Hirdetés:

Nem kisebb célt tűzött ki a Renault Trucks, mint azt, hogy 2023-tól az elosztó, az építőipari és a távolsági szegmensben is kínál majd tisztán elektromos hajtású teherautókat. Ennek eléréséhez jelentős beruházásokat és fejlesztéseket hajt végre.

Összhangban a párizsi éghajlatvédelmi egyezménnyel a Renault Trucks elkötelezte magát az iránt, hogy húsz év múlva már nem gyárt fosszilis tüzelőanyagokkal üzemelő tehergépkocsikat. Ez persze csak fokozatos átállással valósítható meg, amelynek következő lépéseként 2023-tól minden szegmensben elérhetővé teszi a teljesen elektromos hajtást. A francia gyártó célja, hogy 2030-ban már a teherautóinak 35 százalékát ilyen hajtáslánccal értékesítse. Lássuk, hogy hol tartanak most!

Tavaly tavasszal megkezdődött a második generációs elektromos tehergépkocsik sorozatgyártása a Blainville-sur-Orne-i üzemben. A kínálat jelenleg a 3,1 tonna össztömegű Master Z.E. kishaszonjárműtől a D Z.E. modellen át az akár 26 tonnás, háromtengelyes D Wide Z.E. teherautóig terjed. Ezekkel már a városi áruszállítás, az elosztófuvarozás és a hulladékgyűjtés igényeire is megfelelő válaszokkal szolgál a gyártó.

Éppen mostanság veszi át a Noblet cégcsoport az első daruval és billenőplatóval felszerelt, 26 tonnás, 6×2-es D Wide Z.E. modellt építőanyagok kiszállítására. A négy, egyenként 66 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal ellátott jármű 22 kilowattos áramforrásról kevesebb mint tíz óra alatt feltölthető, ám 150 kilowattos gyorstöltéssel két óra sem kell ehhez. Előnyeit aligha kell ecsetelni, egy városi építkezésre csendben és helyi károsanyag-kibocsátás nélkül érkezhet meg, majd ugyanígy rakodhatja le a kiszállított árut. Sőt, kipufogógáz híján a port sem veri fel rakodás közben. Jelentősen hozzájárul tehát a városlakók életminőségének javításához. Már ma is akadnak ügyfelek, akik hajlandók többet fizetni egy ilyen csendesen és tisztán üzemelő eszközért.

Csendes és kipufogógáztól mentes üzemelésével ideális városi építőanyag-kiszállító jármű ez a 6×2-es, kormányzott hátsó segédtengellyel ellátott Renault Trucks D Wide Z.E.

Majd 2023-tól várhatóan egy Z.E. nyerges vontató is megjelenik a Renault Trucks palettáján a regionális és közepes távú fuvarozás számára. Ugyanettől az évtől bővítheti a kínálatot majd egy városi építőipari modell is. A nagyobb igénybevétellel járó, illetve hosszú távú, nehézsúlyú fuvarozás számára pedig az évtized második felében várható a hidrogénnel működő üzemanyagcellás változatok bemutatkozása.

Mindezek támogatására a Renault Trucks egy 33 millió eurós beruházás eredményeként 2023-ban megnyitja Lyon városában az X-Tech Arena elnevezésű kutató- és fejlesztőközpontját. Ügyfeleinek életét pedig többek között telephelyi töltőberendezések telepítésével, energiaoptimalizálással, javítási és karbantartási szerződésekkel, finanszírozással és biztosítási ajánlatokkal könnyíti meg. Sőt, a Renault Trucks az egyetlen gyártó, amely hosszú távú teljesítménygaranciát vállal elektromos teherautóinak akkumulátoraira. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a töltési ciklusok számából származtatott élettartamot garantál ügyfeleinek az akkumulátorokra vonatkozóan, hanem szerződésbe foglaltan egy adott teljesítményszintet is erre az időtartamra. Jól látható tehát, hogy a Renault Trucks nemcsak nagy szavakkal, hangzatos tervekkel és látványos koncepciókkal, hanem kézzelfogható tettekkel és eredményekkel, valamint már ma elérhető életképes megoldásokkal is alá tudja támasztani elkötelezettségét az elektromos közlekedésre való átállás iránt.