Rengetegen látták a jó szándékú rendőrségi videót, amely sajátos megfogalmazásban ad kapaszkodókat a gyalogosoknak arra, hogyan használják a kijelölt átkelőhelyet biztonságosabban. KRESZ-tudorok és közéleti személyek hada gerjedt éktelen haragra…
Úgy állították be a negatív kommentelők a rendőr – és kibővítve a teljes magyar rendőrség – szavait, mintha rá akarnák tolni a jogi felelősséget a gyalogosokra, amikor a zebrán elütik őket. Pedig ott nekik elsőbbségük van, s a ritka kivételektől eltekintve azzal csak a járművezetőknek van dolguk. Idézték is, hogy úgy kell azt megközelíteni, bla-bla-bla… Mintha ezeket bárki is megkérdőjelezte volna! Az elhangzottaknál nem kell többet belegondolni, hogy az ember megértse, mit is akart közölni a sokat látott helyszínelő, amikor kamerába mondta az ő hármas szabályát:
Tanulságos és megszívlelendő a videó üzenete! Az én olvasatomban a zebrán bekövetkezett gyalogosgázolások helyszínelése során látott szörnyűségek ösztönözhették a szakembert a megszólalásra. Elmondja, ő hogyan látja ezeknek a baleseteknek a hátterét. Van egy véleménye, ajánlása, hogyan lehetne ezeknek legalább egy részét megelőzni. Nem vádol senkit – főleg nem a zebrán elsőbbséggel rendelkező gyalogosokat. Nem akarja a KRESZ pontjait felülírni, csak a biztonságosabb közlekedés tippjeit szeretné elmondani.
Kedves gyalogosok! Akinek kedves az élete, az a saját érdekében a zebrára való lelépés előtt alaposan tájékozódjon! Mert hiába vannak privilégiumaink, könnyen lehet, hogy pont egy olyan járművezetővel találkozunk, akit ez nem érdekel. De az is lehet, hogy csak fáradt, esetleg mobilozik vagy a hátul rendetlenkedő gyerekek nevelésével küzd. Sajnos nagy az esély arra, hogy konkrétan nem látja, nem észleli a járókelőt. Jobb félni, mint megijedni, ezért inkább cselekedjünk elővigyázatosan!
Egy valós eset rekonstrukciója, ahol a körültekintés sokat segített volna. Sajnos szerkesztőségünk több tagjának is szó szerint a saját bőrén kellett megtapasztalnia, hogy az elméleti elsőbbség a gyakorlatban sokszor nem jelent semmit
Mindenki tudja, nincs olyan szabály, hogy gyalogosként le kell tudni olvasni egy jármű rendszámát, vagy azonosítani kell a vezető nemét. Azt viszont valahogyan meg kell tanulnia a gyalogosnak is – már kisgyermekkortól óriási a jelentősége, a felelőssége az oktatásnak, a családnak. Meg kell tanulni, hogyan mérhetjük fel egy közeledő jármű mozgásjellemzőit, sebességét, távolságát ahhoz, hogy eldöntsük, mennyire biztonságos az átkelés. A vezetővel való szemkontaktus meg maga lehet a biztos jel! Ha ez a gépkocsi látható lassításával is együtt jár, az már-már életbiztosítás. Úgy is feltehetnénk a kérdést, hogy mi a jobb? Egyik opcióval az áldozat a kórházba, ne adj’ Isten, a hullaházba, a járművezető meg a rácsok mögé kerül. Másik lehetőségként körültekintéssel, pár másodperc késedelemmel megúszhatjuk. Szerintem inkább a megkönnyebbült sóhaj útját válasszuk!
Írásunk az ORFK-OBB együttműködésével készült: Országos Balesetmegelőzési Bizottság

Ford Tourneo Custom E L2 160kW teszt: Megéri villanyos személyszállítót venni?
Csak erős idegzetűeknek! Tudományos alapossággal és magas szintű matematikai számításokkal igyekszünk választ adni több fontos kérdésre, amely miatt eddig nem tudtál aludni. Alaposan körbejárjuk, mit tud a típus, milyen messzire jutsz vele, mennyire gyorsan töltheted.

Nyerj egy Scania 770 S vontatót velünk
A Rolling Tons egy egészen különleges ajándékkal készül az ünnepekre! Egy követőnk megnyerheti a Scania 770 S nyerges vontató részletgazdag, távirányítós modelljét.

A lángokból szabadult T2 újjáéledt
Csodával határos módon élte túl egy Volkswagen T2 minibusz az év elején pusztító Los Angeles-i tűzvészt. A megmentett jármű teljes körű felújításon esett át, és ismét közúti használatra alkalmas állapotba került.

Volvo FH 460 I-Save vs. Volvo FH Aero 460 I-Save: Valóban kevesebbet fogyaszt?
Mindig csak ígérnek, de vajon mi az igazság? Az ideálistól igencsak messze álló körülmények között tettük próbára, hogy mit tud a valóságban a Volvo FH Aero a közvetlen elődjével szemben.

Százmilliókat spórol a beszerzés a cégnek: Flottacsere és bővítés
Belföldi és nemzetközi viszonylatban is egyformán jól felszerelt vontatókkal dolgozhatnak mostantól a WIN Capital-cégcsoport járművezetői. A vállalat nemrég több mint 100 darab DAF nyerges vontatót vett át, amelyek konténer-, élelmiszer-, hűtöttáru- és szárazáru-szállításban dolgoznak.

Ford Ranger Raptor teszt: Ez a dinoszaurusz még nem halt ki, de már közel van hozzá
Talán soha nem járt még nálunk ennél haszontalanabb és egyben élvezetesebb haszongépjármű. A Raptor a csapat sztárja, aki nem lenyomja a kilincset, hanem berúgja az ajtót. Közben persze bizonytalan, sőt néha nevetséges is, de mindenki jól szórakozik vele.




