Steven Spielberg sem álmodhatott tökéletesebb őslényekről a Hennessey ezer lóerős szörnyeinél. Habár néhány sprint után garantáltan orangutánokéval vetekedően hosszúra nyúlt volna a platóra kapaszkodott vadőrök karja. Lássuk a medvét!
Bizony, bizony mondom néktek, vannak olyan embertársaink, akiknek semmi sem elég! Legyen bármilyen erős vas alattuk, többre vágynak. Őket szolgálja ki például a Hennessey Performance Engineering csapata immár több mint két évtizede. Elég korán ráéreztek, hogy a sokadik langymeleg tuninggal nem fognak nagy szeletet kiszakítani a tortából, ezért a szélsőséges teljesítmények irányába mozdultak. Eleinte elsősorban sportautókkal foglalkoztak, de aztán, szerencsénkre, rátaláltak a szabadidő-autókra, valamint pickupokra is. Sokáig csupán alulról kóstolgatták a mille cavallit, de a közelmúltban a platósokkal is sikerült átlépniük az ezer lóerős álomhatárt. Holott ekkora teljesítmény a nehézkategóriás haszonjárművek, sőt, a túlsúlyos-túlméretes terheket mozgató nehézvontatók világában is elismerő biccentést érdemelne. Következzen a Hennessey két legerősebb platós gyöngyszeme!
Hennessey VelociRaptoR 1000
Csenevésznek aligha nevezhető a Ford F-150 Raptor R, hiszen a hétköznapi testvére véhatosával szemben a Mustang Shelby GT500 modell 522 kilowattos (710 lóerő) erőforrása dübörög a maszkulin motorháztető alatt. Most mégis csupán az alapokat biztosította a Hennessey különleges szuperdinoszauruszához. A tuningmestereknek hatékonyabb levegőbeömlővel, nagyobb kompresszorral, optimalizált benzincsövekkel, nagyobb tüzelőanyag-befecskendezőkkel, új kompresszorszíjjal, valamint néhány további beavatkozással sikerült az 5,2 literes V8-as erőforrás teljesítményét több mint negyven százalékkal növelniük. Még nincsenek pontos adatok, de azt remélik, hogy az életre keltett szörny 746 kilowatt (1014 lóerő) körüli teljesítménnyel és 1152 newtonméteres forgatónyomatékkal fogja csavargatni a fékpadot. Erre minden esély adott, hiszen ilyen motorblokkból már tartósan és megbízhatóan 895 kilowatt teljesítményt (1217 lóerő) is kicsikartak. Álljunk meg egy szóra az új, csavardugattyús kompresszor mellett, amely fordulatonként 3,8 liter levegőt képes megmozgatni és áttétel függvényében jóval gyorsabban foroghat a motor főtengelyénél! Az „ezressel” újabb szintre lépett a Hennessey VelociRaptor, amely méltán nevezhető az egyik legsikeresebb tuningolt pickupnak, hiszen több ezer talált már elégedett gazdára. A bődületes teljesítményt húszcolos peremátmérőjű Hennessey keréktárcsákra feszített, 37 colos, azaz 94 centiméter átmérőjű, vegyes terepre szánt gumiabroncsokkal próbálják az úton vagy út mellett hasznosítani. A korábbiaknál is agresszívabb első és hátsó lökhárító, valamint a LED-technikájú kiegészítő fényszórók járulnak hozzá a Hennessey VelociRaptoR 1000 drámai megjelenéséhez. Ahogy máskor, most is annyira biztosak munkájuk gyümölcsében a Hennessey munkatársai, hogy két év vagy 24 ezer mérföld garanciát vállalnak a keletnémet olimpikonokat is leköröző szteroidtúladagolásban senyvedő ragadozóra.
Hennessey Mammoth 1000 TRX Overland Edition
Fel kell kötniük a gatyájukat azoknak, akik a világ legerősebb, közúti közlekedésre alkalmas, sorozatgyártású pickupjának Hennessey által optimalizált változatával akarnak földet kerülni. Ha másért nem, hát azért, mert úgyis leviszi róluk a huzat, amint kinyitják az ablakot. Csupán mókázom, viszont a 2,65 literes kompresszorral lélegeztetett, 6,2 literes, V8-as, 755 kilowattos (1026 lóerő) Hellcat-motor 1314 newtonméteres forgatónyomatéka tényleg nem viccel. Ráadásul a képességnövelő tuningnak köszönhetően a boldog tulajdonosok garantáltan jóval messzebbre juthatnak annál a pontnál, ahová még segítségül hívhatták volna Józsi bácsit, a helyi traktorost. Alig 19 950 dollártól indul a RAM TRX típus MAMMOTH 900 és MAMMOTH 1000 változatai számára elérhető új Overland Edition expedíciós alapcsomagja.
