Hirdetés:

Két figyelemreméltó újdonságot is közszemlére tett a Hino a fenntarthatóság jegyében Tokióban. A Dutro Z EV akkumulátoros elektromos kishaszonjárművet és a Profia Z FCV Prototype üzemanyagcellás tehergépkocsit.

Japán egyik patinás, több mint nyolcvanéves múltra visszatekintő haszonjárműgyártója a Hino. A Toyota égisze alá tartozó márka a „Jobb világot és jövőt teremtünk azzal, hogy eljuttatjuk az embereket és az árukat a kívánt helyükre” szlogen alatt mutatta be termékeit, műszaki újdonságait és megoldásait a Japán Mobilitási Kiállítás néven újjászületett Tokiói Autószalonon. Standjának középpontjában egy rögtönzött rádióstúdió állt, amely közvetlenül adott tájékoztatást arról, hogy termékei és szolgáltatásai miként járulnak hozzá ügyfeleik mindennapos életének megkönnyítéséhez.

Ezek között kiemelt szerepet kapott a Dutro Z EV tisztán elektromos hajtású kishaszonjármű, amely rendkívül alacsony padlószintjével a rakodást és a ki-, illetve beszállást is jelentősen kényelmesebbé teszi. Így különösen jól megfelel a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású házhoz szállítási feladatokra. Ráadásul a modellt mindjárt kétféle változatban is kiállította, az egyiket a fülkéből közvetlen átjárással hozzáférhető integrált felépítménnyel, a másikat pedig egy alumíniumból készült, oldalajtós dobozzal. Az első 4,7 méter hosszú, 1,7 méter széles és 2,3 méter magas, míg padlómagassága csupán 40 centiméter terhelten és 45 centiméter üresen. A 3,49 tonna össztömegű jármű hasznos teherbírása kereken egy tonna. A második pedig 4,7 méter hosszú, 1,9 méter széles és 2,5 méter magas, padlója a talajtól 42 centiméterre húzódik teljes terheléssel és 47 centiméterre üresen. Tegyük hozzá gyorsan, hogy ezek szintén kiváló értékek! A 3,46 tonna legnagyobb megengedett össztömegéhez 1,05 tonna hasznos terhelhetőség társul. Mindkét modell hajtásáról 50 kilowatt legnagyobb teljesítményű szinkron villanymotor gondoskodik, amelyet 40 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátor táplál energiával. Így a WLTP szerinti hatótávolságuk 150 kilométer, ami városi feladatokhoz többnyire elegendő. A Dutro Z EV modellel tesztvezetés keretében alaposabban is megismerkedhettek a látogatók.

A Hino Dutro Z EV kishaszonjármű a klasszikus távol-keleti felépítést társítja a tisztán elektromos hajtással

A praktikus kishaszonjármű mellett pedig a Toyota Motor vállalattal közösen kifejlesztett Profia Z FCV Prototype háromtengelyes, dobozos teherautó állt. A 12 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,8 méter magas, 25 tonna legnagyobb megengedett össztömegű járművet a Toyota üzemanyagcellás hajtásával látták el. A szinkron villanymotorral és lítiumion-akkumulátorral felszerelt prototípus az új, 700 bar nyomású hidrogéntartályainak köszönhetően akár hatszáz kilométert is megtehet vegyes, városközi és városi alkalmazásban. Mindemellett a Hino teljes körű szaktanácsadást is nyújt ügyfeleinek az elektromos haszonjárművek üzemeltetésével, flottamenedzselésével és a töltők telepítésével kapcsolatosan.

DAF teherautók menetpróbája: Segít takarékoskodni, ha hagyod
Teszt

DAF teherautók menetpróbája: Segít takarékoskodni, ha hagyod

Kívülről egyetlen pici apró jelét mutatják annak, hogy megint vagy kilenc százalékkal takarékosabbá váltak a DAF XD, XF, XG és XG+ teherautói. Persze ehhez az is kell, hogy megrendeléskor ne mondjatok le az előnyöket biztosító felszerelésekről, valamint az, hogy használjad is azokat.

KiMAXolt újdonság
Teszt

KiMAXolt újdonság

Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.

Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni
Teszt

Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni

Legendás nemcsak a pickupok között, hanem a járműgyártás egészét tekintve is a Toyota Hilux. Nagy teljesítményű dízelmotorral, automatikus váltóval és kényelmes belsővel kecsegtet, így jogosan merül fel a kérdés, hogy még mindig legyőzhetetlen?

Toyota Proace Van és Verso teszt: Így kell klónozni
Teszt

Toyota Proace Van és Verso teszt: Így kell klónozni

Messze lekörözték ikertestvéreiket a hazai értékesítésekben a Toyota Proace Van és a Toyota Proace Verso modellek! A márka sikerének titkait elemző sorozatunkban ezúttal a közepes haszonjármű megújulásának részleteit vizsgáljuk meg közelebbről.

IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy
Bemutató

IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy

Katasztrófaturisták itt láthatnak finoman fogalmazva is érdekes kezdeményezést Kínából, de legalább ugyanannyi lenyűgözően megdöbbentő újdonságot is ugyanonnan. Világpremierből, izgalmas koncepciókból is jutott az IAA Transportation 2024 kiállításra.