Hirdetés:

Nagyszabású stratégiai együttműködésbe kezdett a Daimler Truck AG és a Volvo-csoport. A tervek szerint az 50-50 százalékban tulajdonolt leányvállalatuk feladata üzemanyagcellák fejlesztése és gyártása lesz nehéz-haszonjárművek számára.

Mindkét gyártó azt a jövőképet osztja, hogy Európa 2050-re szén-dioxid-semlegessé, közlekedési ökoszisztémája pedig hosszú távon fenntarthatóvá válik. Ennek megvalósításában kulcsfontosságú szerepet játszik majd a gépjárművek villamosítása, ami a távolsági fuvarozást végző nehéz-tehergépkocsik esetében jelen állás szerint a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtással oldható meg a leghatékonyabban és minden tekintetben életképesen. A Daimler AG égisze alá tartozó Mercedes-Benz jelentős tapasztalatot halmozott fel és szakmai hátteret hozott létre ezen a téren az elmúlt két évtizedben, a Volvo pedig 0,6 milliárd euróval száll be a közös projektbe.

A Daimler Truck AG és a Volvo-csoport egyesíti erőit a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtáson keresztül a szén-dioxid-semleges közlekedés megteremtése érdekében

A leányvállalat önállóan és függetlenül működik majd, így a Daimler Truck AG és a Volvo-csoport minden téren versenytársak maradnak. Az együttműködés célja tehát elsősorban a további fejlesztési, illetve gyártási költségek megosztása és az üzemanyagcellás hajtások piaci bevezetésének felgyorsítása. A tervek szerint már a 2020-as évek második felében megkezdődhet az üzemanyagcellás nehéz-haszongépjárművek sorozatgyártása mindkét márkánál.

A Mercedes-Benz már két évtizede kísérletezik az üzemanyagcellás hajtással, így jelentős tapasztalatot halmozott fel ezen a téren