Hirdetés:

Alaposan megújult és egyben kiteljesedett a Toyota kishaszonjárművek európai kínálata. A ráncfelvarrást kapott Proace City és Proace, valamint a hibridesített Hilux mellett ugyanis új típusként megjelent a legnagyobb kategóriát képviselő Proace Max.

Egységesen megújult a Toyota Proace City kompakt kishaszonjármű és az eggyel nagyobb Toyota Proace, míg a kínálatot most felülről kiegészítette a Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano, illetve Peugeot Boxer ikertestvérének tekinthető Toyota Proace Max. Mindhárom Proace típus a japán márka aktuális formai arculatába illeszkedő orral tűnik ki, amelynek hangsúlyos eleme a fényszórók közötti hűtőrács elhagyása és felszereltségtől függően a teljesen LED-es világítás. Ezenkívül új könnyűfém keréktárcsák is megjelentek a kínálatukban. A fülkékben vadonatúj multifunkciós kormánykerék, magasabb felszereltségi szinteken teljesen digitális műszerpanel, valamint korszerű, tízcolos érintőképernyővel, beépített navigációval, illetve vezeték nélküli telefontükrözéssel ellátott információs és szórakoztatórendszer fogadja a vezetőt. Továbbá számos hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatással is bővült a Toyota kishaszonjárművek palettája. Sőt, a Proace-család mindegyik tagja tisztán elektromos hajtással is választható, valamint megkapták a Toyota Safety Sense legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereit a lehető legnagyobb biztonság érdekében. Ennek keretében az adaptív sebességszabályozó már 30 kilométer/órától használható, megjelent az akár a sebességhatár túllépésére is figyelmeztető intelligens sebességszabályozó, továbbfejlesztették a sávtartó rendszert és a parkolást oldalsó holttérfigyelő segíti. Megújultak az oldallégzsákok, újdonság az ütközéskor összecsukló kormányoszlop és több ponton megerősítették a járművek vázszerkezetét.

Proace City és Proace

A 4,4 köbméteres rakteret és akár egy tonna hasznos teherbírást kínáló Proace City elektromos változata a legkorszerűbb akkumulátoroknak köszönhetően a jelenleginél 50 kilométerrel nagyobb, azaz 330 kilométer hatótávolságot biztosít. Ezzel élenjárónak számít a kategóriájában. Az elektromos modell 50 kilowattórás energiatárolója 100 kilowattos egyenáramú gyorstöltéssel fél óra alatt feltölthető 80 százalékosra.

Teljesen új arcot kapott a Toyota Proace City és a Toyota Proace

Míg a bátyja, az akár 6,6 köbméteres rakteret és 1400 kilogramm terhelhetőséget nyújtó Proace elektromos kivitele a 75 kilowattórás akkucsomagjával 20 kilométerrel múlja felül elődje hatótávját, így már 350 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. Emellett egy kisebb, 50 kilowattórás akkumulátorral is rendelhető a Proace. A villanymotor teljesítménye a Proace mindkét változata esetében egyaránt 100 kilowatt – akárcsak a Proace City elektromos variánsában.

A kormánykeréktől a digitális műszerpanelig számos új részlet korszerűsíti a Proace City és a Proace műszerfalát

Proace Max

A Toyota kishaszonjárművek társulatának immár legnagyobb szereplője, a Proace Max kétféle tengelytávval és háromféle hosszúsággal, illetve magassággal készül. Emellett fix- és billenőplatós, fülke-alvázas, fosztott alvázas és duplafülkés kivitelek is elérhetők. A legnagyobb zárt furgon raktere 17 köbméteres, még akkumulátoros elektromos hajtás esetén is, amelyhez a WLTP szerint 420 kilométer hatótávolság társul. Ezt a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású modellt 200 kilowatt legnagyobb teljesítményű és 410 newtonméter maximális nyomatékú villanymotor mozgatja.

