Két figyelemreméltó újdonságot is közszemlére tett a Hino a fenntarthatóság jegyében Tokióban. A Dutro Z EV akkumulátoros elektromos kishaszonjárművet és a Profia Z FCV Prototype üzemanyagcellás tehergépkocsit.
Japán egyik patinás, több mint nyolcvanéves múltra visszatekintő haszonjárműgyártója a Hino. A Toyota égisze alá tartozó márka a „Jobb világot és jövőt teremtünk azzal, hogy eljuttatjuk az embereket és az árukat a kívánt helyükre” szlogen alatt mutatta be termékeit, műszaki újdonságait és megoldásait a Japán Mobilitási Kiállítás néven újjászületett Tokiói Autószalonon. Standjának középpontjában egy rögtönzött rádióstúdió állt, amely közvetlenül adott tájékoztatást arról, hogy termékei és szolgáltatásai miként járulnak hozzá ügyfeleik mindennapos életének megkönnyítéséhez.
Ezek között kiemelt szerepet kapott a Dutro Z EV tisztán elektromos hajtású kishaszonjármű, amely rendkívül alacsony padlószintjével a rakodást és a ki-, illetve beszállást is jelentősen kényelmesebbé teszi. Így különösen jól megfelel a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású házhoz szállítási feladatokra. Ráadásul a modellt mindjárt kétféle változatban is kiállította, az egyiket a fülkéből közvetlen átjárással hozzáférhető integrált felépítménnyel, a másikat pedig egy alumíniumból készült, oldalajtós dobozzal. Az első 4,7 méter hosszú, 1,7 méter széles és 2,3 méter magas, míg padlómagassága csupán 40 centiméter terhelten és 45 centiméter üresen. A 3,49 tonna össztömegű jármű hasznos teherbírása kereken egy tonna. A második pedig 4,7 méter hosszú, 1,9 méter széles és 2,5 méter magas, padlója a talajtól 42 centiméterre húzódik teljes terheléssel és 47 centiméterre üresen. Tegyük hozzá gyorsan, hogy ezek szintén kiváló értékek! A 3,46 tonna legnagyobb megengedett össztömegéhez 1,05 tonna hasznos terhelhetőség társul. Mindkét modell hajtásáról 50 kilowatt legnagyobb teljesítményű szinkron villanymotor gondoskodik, amelyet 40 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátor táplál energiával. Így a WLTP szerinti hatótávolságuk 150 kilométer, ami városi feladatokhoz többnyire elegendő. A Dutro Z EV modellel tesztvezetés keretében alaposabban is megismerkedhettek a látogatók.
A Hino Dutro Z EV kishaszonjármű a klasszikus távol-keleti felépítést társítja a tisztán elektromos hajtással
A praktikus kishaszonjármű mellett pedig a Toyota Motor vállalattal közösen kifejlesztett Profia Z FCV Prototype háromtengelyes, dobozos teherautó állt. A 12 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,8 méter magas, 25 tonna legnagyobb megengedett össztömegű járművet a Toyota üzemanyagcellás hajtásával látták el. A szinkron villanymotorral és lítiumion-akkumulátorral felszerelt prototípus az új, 700 bar nyomású hidrogéntartályainak köszönhetően akár hatszáz kilométert is megtehet vegyes, városközi és városi alkalmazásban. Mindemellett a Hino teljes körű szaktanácsadást is nyújt ügyfeleinek az elektromos haszonjárművek üzemeltetésével, flottamenedzselésével és a töltők telepítésével kapcsolatosan.

MANN-FILTER szűrők: Modern teherautók, új kihívások
Kézzelfogható előnyökkel járó operatív döntés lehet a független gyártók szűrőit választani. Pláne, ha egy olyan márkáról beszélünk, mint a MANN-FILTER, amely a jármű egész élettartamára gyártói minőségű alkatrészeket kínál. Nagy terhelést jelent egy modern teherautó üzemeltetése – nemcsak maguk a járművek, hanem a műhelyek és a flottamenedzserek számára is. A hosszabb szervizintervallumok, az alternatív tüzelőanyagok […]

AutoTech Future 2025: Haszongépjármű-parádé a Hungexpón
Fékek, furgonok és több tonna technika. Bemutatjuk nektek a 2025-ös AutoTech Future kiállítás résztvevőit, érdekességeit és egyben részleteit.

Amikor a tiszta kilátás mindent megér
Haszonjárműveknél különösen fontos a jármű műszaki állapota. Egyrészt azért, mert egy műszaki meghibásodás nemcsak kellemetlen, hanem biztosan veszteséget is termel. Másrészt azért, mert a legegyszerűbb alkatrész is komoly veszélyforrás lehet.

Toyota Proace City EV Van és Verso teszt: Két pólus
A Toyota Professional kínálatának egyik legapróbb típusa a Toyota Proace City Van áruszállító és a Toyota Proace City Verso személyszállító.

Ford Ranger PHEV menetpróba: Túl a dízelen: alapfelszereltség a feszültség
Kell majd egy hosszabb és alaposabb teszt, de elsőre a hálózatról tölthető hibrid Ford Ranger egész életképesnek tűnik. A hazai bemutatóról szóló videónkból többek között azt is megtudhatod, hogy mit keres a pickupban egy eddig csak sportos modellekből ismerős, közel 20 éves benzines erőforrás.

Tiszta légzés teherautóknak és munkagépeknek
Egyszerűbben teljesítették a környezetvédelmi előírásokat a nehéz-haszonjárművek az elmúlt tíz évben. A nagy lökettérfogatú dízel erőforrások kipufogógáz-utánkezelését megoldani egyszerűbb feladatnak bizonyult, mint a személyautókét.










