpótkocsi éves szinten már 6,2-7,3 millió forintot spórol! De a ZF saját számításaiban még a távolsági fuvarozásban is évi kétmillió forintot meghaladó megtakarításról írnak szerelvényenként.
Egyetlen bökkenő akad csupán, nevezetesen a hatóságoknak is jóvá kell hagyniuk, hogy az eddig passzív félpótkocsikból aktív hajtással felvértezett tolóeszközök válhassanak, netán a rendszer egytonnás saját tömegét is kompenzálhassák nagyobb össztömeggel. Akár holnaptól csökkenthetné a környezeti terhelést és az üzemeltetők tüzelőanyag-számláját a ZF beépített hátszele – csak arra vár, hogy a törvényhozás is utolérje az innovációt.

Knorr-Bremse EconX: Szeretnéd tudni a megfiatalodás titkát?
Már-már a bölcsek köve ez! Ha a felhasználók nem is, de járműveik megfiatalodhatnak a felújított, gyárival megegyező minőségű EconX komponensekkel. A sokat futott és megviselt haszongépjármű-alkatrészeket a Knorr-Bremse szó szerint újjávarázsolja.

Megérkezett Magyarországra a Farizon márka: Farizon a horizonton
Miről beszélünk, amikor azt mondjuk, hogy Farizon? Egy olyan haszongépjármű-márkáról van szó, ami az elejétől kezdve kizárólag az elektromos meghajtásra összpontosít.

Szemben a jogszabályok által generált kihívásokkal
Tökéletesen rávilágított a Toyota magyarországi importőrének évindító sajtótájékoztatója arra, milyen helyzetben vagyunk. Ha a világ legnagyobb autógyártója is az értékesítések visszafogásában látja a megoldást, akkor tényleg jó irányba haladunk?

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.

Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben?

Használt Renault Trucks haszongépjárművek: Egy kamion két élete
Tudtátok, hogy a Renault Trucks használtgépjármű-értékesítési elvei példaértékűek? A felelős nyersanyag-gazdálkodás jegyében mindent megtesznek, hogy teherautóik minél tovább használatban maradjanak – most pedig egy akcióval is támogatják ezt!