Hirdetés:

Nemcsak a járdaszegéllyel és a fekvőrendőrrel, hanem a tundrák zordságával is megbirkózik a Nissan Navara legújabb változata. Az expedíciókra tuningolt kivitel a legextrémebb építési területeken is biztosan helyt áll majd.

Telitalálatnak bizonyult 2018-ban a világhírű terepjáró specialista Arctic Trucks műhellyel közösen fejlesztett, limitált Nissan Navara Off-Roader AT32! Olyannyira, hogy a Nissan idén leporolta, felmelegítette, optimalizálta, majd ismét bemutatta. A konkurensekhez, mármint azok zászlóshajóihoz mérten szerény külső egy józan, valóban hasznos felszereltséggel és jó terepjáró-képességgel kecsegtető pickupot takar. Látszik, hogy nem most kezdték az izlandiak – a tuningműhely már számos sarkvidéki expedícióhoz, valamint extrém rekordkísérlethez épített megfelelő járművet. A modell neve szovjet katonai kódnak tűnhet. Pedig ez a nomenklatúra az Arctic Trucks egyik védjegye, a cég rövidítése után a gumiabroncsok colban mért átmérője szerepel. Akár 44 colos, azaz nemzetközi mértékegységgel 1,1 méteres kerekekkel felvértezett átalakítást is vállalnak, ilyenkor azonban módosítanak a hajtásláncon is. Vigyázat, ez nem a keréktárcsa, hanem a gumiabroncs átmérője.

A Nissan ezúttal a hatékonyságra és a vezethetőségre helyezte a hangsúlyt, a bevált megoldásokon nem változtattak. Egy az egyben átörökítették a korábbi változatból a húsz milliméteres emelést biztosító Bilstein Performance rugózást, a kerékjárati ívek húsz milliméteres szélesítését, valamint az opcionális, ám a sokat pancsolók számára kötelező légzőcsövet. Ez, a tető magasságába kivezetett levegőbeömlő 800 milliméterre növeli a gázlómélységet. Megtartották az alapul szolgáló N-Guard kivitel hárombetűs biztonságtechnikai vívmányait is, így többek között lejtmenetvezérlőt, vészfékrendszert és körkörös kamerarendszert is kínál. Hűségesek maradtak az immár modernizált Nokian Rotiiva AT gumiabroncsokhoz, azonban a korábbinál keskenyebb és alacsonyabb, 255/70 R 17 méretet választottak.

Ez a kis csermely nem jelent akadályt, az Off-Roader AT32 gázlómélysége 800 milliméter

A keréktárcsák kétszelepes megoldása már az elődmodellhez is járt, ezt továbbra is megtartották. Előnye vitatható, elvégre azzal, hogy az egyik szelepre helyezzük a nyomásmérőt, a másikkal pedig kiengedjük a levegőt, csupán elhanyagolható mértékben gyorsítja a folyamatot. Egyáltalán miért szükséges ez? A gumiabroncsnyomás csökkentésével bizonyos mértékig csökkenthetjük a kerekek fajlagos talajnyomását. Laza talajon legtöbbször ettől függ, hogy továbbjutunk vagy várhatjuk Béla bácsit, a traktorost. Újdonság viszont, hogy acél helyett ezentúl alumínium páncélzat óvja a Navara motorját, osztóművét, valamint tüzelőanyag-tartályát. Hatalmasat dobban a terepjárósok szíve a választható első differenciálzár hallatán is, hiszen ilyet kizárólag a Jeep Gladiator Rubicon kínálna. Pompás Nissan, csak így tovább!

Itt elmondhatod a véleményedet!