Noha a nagy múltú müncheni felépítménygyártó szinte teljes palettája megjelent Hannoverben, egyértelműen három oldalra billenő felépítményeinek Trigenius sorozata számított a Meiller legfőbb újdonságának az idei IAA Transportation alkalmával.
Mindjárt több példányt is megtekinthettünk a három oldalra billenő felépítmények Trigenius palettájának tagjai közül a Meiller standján és szabadterületén. A 3,5 tonnától egészen 41 tonnáig terjedő össztömegű tehergépkocsikra készülő új termékcsalád tulajdonképpen egyetlen közös rendszert alkot. A könnyűkategóriájú kéttengelyes teherautók felépítményeinek D202 és D212 közötti modelljeitől a háromtengelyes fülke-alvázakra tervezett D316 konstrukción át egészen a négytengelyes billencsek számára készült D428 felépítményig tart a kínálat. Az új generáció mindegyik három oldalra billenő tagja közös modulrendszerre épül, immár egységesített, korszerű műszaki alapokon. A Trigenius új fejlesztései következetesen megjelennek minden járműkategóriában, így a könnyű- és nehézkategóriájú billencseken egyaránt újszerű konstrukció és egységes, innovatív működési koncepció gondoskodhat a gazdaságos és biztonságos üzemről.
Közös modulrendszer és mérsékelt saját tömeg jellemzi a Meiller Trigenius három oldalra billenő felépítményeket
Az új M-Jet kialakítás szerint készülő oldalfalak egyfajta membránhatás révén különösen erősek, opcióként pedig akár kettős oldalfalak is rendelhetők. A falak sima belső és külső felületükkel csökkentik a szennyeződést, illetve megkönnyítik a külső feliratozást. A szisztematikus furathálózattal ellátott és a hatékony korrózióállóság jegyében katódos merítőfestéssel (CDP) bevonatolt segédvázra egyszerűen rögzíthetők a különböző kiegészítőelemek. A hidraulikus munkahenger csatlakozása hatékonyan védett a szennyeződésekkel szemben. A Trigenius konstrukció révén mérsékelt saját tömeg és a nagyszilárdságú acélfajták széles körű alkalmazása megnövelt hasznos teherbírást eredményez. Az extrafelszerelésként rendelhető rádióhullámú távirányító pedig – különösen a szekvenciális vezérléssel kombinálva – egyszerre könnyíti a kezelést, takarít meg időt a jellemző munkaciklusok során, illetve növeli a biztonságot. Szintén a biztonságot szolgálja a rögzítőszemek új felosztás szerint elrendezett, így kedvezőbb rakományrögzítési lehetőségeket kínáló rendszere is, a nagy teherbírású oldalfali, illetve a padlózat síkjába illeszkedő, kihajtható alsó szemekkel.
Az elektromos mozgatású siklóponyva feszítőkötelei a talajon állva is könnyedén oldhatók, majd a homlokfalon tárolhatók. Az elöl és hátul villogó LED-sávokkal kiegészített Bordmatic oldalfal-mozgatórendszer különösen lágyan és csendesen nyit, illetve zár. Igény szerint felső zsanérozású és lesüllyeszthető falkialakítás is választható. A billentőrendszer ergonomikus rögzítőcsapja éppúgy a biztonságos üzemet segíti, mint a fülkebeli különböző ellenőrzőlámpák.