Keménykötésű megjelenést és új nevet kaptak a DAF új építőipari teherautói. De milyen különbségeket takar az aprócska C betű a hatalmas tehergépkocsik oldalán? Mitől válnak kiváló építőipari szakmunkásokká?
Első szembetűnő és nyilvánvaló különbség a robusztus megjelenés. Az XDC és XFC típusok új orra nagy, 25 fokos megközelítési szöget és 33-39 centiméter szabadmagasságot kínál. Három darabból álló masszív, acél lökhárítójuk akár a fülke színére fényezve is rendelhető. Az alapfelszereltségbe tartozik a fekete hűtőrács és az acél hűtővédőlemez, amelyek jól megkülönböztetik a burkolt utakra szánt rokonaiktól. E differenciák jóvoltából az építési területek kihívásainak is jobban ellenállnak. A közúton használt testvéreikhez hasonlóan az XDC teherautót is a 10,8 literes PACCAR MX-11 motor új nemzedéke hajtja. Az XFC pedig emellett az új XF, XG és XG+ típusokkal debütált erősebb, 12,9 literes MX-13 motorral is rendelhető, a maximálisan elérhető teljesítmény 390 kilowatt (530 lóerő). Az XFC a könnyű saját tömegének köszönhetően nagy terhelhetőséget kínál. Mind az alacsonyabb, mind a magasabb típus választható kettő, három vagy négy tengellyel és egy- vagy két hajtott tengellyel, így rendkívül sokféle felhasználásra alkalmasak.
Szintén az alapfelszereltséghez tartozik a ZF TraXon automatizált sebességváltó, amely speciális terepes üzemmóddal szolgálja az optimális váltást. Ezt a programot aktiválva a fokozatváltásokat rendkívül gyorsan és nagyobb motorfordulatszámon végzi, hogy a lendületet megőrizze nehéz vagy dombos terepen is. Az XDC és XFC is ideális alapja billenőplatóknak, betonkeverőknek vagy horgos konténeremelőknek, ugyanis nagy teljesítményű mellékhajtások széles választékát kínálják hozzájuk. A felépítménybarát kialakításért a kipufogógáz-utánkezelés, az akkumulátordoboz, az AdBlue- és a tüzelőanyag-tartályok elrendezése rugalmasan alakítható az alvázon rendeléskor. A gyár által előre meghatározott teherautó–felépítmény kombinációk jóvoltából felgyorsul a rendelés folyamata is, így az első felépítményezett járművek 2023 első negyedévében elkészülhetnek.