Egy bölcs mondás szerint az innováció nem ismer határokat. Ezt bizonyítja a Kumho vállalat fejlesztése is, amely elsőként robbant be a nagy teherbírású gumiabroncsok világába.
Hirdetés:

Folyamatos megújulásának legújabb példájaként a dél-koreai Kumho nemrég piacra dobta PorTran KC53 245/45 R20 C gumiabroncsát. A termék különleges mérete mellett leginkább a típusnév legutolsó betűje révén keltheti fel a szakma érdeklődését. A C jelzés ugyanis nem mást takar, mint a nagy teherbírású kialakítást, amely az abroncs oldalfalán erősítést, futófelületén pedig a hagyományostól eltérő mintázatot jelent a legtöbb esetben. Egy ilyen alacsony profilú, mégis fokozott igénybevételre szánt termék piacra dobása eddig elképzelhetetlennek tűnt a gyártók számára. Sérülékenysége és a rugózási kényelem kockáztatása miatt ez a kialakítás mostanáig vékony jégnek számított a 3,5 tonnás kategóriában. Azonban a járműipari stílusirányzatok az elmúlt években a nagy keréktárcsa-átmérőjű modellek felé hajlanak, ezért a minibuszokat is kínáló gépkocsigyártók részéről egyre fokozódott az igény egy divatos, mégis biztonságos megoldásra.

 -

Egy kishaszonjárműre jellemzően inkább a 70-80 magasságtartományból választanak abroncsot, ám a fényűző iránytaxik elterjedése miatt a látványos megjelenés is fontos szemponttá lépett elő

Az áttörést az Európában Hyundai H350 néven ismert, a többi piacokon Solati néven forgalmazott modell hozta meg. A típus 2015-ben bemutatkozott, Limousine nevű prémiumkivitelű minibuszváltozata eredetileg 16 colos keréktárcsákon hagyta el a futószalagot. A peremátmérő 20 colra történő növelése kihívást jelentett a beszállító partnerek számára az aktuális ráncfelvarrás során, egyedül a Kumho jelentkezett biztos megoldással. A PorTran KC53 termékcsaládot a legújabb generációs kishaszonjárművek számára fejlesztették ki, széles futófelületének és masszív mintázatának köszönhetően maximális terhelés mellett is remek kezelhetőséget biztosít. Széles keresztirányú csatornái pontos kormányozhatóságot biztosítanak száraz és nedves útfelületen egyaránt, a hosszanti hornyok pedig minimálisra csökkentik a vízen felfutás kockázatát. A kisebb gördülési ellenállású abroncsok csökkenő tüzelőanyag-fogyasztást eredményeznek, a robusztus szövetváz pedig jobb vonóerő átadó képességet és nagyobb futásteljesítményt garantál. Így tökéletesen illenek a kifinomult dizájnnal, valamint rendkívül csendes és a tágas belsővel rendelkező luxusminibusz valamennyi elvárásához.