Megújult a Honda Ridgeline, Észak-Amerika legkülöncebb platósa. A japán cég reményei szerint tovább sikerült fokozni a 2016 óta gyártott második generáció robusztus karakterét.
Igen, csupán a karakterét, hiszen a pickupok között szinte teljesen egyedülálló, önhordó konstrukció olyan, mint terepjárók között a szabadidő-autók. Nem valós – legtöbbször kihasználatlan – képességekkel és elpusztíthatatlansággal kecsegtet, csupán ezek életérzésével üzérkedik. Természetesen a mérleg másik serpenyője sem üres. Például a kisebb saját tömeg és az ezzel járó takarékosabb üzemeltetési költségek találhatók benne. Az alvázas társainál jobb, ötcsillagos ütközésbiztonságot nyújt a merevebb karosszéria. Az elöl-hátul független felfüggesztés jobb útfekvést garantál. A nyomatékátirányítással felvértezett összkerékhajtási rendszer kulturáltabb, kiszámíthatóbb és biztonságosabban viselkedése is hozzájárul a szakma elismeréséhez. Az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) szervezettől is bezsebelte a legbiztonságosabb pickupnak járó Top Safety Pick-Plus (legeslegjobb választás) díjat.
A Honda szándékosan a külön utat választotta, amikor több mint tizenöt esztendővel ezelőtt saját észak-amerikai pickup gyártására adta a fejét. Bölcsen belátta, hogy a platósok hazai pályáján, megosztó különcség nélkül esélytelen lenne a pokolian erős és tapasztalt konkurenciával szemben. A Ridgeline évi 30–35 ezer eladott példánya még így is legfeljebb annyira „zavarja” meg az eladási statisztikákat, mint forró követ a vízcsepp, hiszen a piacvezető Ford F-150 pickupból több mint hússzor több talál gazdára. Így hazájában is egzotikus jelenségnek számít a Honda különc gyermeke, ami a fékezett habzású érdeklődés ellenére immár 2005 óta színesíti a platósok piacát.
A Honda elmondása szerint a Ridgeline kategóriájának legtágasabb belső terével, valamint legszélesebb platójával büszkélkedhet. A kétfelé nyíló platóajtónak köszönhetően a Walmart bevásárlóközpontjaiban sem kell nyújtózkodnunk pakoláskor. A megvásárolt étket sem kell csak úgy a platóra dobnunk, hogy hazáig csúszkáljon, amikor kulturáltan bepakolhatjuk a plató alá rejtett tágas csomagtérbe is. Az összkerékhajtású kategóriatársai közül a legnagyobb hasznos terhelhetőség pálmáját is ő viheti haza. A 3,5 literes, 280 lóerős, változó szelepvezérlésű V6-os benzinmotor egy kilencfokozatú ZF 9HP automatikus sebességváltón keresztül gondoskodik a már-már sportos menetteljesítményekről. A váltó típusjelzését olvasva az igazán vájtfülűek a Ridgeline még egy különlegességére figyelhettek fel: a V6-ost keresztben építették be a motortérbe!
Mindezért legkevesebb 36 490 amerikai dollárt kell leszurkolnunk a kereskedő markába, ennyiért egy Ridgeline Sport lesz a hűséges társunk. A Ridgeline RTL, valamint a Ridgeline RTL-E felszereltségek további háromezer dolláros lépcsőkkel követik egymást. A csúcsot jelentő Ridgeline Black Edition platójára pedig 43 920 zöldhasú átruházása után tehetünk szalmabálát. Mindenkit önmérsékletre intünk, hiszen csupán a tengerentúlon fogják forgalmazni.