Ismét történelmet írt a PACCAR. Ugyanis egy Kenworth T680 üzemanyagcellás elektromos és egy Peterbilt Model 579EV akkumulátoros elektromos nyerges vontatóval teljesítette a legendás coloradói Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutó verseny útvonalát.
Mindkét jármű kimagasló teljesítményt és vezethetőséget nyújtott a 4300 méter magas csúcsra felvezető, 156 kanyarból és 7-10 százalékos meredekségű szakaszokból álló, húsz kilométer hosszú versenytávon. Ehhez persze az is hozzájárult, hogy még a turbófeltöltős belső égésű motorok is igencsak megérzik az ekkora tengerszint feletti magasságon jelentkező levegőritkulást, ami a villanymotorokat egyáltalán nem befolyásolja. A Kenworth T680 modellben dolgozó Toyota üzemanyagcellás hajtáslánc 350 kilowatt teljesítményű és 15 perces tankolási idő mellett 563 kilométer a hatótávja. A Peterbilt Model 579EV villanymotorja 500 kilowatt teljesítményű és 3-4 óra gyorstöltés után akár 241 kilométert is megtehet. Persze a Pikes Peak csúcsról lefelé a regeneratív fékezés bizonyára alaposan visszatöltötte a lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomagját.