Hirdetés:

Terepjárósok fejében sokszor megfordul a gondolat, vajon mennyire lehet a jármű aljától az a szikla? Leér, nem ér le, fennakadunk? Innentől ez nem kérdés többé, az új Chevrolet és GMC pickupok már erre a dilemmára is kínálnak megoldást.

Jövőre érkezik az amerikai testvérpáros, a Chevrolet Colorado és a GMC Canyon új generációja. Mind külsőleg, mind belsőleg megújulnak, illetve új felszereltségi változatok is elérhetővé válnak, hogy mindenki megtalálja a hozzá tökéletesen passzoló pickupot. A leosztás változatlan, a csokornyakkendős típus kínálata a munkaeszköztől indul, míg a szurdokvölgyek lakói inkább a fényűzés felé húznak. Fontos fokmérője a közepes méretű pickupok amerikai piacának, hogy immár mindkét típus két terepes változatot is kínál – a bemutatón is ezekre koncentráltak főként.

Mindenki a szabadba vágyik

Szó szerint az előző AT4 sikerére épített a GMC, hiszen felvette mellé a kínálatba a teljesen új AT4X változatot is. Az új Canyon alapfelszereltségéhez tartozik a terepes felfüggesztés, amely szélesebb nyomtávot és öt centiméteres gyári emelést biztosít az előző generációhoz képest az AT4 és a Denali felszereltség esetében, míg az AT4X modellek 7,5 centiméterrel magasabbak. A szintén megújult Colorado termékcsalád a WT, az LT, a Z71, a Trail Boss és a ZR2 felszereltségi szinteket tartalmazza. Ebben a sorrendben egyre nagyobb a járművek szabadmagassága és ebből adódóan egyre inkább megállják a helyüket terepen is.

A Trail Boss és a ZR2 rendre ugyanazt az 5 és 7,5 centiméteres emelést kínálja, mint GMC megfelelőik. Alapáron járnak a 76 centiméteres terepabroncsok a ZR2 és az AT4X esetében. Ezekhez a kivitelekhez nem kérnek felárat a legújabb Multimatic DSSV szabályozott csillapítású lengéscsillapítókért sem. Ezek kiépített úton kényelmes utazást biztosítanak, valamint a hosszabb terepes kalandokhoz is megfelelő teljesítményt nyújtanak. Mindegyik modellhez alapfelszereltség a 2,7 literes, turbófeltöltéses benzinmotor, ami változattól függően 351-583 newtonméter forgatónyomaték leadására képes. A teljes méretű testvérektől örökölt új négyhengeres erőforráshoz nyolcfokozatú automatikus sebességváltó társul, ami a korábbinál simább váltásokat ígér.

A platóajtó csillapítottan nyílik, ami kifejezetten elegáns megoldás, egy vízálló tárolórekesz is helyet kapott benne, ami a praktikumát erősíti. A platóajtó félúton a teljesen zárt és nyitott között is megállítható, így hosszabb tárgyak szállítására is alkalmas, akár 226 kilogrammot is elbír. A raktérben hátul 110 voltos elektromos csatlakozót találunk, az elülső falában pedig két széles hornyot alakítottak ki, ami az első kereket rögzítve egy-egy motorkerékpár vagy kerékpár szállításában segít.

A platóajtó rekesze újdonság a szegmensben, lefolyó segíti tisztán tartani. Az ajtóba két pohártartót integráltak, sőt a műanyag burkolat egy mérőfelületet is rejt

Nézz a lábad elé!

Számos biztonsági, kényelmi és vezetőtámogató funkciót is beépítettek az új pickupokba. A szélvédőre vetített kijelzővel azonnal látjuk a szükséges információkat. Még a legolcsóbb változatban is teljesen digitális a műszerfal, és hatalmas érintőképernyős információs rendszer jár. Ez utóbbi természetesen kompatibilis az Apple CarPlay és Android Auto képernyőtükrözési megoldásokkal. Biztonság tekintetében sem gyenge az alapáras és opcionális felszereltség. Az automatikus vészfékező rendszer észleli a gyalogosokat és kerékpárosokat. Ráadásul a hátsó holttérfigyelő rendszerek nemcsak a járművekre, hanem a kétlábúakra is figyelmeztetnek. Ezenkívül a ráfutásgátló, az adaptív sebességszabályozó rendszer, az aktív sávtartó, valamint a távfényasszisztens mind segítségére lehetnek a gépkocsivezetőnek.

Mindkét márka autója öt üzemmódot kínál. A mindennapi közúti vezetéshez és a nehéz rakományok optimalizált vontatásához szánt programokon nem is csodálkozunk. Ám a terepjárást a zárható első és hátsó differenciálművek mellett a kis sebességű sziklamászástól a sivatagi száguldozáshoz alkalmas Baja funkcióig három különböző beállítás szolgálja. A kiépített utakról letérőket a középső képernyőn megjelenő részletes információkkal, valós idejű mutatókkal segítik.

Sőt, több változathoz is elérhető az előre, illetve hátrafelé néző alsó kamerák rendszere, amelyet külön mosórendszer véd, hogy a sár ne takarhasson ki semmit. Ha valaki valóban kemény terepen szeretné használni ezeket a járműveket, ez is egy nagyon hasznos funkció lehet. Eljutottunk oda, hogy az autós és az autó is a lába elé tud nézni.