Hirdetés:

Számos csemegét szolgáltatott az utóbbi időben is a Goldhofer és a Faymonville az izgalmas túlméretes, túlsúlyos szállítási feladatokkal foglalkozó, illetve ezeket kedvelő ínyenceknek. Ezekből válogattunk össze egy kis kóstolót.

Goldhofer THP/SL

Mindig bőven kínál különleges fuvarfeladatokat az energiaipar. Nemrég Mexikóban kellett egy 218 tonnás, közel 14,8 méter hosszú, 5,3 méter széles és 5,17 méter magas gázkompresszort elszállítani Veracruz kikötőjéből egy 430 kilométerre fekvő tulai finomítóba. A megbízott PESADO Transport vállalat a Goldhofer THP/SL nehézsúlyú moduláris tengelysorait választotta a feladat teljesítéséhez. Ezekből 16 darabot kapcsoltak össze, középre egy mélyágyas elemet beiktatva, hogy a teljes rakománymagasság ne lépje túl az 5,6 métert. Az összesen 65 méter hosszú és 385 tonnát nyomó szerelvény elejére és végére egy-egy 379 kilowatt (515 lóerő) teljesítményű Western Star nehézvontató került.

Gázkompresszor szállítása Goldhofer THP/SL nehézsúlyú moduláris tengelysorokkal

Goldhofer STZ-VL

Az STZ-VL mélyágyas, hattyúnyakas félpótkocsit a minél rövidebb rakodási idők jegyében tervezték meg. Szétkapcsolva elölről gyorsan és könnyen felállhatnak a rakfelületére különféle munkagépek, kis saját tömege ellenére pedig megbízhatóan megbirkózik nagy tömegű rakományokkal is. A hátuljára csatlakoztatható kormányzott segédtengellyel még rugalmasabban alkalmazható.

A Goldhofer STZ-VL mélyágyas, hattyúnyakas félpótkocsi gyors fel- és lerakodást tesz lehetővé

Goldhofer P12 PLUS

Szintén a rugalmasságával tűnik ki leginkább az új P12 PLUS félpótkocsi. A 12 tengelyes változat nem kevesebb mint 127 tonna hasznos terhelhetőséget biztosít 12 tonna tengelyterhelés mellett, azonban kilenc- vagy hattengelyes változatban is üzemeltethető. Ráadásul olyan hasznos tartozékokkal is kiegészíthető, mint a mélyágyas rakfelületek, forgózsámolyok és kormányozható dollyk, ezáltal a P12 PLUS igazi jolly joker lehet a speciális fuvarozással foglalkozó cégek flottájában.

A Goldhofer P12 PLUS legfőbb ütőkártyája a rugalmas alkalmazhatóság

Goldhofer ADDRIVE 2.0

Az ADDRIVE 2.0 a vontatott és az önjáró moduláris tengelysorok előnyeit ötvözi. Erős hidrosztatikus hajtásával akár ötven kilométer/óra sebességig is támogathatja a vontató jármű munkáját. Gyorsabb haladásnál automatikusan kikapcsolódik a hajtása, kisebb sebességnél pedig megállás nélkül is visszakapcsolható a rásegítése. Persze pusztán vontatott egységként vagy önállóan, saját hajtásával is használható. Ezáltal időt és költséget takaríthat meg üzemeltetőjének.

A Goldhofer ADDRIVE 2.0 vontatott vagy önjáró moduláris tengelysorokként is használható, sőt, vontatás közben rásegíthet a hajtásra

Faymonville HighwayMAX All-In-One

Az új HighwayMAX All-In-One az egyedi koncepciójának köszönhetően egy olyan moduláris készletet kínál, amelyből az üzemeltetők számos különféle szállítóeszközt összeállíthatnak. Elemeiből kialakítható például egy elöl három, hátul hat tengelysorból, közöttük pedig egy mélyágyas rakfelületből álló tréler. A középső elem persze lehet baggerhíd, transzformátorszállító vagy mélyágyas létravázas egység is. Ugyanakkor kilenctengelyes, végig sík felületű, széthúzható félpótkocsinak vagy 12 tengelyes járműnek is összerakható.

A Faymonville HighwayMAX All-In-One nem csupán egy tréler, hanem egy moduláris készlet, amelyből sokféle szállítóeszköz összeállítható

Faymonville WingMAX

Világszerte egyre népszerűbb a szélerőművek óriási lapátjainak közúti szállítására kifejlesztett WingMAX tréler. Például a dél-koreai Cometto MSPE nemrég két háromtengelyes modellt szerzett be, hogy a leghosszabb lapátokat is eljuttathassa az ország különböző pontjain épülő szélerőműparkokba. A négy részben széthúzható félpótkocsik optimális irányíthatóságát lengőtengelyek biztosítják.

A háromtengelyes Faymonville WingMAX hosszú szélerőműlapátok szállításához négy részben széthúzható

Faymonville befogóegységes lapátszállító

A világszerte tevékenykedő Mammoet vállalat viszont hátul kényszerkormányzott trélerből, elöl pedig konzolos befogóegységből álló eszközöket szerzett be szélerőművek lapátjainak szállításához. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy kanyarokban tereptárgyak kerülgetésekor a befogóegység ferdén a magasba emelheti a lapátot, így akár száz méternél hosszabb elemek is akadálytalanul, gyorsan célba juttathatók.

A Faymonville befogóegysége kanyarodáskor ferdén a magasba emelheti a hosszú szélerőműlapátokat, hogy ne jelentsenek akadályt a tereptárgyak

Faymonville VarioMAX és GigaMAX

A ZTZ Logistics két speciális Faymonville trélert állított csatasorba nehéz munkagépek fuvarozásához. Az első egy 3+5 tengelyes VarioMAX középen széthúzható baggerhíddal, amellyel először egy 77 tonnás Fundex F3500 alapozógépet szállítottak. A második pedig egy 1+3 tengelyes, mélyágyas GigaMAX. Ennek első segédtengelyét a leválasztható hattyúnyakkal építették egybe, ami csökkenti a szerelvény hosszát, illetve növeli a hasznos teherbírását.

Faymonville VarioMAX Plus

A Mathieu belga cég pedig nemrég egy VarioMAX Plus 2+4 tengelyes, mélyágyas trélert szerzett be egy 68,5 tonnás Kleemann zúzógép mozgatásához. Ennek első kéttengelyes modulja leválasztható a gyors fel- és lerakodáshoz. A szerelvény teljes hossza 28 méter, ám a hidraulikus kormányzású, 19,5 colos kerekekkel felszerelt lengőtengelyeknek köszönhetően szűk helyeken is könnyű a manőverezése. Ha pedig még nagyobb, illetve nehezebb gépeket kell szállítani, akkor további tengelyekkel is bővíthető az első és a hátsó modulja.

A Faymonville VarioMAX Plus 2+4 tengelyes, mélyágyas tréler a hidraulikus kormányzású, 19,5 colos kerekekkel ellátott lengőtengelyeknek köszönhetően könnyen manőverezhető

Mindezek a termékek és alkalmazási példák jól mutatják, hogy a mérnöki leleményesség segítségével még a legnehezebb szállítási feladatok is viszonylag könnyen, hatékonyan megoldhatók.