Hirdetés:

Legutóbb már beszámoltunk Európa legnagyobb veteránkiállításának és -vásárának személyszállító haszonjárműveiről és traktorjairól. A mostani képriportunkban a kisáruszállítókat és a teherautókat gyűjtöttük össze.

Őszintén szólva meglehetősen nehéz dolgunk volt, amikor a kollégáinkkal arról beszéltünk, hogyan osszuk el a bemutatásra kiválasztott járműveket. Az ugyanis gyorsan egyértelművé vált, hogy egyetlen alkalomba vétek lenne mindent belezsúfolni. Végül úgy döntöttünk, hogy a bolognai kiállítás kis- és nehéz-tehergépjárműveit külön mutatjuk be. Bár a fotók segítségével nehéz visszaadni a látottakat, őszintén reméljük, hogy valamennyit át tudunk adni a hangulatból, a történelmi járművek illatából, vagy épp patinájából.

Nem mindennapi látvány volt ez az Agip színeiben pompázó Fiat 682 N2! A típust 1951-ben mutatták be, az N2 változat négy évvel később érkezett meg, viszont hármas és négyes változatát egészen 1988-ig gyártották. Bár Olaszország ekkor már a jobb oldalon közlekedett, a nehéz-teherautók sok esetben az ötvenes évek végéig jobb kormányos fülkével kerültek a hazai piacra. Külön felhívnám a figyelmet a kormányozható hátsó tengelyére, amelynek segítségével még a szűk városi vagy épp hegyi utakon is könnyedén elboldogult

Különösen ritka ez a Fiat 618. Míg 1934-től 1937-ig gyártott testvérei többsége négytonnás, kéttengelyes teherautóként látta meg a napvilágot, addig ez a változat háromtengelyes. Bár ez „csupán” egy egyszerű segédtengelyt kapott, a korabeli leírások alapján a kétliteres benzines erőforrással felszerelt teherautó lengyel licencgyártásban még 6×4-es változatban is készült!

Az olasz utakat első ízben 1925-ben látta meg ez a Fiat 505. A közel százéves teherautó 2295 köbcentis, benzines erőforrással született. A 80 kilométer/órás végsebessége tekintélyt parancsoló, ahogy egy tonnás teherbírása is. A fülkébe a jobb oldalon ülő vezető is csak a bal oldalról, az aprócska ajtón át szállhatott be

Nem tévedés és nem is vicc, ennek a hatkerekű platósnak az alapja az eredeti Fiat 500, azaz a „Topolino”. Eredetileg Fiat 500 C Giardiniera kombiként kezdte pályafutását 1951-ben, néhány évvel később alakították hatkerekű teherautóvá, egy Vespa-szervizben teljesített szolgálatot. A 13 lóerős benzines erőforrása eredeti állapotban 85 kilométer/órás végsebességhez segítette

Mindkét tengelye hajtott ennek az összkerékhajtású Mercedes-Benz LAF 1113 B tűzoltóautónak. Az 5638 köbcentis dízelmotorja 168 lóerőt biztosított az 1975-ben készült szernek, amivel kilencfős legénység vonulhatott. Ez a példány különösen jó állapotban vészelte át az éveket, hiszen mindössze 32 000 kilométert tett meg. Bár a Ziegler felépítmény LF 16 besorolású, azért a 800 literes víztartály mellett a műszaki segítségnyújtáshoz szükséges felszerelések is helyet kaptak benne

Nem vártak jelentősebb összeget ezért a Fiat Panda Van 4×4 szervizautóért sem. Igaz, ő még csak 24 éves, de teljesen eredeti és jól karbantartott. Olyan modern extrákkal fűszerezték, mint a levehető előlapos rádió vagy éppen a dőlésszögjelző a műszerfalon. Az ára mindössze 10 900 euró volt. Ilyen felépítésű haszonjárművet ma nem is találunk a piacon…

Ez az Alfa Romeo T10 „Autotutto” , azaz „mindenes” szintén meglehetősen különleges. Egyrészt mert a gyönyörűen restaurált platóst egy 1,3 literes, két vezérműtengelyes benzinmotor mozgatta. Másrészt azért, mert praktikus felépítését jól reprezentálták a standon: a plató alatt lapultak a hosszú kiállítási napok túlélését segítő sörösrekeszek. Persze csempészrekeszben sok mást is rejthetett az 1957-es évjáratú teherautó a hosszú szolgálati évei alatt

Mobil sörcsapként funkcionál ez az 1974-ből származó, fémtiszta Ford Transit. A duplafülkés átalakított teherautó 10 800 euróért jó vétel lehet, mert garantáltan bármilyen rendezvényen feltűnést kelt

Nissan S-Cargo menetpróba: Csigabiga gyere ki!
Történelem

Nissan S-Cargo menetpróba: Csigabiga gyere ki!

Hazánkban, sőt kontinensünkön sem ismeri szinte senki. Hogy lehet ez, hiszen egy ilyen formát nem lehet elfelejteni?! Az ok prózai, hiszen a Nissan S-Cargo a japán belpiacra készült, JDM típusnak számított.

Kögel történelem: Nem százas!
Történelem

Kögel történelem: Nem százas!

Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia.

Repülőkkel táncoló
Történelem

Repülőkkel táncoló

Főszereplőnk a hazai ipar egyik fénypontja, mégsem hallott róla szinte senki, és még kevesebben láthatták élőben munka közben.

Égi segítség
Történelem

Égi segítség

Nem csak a mágia gondoskodik a vitorlázórepülők égbe emelkedéséről! Ismerd meg a repülők elengedhetetlen társát, ezt a rendkívül varázslatos veterán csörlőt!

Mercedes-Benz Atego történelem: Fenntartható pionír
Történelem

Mercedes-Benz Atego történelem: Fenntartható pionír

Negyedszázada mutatták be a Mercedes-Benz egyik legsokoldalúbb haszonjárművét. Nem portáltengelyes vagy összkerékhajtású, ugyanis az elosztófuvarozás középkategóriás gyöngyszemére gondolunk, amely pár évig a nehézfiúkat is elbizonytalanította.