Látványos kamionparádéval, és további szórakoztatóprogramokkal várta a kicsiket és nagyokat egyaránt a magyar versenyhétvégét kísérő Kamionfesztivál. Az egyetlen magyar pilóta, Kiss Norbi egy dobogós eredménnyel és több értékes pontszámot jelentő helyezéssel hálálta meg népes rajongótáborának a lelkes szurkolást. Mintegy 25 ezren látogattak ki a Hungaroringre a mintegy negyedévszázados kihagyás utáni visszatérés óta az ötödik kamionversenyre.
Az első két hétvége alapján idén (is) nagyon erősnek tűnik a két első számú IVECO versenygép
Szombaton a kamion-Európa-bajnokság egyik legtapasztaltabb és legsikeresebb pilótája, Jochen Hahn futotta a leggyorsabb kört az időmérőn az IVECO kamionjával, így ő indulhatott az első rajthelyről. Mögötte Antonio Albacete MAN-nel, az idén átigazolt André Kursim egy IVCEO-val, Adam Lacko csőrös Freightlinerrel és Steffi Halm IVECO-val sorakozott fel. Kiss Norbi Mercedes-Benz kamionjának kormányműve egy hibás tömítés miatt engedte az olajat, amely rákerült a bal első féktárcsára is, így a magyar pilóta csak a kilencedik helyről rajtolhatott. Jochen Hahn magabiztos rajt-cél győzelmet aratott. Mögötte a szezon első, olaszországi futamát követően a pontverseny első helyén álló Adam Lacko megelőzte Antonio Albacetét, azonban gyorshajtás miatt időbüntetést kapott, amit később boxutcán áthajtásra változtattak, így végül a spanyol futott be másodikként. Jose Rodrigues pedig a harmadik helyezést érte el, míg Kiss Norbi a hatodik helyre tudott feljönni. Adam Lacko később sem bírt magával, és még két sebességtúllépést összehozott, így kizárták a futamból.
Az első kör második kanyarjában még nagyon szorosan együtt halad a mezőny, ilyenkor teljesen normális, hogy a kamionok összeérnek, kicsit lökdösődnek
A második szombati versenyen a fordított rajtsorrend értelmében Sascha Lenz az MAN kamionjával a második helyről indult, és olyan jól kapta el a rajtot, hogy az idei évben immár IVECO-val versenyző René Reinert elé került, ez a sorrend pedig meg is maradt a futam végéig. A mezőny egyetlen hölgye, Steffi Halm állhatott fel a dobogó harmadik fokára. Kiss Norbi az első körben visszacsúszott az ötödik helyre, amit kemény és kitartó védekezés árán megőrzött a célig az addigra már megjavított Mercedes-Benzzel, ugyanis hátulról folyamatosan támadta Jochen Hahn. Adam Lacko viszont az utolsó helyről feljött a nyolcadikig a csőrössel.
A hétvége sajnálatos vesztese Adam Lacko, aki elsőként érkezett, ám hatodikként távozott
Jó időben, jó helyen
Vasárnap az eső után vizes pálya várta a mezőnyt. A délelőtti időmérő után ismét Jochen Hahn indult a pole pozícióból, őt követte Steffi Halm, Sascha Lenz és Kiss Norbi. Jochen Hahn ismét rajt-cél győzelemmel szerzett értékes pontokat, másodikként pedig a német hölgy futott be a célba. A verseny vége előtt nem sokkal Sascha Lenz kormányhiba miatt feladta a küzdelmet, így Kiss Norbi is felállhatott a dobogóra a hazai lelkes rajongók örömére. A nedves pálya ellenére nem fordultak elő nagyobb ütközések, kicsúszások, nem törtek sorozatosan a műanyagok a kamionokon, bizonyára mindenki óvta a gépét a második futamra.
A célegyenes utáni első kanyarban mindig nagy a tülekedés, és ez egy jó alkalom az előzéshez
Addigra kisütött a nap, felszáradt az aszfalt, a lelátókon pedig tetőfokára hágott a hangulat. Jamie Anderson rajtolt az első kockából az MAN kamionjával, nyomában az IVECO-s André Kursimmal, őt követte Adam Lacko és René Reinert. André Kursim hamar megelőzte Jamie Andersont, és megtartva pozícióját megnyerte a versenyt. Másodikként René Reinert futott be, majd Antonio Albacete. Kiss Norbi a rajtnál több pozíciót is veszített, így végül a hatodik helyen ért célba. Sascha Lenz az utolsó helyről egészen a hetedikig feljött, ami igazán szép teljesítmény a Hungaroringen, ahol ezekkel a monstrumokkal nem könnyű előzni.
