Alaposan megújult és egyben kiteljesedett a Toyota kishaszonjárművek európai kínálata. A ráncfelvarrást kapott Proace City és Proace, valamint a hibridesített Hilux mellett ugyanis új típusként megjelent a legnagyobb kategóriát képviselő Proace Max.
Egységesen megújult a Toyota Proace City kompakt kishaszonjármű és az eggyel nagyobb Toyota Proace, míg a kínálatot most felülről kiegészítette a Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano, illetve Peugeot Boxer ikertestvérének tekinthető Toyota Proace Max. Mindhárom Proace típus a japán márka aktuális formai arculatába illeszkedő orral tűnik ki, amelynek hangsúlyos eleme a fényszórók közötti hűtőrács elhagyása és felszereltségtől függően a teljesen LED-es világítás. Ezenkívül új könnyűfém keréktárcsák is megjelentek a kínálatukban. A fülkékben vadonatúj multifunkciós kormánykerék, magasabb felszereltségi szinteken teljesen digitális műszerpanel, valamint korszerű, tízcolos érintőképernyővel, beépített navigációval, illetve vezeték nélküli telefontükrözéssel ellátott információs és szórakoztatórendszer fogadja a vezetőt. Továbbá számos hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatással is bővült a Toyota kishaszonjárművek palettája. Sőt, a Proace-család mindegyik tagja tisztán elektromos hajtással is választható, valamint megkapták a Toyota Safety Sense legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereit a lehető legnagyobb biztonság érdekében. Ennek keretében az adaptív sebességszabályozó már 30 kilométer/órától használható, megjelent az akár a sebességhatár túllépésére is figyelmeztető intelligens sebességszabályozó, továbbfejlesztették a sávtartó rendszert és a parkolást oldalsó holttérfigyelő segíti. Megújultak az oldallégzsákok, újdonság az ütközéskor összecsukló kormányoszlop és több ponton megerősítették a járművek vázszerkezetét.
Proace City és Proace
A 4,4 köbméteres rakteret és akár egy tonna hasznos teherbírást kínáló Proace City elektromos változata a legkorszerűbb akkumulátoroknak köszönhetően a jelenleginél 50 kilométerrel nagyobb, azaz 330 kilométer hatótávolságot biztosít. Ezzel élenjárónak számít a kategóriájában. Az elektromos modell 50 kilowattórás energiatárolója 100 kilowattos egyenáramú gyorstöltéssel fél óra alatt feltölthető 80 százalékosra.
Teljesen új arcot kapott a Toyota Proace City és a Toyota Proace
Míg a bátyja, az akár 6,6 köbméteres rakteret és 1400 kilogramm terhelhetőséget nyújtó Proace elektromos kivitele a 75 kilowattórás akkucsomagjával 20 kilométerrel múlja felül elődje hatótávját, így már 350 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. Emellett egy kisebb, 50 kilowattórás akkumulátorral is rendelhető a Proace. A villanymotor teljesítménye a Proace mindkét változata esetében egyaránt 100 kilowatt – akárcsak a Proace City elektromos variánsában.
A kormánykeréktől a digitális műszerpanelig számos új részlet korszerűsíti a Proace City és a Proace műszerfalát
Proace Max
A Toyota kishaszonjárművek társulatának immár legnagyobb szereplője, a Proace Max kétféle tengelytávval és háromféle hosszúsággal, illetve magassággal készül. Emellett fix- és billenőplatós, fülke-alvázas, fosztott alvázas és duplafülkés kivitelek is elérhetők. A legnagyobb zárt furgon raktere 17 köbméteres, még akkumulátoros elektromos hajtás esetén is, amelyhez a WLTP szerint 420 kilométer hatótávolság társul. Ezt a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású modellt 200 kilowatt legnagyobb teljesítményű és 410 newtonméter maximális nyomatékú villanymotor mozgatja.
Hilux Hybrid 48V
A Toyota továbbra is ízig-vérig saját fejlesztésű kishaszonjárműve, a Hilux pickup legfőbb újdonsága pedig a 48 voltos hibrid hajtásrendszer. Ennél a 2,8 literes, 150 kilowattos, azaz 204 lóerős, 500 newtonméter legnagyobb nyomatékú dízelmotort egy szíjhajtással kapcsolódó, 12 kilowattos, 65 newtonméter nyomaték leadására képes indítógenerátor egészíti ki. A fékezéskor visszatermelt energiát egy csupán 7,6 kilogrammos lítiumion-akkumulátor tárolja, amelyet a hátsó üléspad alá építenek be. Ez a hibrid rendszer a pickup tüzelőanyag-hatékonysága és menetteljesítményei mellett a terepjáró képességeit is javítja. Az elektromos rásegítés előnyei közúton a gyorsabb gázreakcióban és az egyenletesebb gyorsulásban, míg nehéz terepen a simább gyorsításokban és lejtőkön a rekuperációs fékezésekben nyilvánulnak meg. A 48 voltos elektromos hajtás hatékonyabb stop-start rendszert is eredményez, ezáltal hosszabb ideig maradhat leállítva a belső égésű motor, önmagában ezzel akár öt százalékkal csökkentve a tüzelőanyag-fogyasztást. Ugyanakkor a Hilux hasznos teherbírása, illetve vontatási kapacitása nem változott, ezek továbbra is 1,0, illetve 3,5 tonna. Sőt, a 700 milliméteres gázlómélységet sem befolyásolják a hibrid rendszer elektromos részegységei! A legendás pickup további újdonsága a Multi-terrain Select, amely automatikusan vagy öt előre beprogramozott beállítás közül manuálisan választva az adott terepviszonyokhoz igazítja az elektronikus menetstabilizáló működését.
Mindezek az újdonságok még ütőképesebbé tették a Toyota Professional európai csapatát. Így nagyban hozzájárulnak majd ahhoz, hogy a gyártó megvalósítsa nagyszabású piaci célkitűzéseit, ami a 2023-ban értékesített 140 ezer gépkocsi után 2025-ben 180 ezer kishaszonjármű kiszállítása hétszázalékos piaci részesedés mellett. A kishaszonjárművek hazai piacán már tavaly előreléptek a második helyre, és idén a kategória gerincét alkotó legnagyobb furgonok körében is egy már bizonyított műszaki alapokon nyugvó új kihívóval erősítenek.