Hilux Hybrid 48V

A Toyota továbbra is ízig-vérig saját fejlesztésű kishaszonjárműve, a Hilux pickup legfőbb újdonsága pedig a 48 voltos hibrid hajtásrendszer. Ennél a 2,8 literes, 150 kilowattos, azaz 204 lóerős, 500 newtonméter legnagyobb nyomatékú dízelmotort egy szíjhajtással kapcsolódó, 12 kilowattos, 65 newtonméter nyomaték leadására képes indítógenerátor egészíti ki. A fékezéskor visszatermelt energiát egy csupán 7,6 kilogrammos lítiumion-akkumulátor tárolja, amelyet a hátsó üléspad alá építenek be. Ez a hibrid rendszer a pickup tüzelőanyag-hatékonysága és menetteljesítményei mellett a terepjáró képességeit is javítja. Az elektromos rásegítés előnyei közúton a gyorsabb gázreakcióban és az egyenletesebb gyorsulásban, míg nehéz terepen a simább gyorsításokban és lejtőkön a rekuperációs fékezésekben nyilvánulnak meg. A 48 voltos elektromos hajtás hatékonyabb stop-start rendszert is eredményez, ezáltal hosszabb ideig maradhat leállítva a belső égésű motor, önmagában ezzel akár öt százalékkal csökkentve a tüzelőanyag-fogyasztást. Ugyanakkor a Hilux hasznos teherbírása, illetve vontatási kapacitása nem változott, ezek továbbra is 1,0, illetve 3,5 tonna. Sőt, a 700 milliméteres gázlómélységet sem befolyásolják a hibrid rendszer elektromos részegységei! A legendás pickup további újdonsága a Multi-terrain Select, amely automatikusan vagy öt előre beprogramozott beállítás közül manuálisan választva az adott terepviszonyokhoz igazítja az elektronikus menetstabilizáló működését.

Mindezek az újdonságok még ütőképesebbé tették a Toyota Professional európai csapatát. Így nagyban hozzájárulnak majd ahhoz, hogy a gyártó megvalósítsa nagyszabású piaci célkitűzéseit, ami a 2023-ban értékesített 140 ezer gépkocsi után 2025-ben 180 ezer kishaszonjármű kiszállítása hétszázalékos piaci részesedés mellett. A kishaszonjárművek hazai piacán már tavaly előreléptek a második helyre, és idén a kategória gerincét alkotó legnagyobb furgonok körében is egy már bizonyított műszaki alapokon nyugvó új kihívóval erősítenek.

KiMAXolt újdonság
Teszt

KiMAXolt újdonság

Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.

Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni
Teszt

Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni

Legendás nemcsak a pickupok között, hanem a járműgyártás egészét tekintve is a Toyota Hilux. Nagy teljesítményű dízelmotorral, automatikus váltóval és kényelmes belsővel kecsegtet, így jogosan merül fel a kérdés, hogy még mindig legyőzhetetlen?

Toyota Proace Van és Verso teszt: Így kell klónozni
Teszt

Toyota Proace Van és Verso teszt: Így kell klónozni

Messze lekörözték ikertestvéreiket a hazai értékesítésekben a Toyota Proace Van és a Toyota Proace Verso modellek! A márka sikerének titkait elemző sorozatunkban ezúttal a közepes haszonjármű megújulásának részleteit vizsgáljuk meg közelebbről.

IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy
Bemutató

IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy

Katasztrófaturisták itt láthatnak finoman fogalmazva is érdekes kezdeményezést Kínából, de legalább ugyanannyi lenyűgözően megdöbbentő újdonságot is ugyanonnan. Világpremierből, izgalmas koncepciókból is jutott az IAA Transportation 2024 kiállításra.

A Toyota Professional titkai
Háttér

A Toyota Professional titkai

Közelebbről is megismerkedünk a következő hetekben a világ legnagyobb autógyártójának haszonjárműveivel, a Toyota Professional márkával.

A Proace Max lehet a Toyota hatalomátvételének kulcsa
Teszt

A Proace Max lehet a Toyota hatalomátvételének kulcsa

Teljesen megújul idén a Toyota kishaszongépjármű-kínálata. Sőt, nemcsak az eddigi modellek kapnak új ruhát, hanem egy új családtag is érkezik. A Proace Max nagy testvérként teszi teljessé a Toyota fegyverarzenálját a piacvezető pozícióért vívott harcban.