Hirdetés:

Alig két évvel ezelőtt álltak üzembe az első DAF CF Electric tisztán elektromos hajtású tehergépkocsik, máris itt a modell továbbfejlesztett változata. Az új generációs akkumulátorcsomag lényegesen kisebb tömeg mellett kétszeres hatótávolságot ígér.

Kulcsfontosságú és egyben igen érzékeny kérdés az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömege és az egy feltöltéssel megtehető legnagyobb távolság. Ezért számít jelentős előrelépésnek, hogy a DAF Trucks új generációs lítiumion-akkumulátorral látta el a CF Electric modellt. Ez ugyanis a 350 kilowattóra teljes, illetve 315 kilowattóra kihasználható kapacitásával az eddiginél kétszer nagyobb, immár több mint kétszáz kilométer hatótávolságot kínál. Ugyanakkor 700 kilogrammal könnyebb is az új telep, tehát ennyivel nőtt a jármű hasznos teherbírása, míg a helyigénye nagyjából változatlan. Ezenkívül az akkumulátorcsomag hőmérsékletét az időjárási körülményektől függetlenül folyamatosan 25 és 45 Celsius-fok között tartja a rendszer, ami az élettartamát és a teljesítőképességét is javítja.

A DAF CF Electric hatótávolsága már elérheti a 220 kilométert

Az akkumulátor 250 kilowatt töltőteljesítmény mellett akár 75 perc alatt is teljesen feltölthető, így a rakodások, illetve kötelező pihenőidők alatt a járművet megfelelő töltőre dugva akár ötszáz kilométer is megtehető egy nap alatt. Ez már igen tisztességes termelékenységet biztosít.
A DAF Trucks persze nemcsak egy ilyen vonzó paramétereket nyújtó terméket kínál az elektromos tehergépjárművet kereső ügyfeleinek, hanem átfogó szaktanácsadást is. Korszerű útvonal-szimulációs modelljei segítenek megtervezni például az akkumulátorcsomag hatékony feltöltését, valamint a gyártó a partnerével, a VDL vállalattal közösen az optimális töltőinfrastruktúra kiépítéséhez is hasznos javaslatokat tud adni.

A DAF CF elektromos változata 4×2-es nyerges vontatóként és 6×2-es fülke-alvázként is rendelkezésre áll

A CF Electric továbbra is 37 tonna szerelvényössztömegű nyerges vontatóként, illetve 6×2-es, kormányzott C tengelyű, 28 tonna össztömegű fülke-alvázként készül, így elosztófuvarozásra és szupermarketek áruellátására éppúgy megfelel, mint hulladékgyűjtésre. Az új, megduplázott hatótávolságú modellt idén szeptembertől már megrendelhetik az ügyfelek, akik jövő év elejétől vehetik át az első példányokat.