Toyota Proace Van és Proace Verso EV teszt: Közepes méretű, de nem középszerű, ász
Izgalmas lehetőség a Toyota Proace EV, ha valaki közepes méretű, elektromos kishaszonjárművet keres. A két akkumulátorkapacitással és 100 kilowatt teljesítményű gyorstöltéssel elérhető modellt nemrég alaposan próbára tettük.

Új Toyota Hilux: Elektromos hajtással érkezik a Hilux új generációja
A Toyota bejelentette a pickup kilencedik generációját, amely többféle hajtáslánckínálatban is elérhető lesz. A tisztán elektromos mellett hibrid, dízel- és benzinmotoros változat is megvásárolható lesz. 2028-ban pedig jön a hidrogén üzemanyagcellás elektromos Hilux.

Toyota Proace City EV Van és Verso teszt: Két pólus
A Toyota Professional kínálatának egyik legapróbb típusa a Toyota Proace City Van áruszállító és a Toyota Proace City Verso személyszállító.

Toyota Proace Max EV L3H2: Második pillantásra érdemes
Tavaly már alaposan kiveséztük a Toyota vadonatúj teljes méretű kishaszonjárművét, a Proace Max típust. Idén pedig megvizsgáltuk, mit tud az akkumulátoros elektromos változata.

Szemben a jogszabályok által generált kihívásokkal
Tökéletesen rávilágított a Toyota magyarországi importőrének évindító sajtótájékoztatója arra, milyen helyzetben vagyunk. Ha a világ legnagyobb autógyártója is az értékesítések visszafogásában látja a megoldást, akkor tényleg jó irányba haladunk?

KiMAXolt újdonság
Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.

















