Tavaly tavasszal nagyot durrantott a Volvo Trucks az I-Save csomaggal, amelynek műszaki megoldásai hét százalékkal csökkentették az FH tüzelőanyag-fogyasztását. Máris itt az új I-Save, további három százalékponttal mérsékelve a típus étvágyát.
Tavaly a svédországi menetpróba kapcsán részletesen ismertettük a Volvo FH típushoz kínált I-Save csomagot. Röviden összefoglalva a lényegét, lelke a továbbfejlesztett és turbocompounddal ellátott, 460, illetve 500 lóerő teljesítményszinttel elérhető 13 literes motor. Ezt egészíti ki a domborzathoz előrelátón alkalmazkodó hajtásláncvezérlés, vagyis az I-See új generációja, amely öntanuló helyett felhő alapú elektronikus térképet használ. Ezenkívül optimalizálták az I-Shift automatizált sebességváltó szoftverét és a gázpedál kalibrációját, valamint bevezettek egy kisebb belső ellenállású és hosszabb áttételű hajtott tengelyt. A csomag további eleme az üresjárati automatikus motorleállítás, a kormányrásegítő igényvezérelt szivattyúja, a kis gördülési ellenállású abroncsok, valamint az áttervezett légterelőkészlet. Mindezek hét százalékot faragtak le a hosszú távú fuvarozásban alkalmazott FH tehergépkocsik tüzelőanyag-fogyasztásából, amit azóta a gyári méréseken kívül Európa-szerte az üzemeltetők saját tapasztalatai is igazoltak.
Idén szeptembertől pedig már az új I-Save csomaggal is rendelhető a Volvo FH, amely így tíz százalékkal kevesebb gázolajjal is beéri, mint a szintén Euro VId minősítésű, ám I-Save nélküli modellek. Ezt egyrészt a felhasználói adatok elemzése alapján továbbfejlesztett szoftverrel érték el, amely Eco üzemmódban még jobb egyensúlyt teremt a tüzelőanyag-fogyasztás és a vezethetőség között. Másrészt az idén tavasszal kívül-belül frissített FH aerodinamikusabb kialakítása és az I-See pulzáló funkciója is hozzájárul a takarékosabb üzemeléshez. Az egyre több gyártó által alkalmazott pulzáló üzemmód egyszerűen csak annyit tesz, hogy sík vagy síknak tűnő szakaszokon enyhén megnöveli a sebességet a beállított értékhez képest, majd szabadon gurulással hagyja visszalassulni a járművet, és ezt ismételgeti ciklikusan.
Ráadásul az új I-Save nemcsak a gazdaságos üzemelés terén nyújt számottevő előnyöket, hanem a motor optimalizált nyomatékleadási jellege révén a vezethetőség és a nehezebb domborzati viszonyok között elérhető átlagsebesség tekintetében is. Mindezek alapján már alig várjuk, hogy a gyakorlatban is kipróbálhassuk az új I-Save csomaggal minden eddiginél hatékonyabbá varázsolt Volvo FH típust.