Két lépcsőben növelhető a mamut terepjáró képessége. Az elsőnél 89 centiméter átmérőjű gumiabroncsok feszülnek a húszcolos keréktárcsákon a másodiknál pedig 94 centisek. Továbbá ezeknél már villanymotorokkal mozgatva járulnak elénk a fellépők, hogy a fülkébe mászáshoz ne kelljen serpát fogadnunk. Hiszen olyan karosszériaemelést kapott, ami kiegyenlítette az eleje és hátulja közötti magasságkülönbséget. A nomád életet a kellemes árnyékot biztosító előtető mellett balta és lapát teszi könnyebbé. Természetesen nem hiányozhat a tartalék tüzelőanyag-tartály és víztartály sem. Még ha az előbbi a jármű étvágyához mérten nevetségesen kicsi is. Körülbelül akkora showműsorra elég, mint egy kávéskanállal eszközölt felöntés a szaunában. Sokat elmond egy tetősátorról, ha akár csukott állapotban is sikerül megmaradnia az őselefánt platóján. Egy ilyenben aztán a korrigált Fujita-skála szerinti EF3 szélsebességű tornádóban is vígan kempingezhetünk. Bár azért utóbbit még saját felelősségre se próbálja ki senki!
Ami nem fér az ötszemélyes masztodon platójára, azt három tonnás tömegig könnyedén elvontatja. Amíg a gumiabroncsok megfelelően tapadnak, addig valójában bármit elhúz a Hennessey Mammoth 1000 TRX Overland Edition
Isuzu D-Max Arctic Trucks AT37: Nagylábú gleccserjáró
Ahogy a jeti amerikai rokona, úgy az Isuzu eddigi legnagyobb pickupja is nagy lábon él. Szó szerint, hiszen közel méteres átmérőjű abroncsaival akkor sem jön zavarba, ha a legközelebbi, gőzölgő vulkánhoz egy alattomos gleccseren keresztül vezet az „út”.
Ford kishaszonjárművek: Fenntartható dinamizmus
Boldog időket élhetünk, hiszen már nem csak feketében guríthatunk haza egy-egy faküllőst, mint Henry Ford idejében. Sőt, a Model T típussal ellentétben némelyik kékoválost kiemelkedően sportos, teljesen elektromos vagy hibrid változatban is kérhetjük!
Kindred Chevy 3100 Pick-up Truck: Drágán add az életed!
Veterán járművekkel közlekedni sokunk számára életforma, míg másoknak csupán kényszerűség. Azonban, ahogy a macska sem foghat egyszerre künn s bent egeret, úgy az aggastyánok éltetése is bizonyos lemondásokkal jár. Biztosan így kell lennie?
Jeep Gladiator Rubicon High Top Concept: Húsvéti gladiátor
Bele kell törődnünk, hogy mai rohanó világunkban minden változik körülöttünk. Csupán az elmúlást és az immár 58. alkalommal életre hívott húsvéti Jeep-szafarit nevezhetjük állandó eseménynek az életünkben. Lássuk, mit hozott idén Moab nyuszija!
Háromtengelyes ragadozó
Ha létezik olyan dinoszaurusz, amelyről téves kép él az emberek fejében, akkor az a Velociraptor. Tökéletes bizonyíték erre, hogy a Ford és a Hennessey mérnökei is a valóságban egyébként kistestű hüllőt hívták segítségül, amikor a harmadik generációs F-150 Raptor legerősebb változatának nevet kerestek.
Vége a dalnak
„Egyszer csak mindennek vége lesz majd, nincs olyan csók, amely örökké tart” – énekelte egykoron Kalmár Pál. Nos, ez akkor is igaz, ha történetesen nem csókról, hanem egy, közel háromtonnás pickupról beszélünk!