Hirdetés:

Jeles jubileumát ünnepelte nemrég a Mercedes-Benz Actros, ugyanis betöltötte 25. életévét. A sikeres típus egyik kiemelkedő rekordja, hogy mind az öt generációja elnyerte az International Truck of the Year díjat, az egyiket kereken tíz éve.

Sokat elmond a Mercedes-Benz Actros töretlenül meghatározó szerepéről a piacon, hogy az elmúlt negyed évszázad során ötször is megkapta a rangos International Truck of the Year címet. Az európai szakújságírókból álló zsűri magyar tagja a Rolling Tons. A testület minden évben annak a tehergépjárműnek ítéli oda ezt a megtisztelő díjat, amely a legnagyobb mértékben hozzájárul a közúti fuvarozás fenntarthatóságához a hatékonyság, a károsanyag-kibocsátás, a biztonság, a vezethetőség és a kényelem terén felvonultatott innovációival. A csillagos márka egyébként az eddig bezsebelt International Truck of the Year kitüntetéseinek felét ennek a típusnak köszönheti. Ám az Actros kiválóságát és folyamatos megújulási képességét minden díjnál jobban bizonyítja, hogy világszerte már több mint 1,4 millió példánya talált üzemeltetőre.

A Mercedes-Benz Actros első generációjáról 1996-ban, vagyis éppen a tehergépkocsi, mint járműfajta századik születésnapján rántották le a leplet. Ugyanis Gottlieb Daimler pontosan száz évvel korábban, 1896-ban alkotta meg a világ első teherautóját. Az Actros pedig 1996 óta minden egyes generációváltásával úttörő szerepet játszik a biztonság, a tüzelőanyag-hatékonyság, a kényelem és a hálózatba kapcsolhatóság terén.

Az Actros MP1 az elektronikus vezérlésű fékrendszerével (EBS), teljesen automatizált váltójával, CAN-adatbuszos elektromos rendszerével és tágas, síkpadlós MegaSpace fülkéjével tűnt ki a piacon. Az Actros MP2 innovációi közül említést érdemel az adaptív sebességtartó automatika, az automatikus vészfékrendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető, a PowerShift automatizált váltó és az új tárolórendszer. Az Actros MP3 már fény- és esőérzékelőt is kapott, valamint továbbfejlesztették az automatikus vészfékrendszerét és a PowerShift váltóját. Az Actros MP4 élen járt az Euro VI-os motorok bevezetésében, domborzathoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérlést is kínált Predictive Powertrain Control néven. Ismét korszerűsítették a PowerShift váltóját, negyedik generációs automatikus vészfékrendszere már oldalról közelítő gyalogosokat is érzékelt, valamint megjelent kínálatában az oldalsó holttérfigyelő. A 2018-ban bemutatott Actros MP5 újabb négy világpremierrel érkezett a piacra. A világ első kettes szintű önvezető rendszerével, amely aktív kormánybeavatkozásra is képes, míg automatikus vészfékrendszere mozgó gyalogost észlelve teljes fékerővel akár álló helyzetig fékezi a járművet. További két újdonsága a tükröket helyettesítő kamerarendszer és a teljesen digitális műszerpanel volt.

Emellett a Mercedes-Benz időről időre különleges megjelenésű és felszereltségű, korlátozott példányszámú kiadásokkal kedveskedett az Actros rajongóinak, mint például a Black Liner, a White Liner, az Edition 1 vagy az Edition 2.

Tavaly pedig új korszak kezdődött a gyártó számára az eActros modellel, hiszen ez a csillagos márka első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású nehéz-teherautója. Ez az innovatív jármű egyértelműen kifejezi a Mercedes-Benz elkötelezettségét a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású közúti árufuvarozás megteremtése iránt. Mindezek alapján nyugodtan mondhatnánk tehát, hogy az Actros egy született győztes, ám igazából ennél is többről van szó. Megszületése óta fáradhatatlanul fejlesztik, hogy időről időre elnyerhesse a szakma legrangosabb elismerését.