Norbi a korábbi években magabiztos előnnyel rótta a köröket a mogyoródi pályán a jármű teljesítménye sajnos csak a folyamatos védekezésre bizonyult elegendőnek
Ranglista a második versenyhétvége után, 2019 | ||||
---|---|---|---|---|
Pozíció | Név | Márka | Nemzetiség | Pontszám |
1. | Jochen Hahn | IVECO | német | 94 |
2. | Antonio Albacete | MAN | spanyol | 71 |
3. | Kiss Norbert | Mercedes-Benz | magyar | 63 |
4. | Steffi Halm | IVECO | német | 61 |
5. | René Reinert | IVECO | német | 57 |
6. | Adam Lacko | Freightliner | cseh | 53 |
7. | Sascha Lenz | MAN | német | 42 |
8. | André Kursim | IVECO | német | 36 |
9. | José Rodrigues | MAN | portugál | 22 |
10. | Anthony Janiec | MAN | francia | 13 |
Kamionos csemegék
Ennek az eredménylistának a Danube Truck Magyarország Kft. tekintélyes standján is igencsak örültek, hiszen az első és a második helyen is IVECO kamion végzett, ahogyan egyébként a többi futamon is számos dobogós helyezést aratott az olasz márka – a második hétvége után mind a négy IVECO magabiztosan bekerült a legjobb tíz közé. Az importőr megragadva az alkalmat éppen itt, a Kamionfesztiválon tartotta a korábban már részletesen bemutatott, megújult Daily kishaszonjármű hivatalos magyarországi premierjét.
A Danube Truck Magyarország Kft. a versenyt kísérő Kamionfesztiválon tartotta a megújult Daily hazai premierjét
A Kiss Norbihoz kötődő Mercedes-Benz képviseletében a Pappas Auto Magyarország Kft. a megújult Actros típust állította ki, így sokan kipróbálhatták például a külső visszapillantó tükröket helyettesítő kamerás rendszert.
A tankpool24 csapat 5-ös rajtszámú Mercedes-Benz kamionját vezető Kiss Norbi legjobb eredménye egy harmadik helyezés volt a hétvégén
A jelenlévők többsége értelemszerűen a hazai kedvencnek szurkolt
DAF kamion ugyan nincs a mezőnyben, de hagyományosan a holland gyártó magyar képviselete is igen látványos, számos különleges tehergépkocsit felvonultató standdal várta vendégeit, mint a hazánkban tizedik éve piacvezető szereplő. Az ennek tiszteletére készített különleges kiadású XF 530 Super Space Cab nyerges vontatót is megcsodálhatták a látogatók, ahogyan sok építőipari specialitást is, valamint egy DAF XF fülke-alvázra épített luxus-lakóautót.
A DAF standján számos különleges jármű sorakozott
Mindkét nap egymásnak adták a kilincset a Ford Trucks F-Max vontatónál is az érdeklődők. A pótkocsik szegmenséből szintén a piacvezető márka, a Schmitz Cargobull jelent meg külön kiállítói területtel és egy saját hűtőaggregáttal felszerelt hűtős félpótkocsival a Hungaroringen. A parádén, vagyis a versenypályán tartott kamionos felvonuláson pedig mintegy nyolcvan gyönyörű, egyedi megjelenésű és/vagy speciális felépítménnyel, illetve pótkocsival ellátott jármű korzózott a nézőközönség szórakoztatására. Élükön egy Scania és egy DAF tereprali-versenykamionnal. Élményekben és látnivalókban tehát idén sem volt hiány a Hungaroringen.
A kamion-Európa-bajnokság 2019-es versenynaptára | |
---|---|
Helyszín | Dátum |
Misano, Olaszország | Május 25–26. |
Hungaroring, Magyarország | Június 22–23. |
Slovakia Ring, Szlovákia | Július 6–7. |
Nürburgring, Németország | Július 20–21. |
Most, Csehország | Augusztus 31–szeptember 1. |
Zolder, Belgium | Szeptember 14–15. |
Le Mans, Franciaország | Szeptember 27–29. |
Jarama, Spanyolország | Október 5–6. |
Kiss Norbi így köszönte meg a rajongóknak a szurkolást
Költségcsökkentéssel a nézői élmény ellen |
---|
Nézőként rendkívül szomorú fejlemény, hogy idén – nyilván költségmegtakarítás címén – mindössze nagyjából féltucat kameraállásból próbálták lefedni a négy kilométert is meghaladó hosszúságú pályát. Összesen 14 kanyarból áll a Hungaroring, gyors fejszámolással kijön, hogy bizony még minden második kanyarra sem jutott volna kamera – még akkor is, ha egyenletesen osztották volna el. Nem volt kamera az egyes kanyarban, így a féktávon történő izgalmakról lemaradtak azok, akik nem közvetlenül ott ültek. A kettes kanyar után az ötösre láttunk rá a kivetítőkön, majd a teljes hátsó szakaszt átugorva a tízest mutatta a kép. Így olykor hosszú másodpercekig nem történt semmi, mert az előző kamera látószögét már elhagyta a mezőny, de a következőig még senki nem ért el. Az egyik pillanatban kialakulni látszó csatákról lemaradt mindenki, már csak az eredményt láthattuk két kanyarral később. Ezt csak súlyosbította, hogy az átvitel rendszeresen szaggatott, néha teljesen meg is fagyott. Csak ismételni tudom, hogy ez nézőként, rajongóként szomorú fejlemény, amely méltatlan a versenypálya történelméhez és a kamion-Európa-bajnoksághoz is. Schermann Sándor |