Továbbfejlesztette a Volvo Trucks az FH, FM és FMX típushoz elérhető D11-es és D13-as dízelmotorját, hogy ezek megfeleljenek az új Euro VI D károsanyag-kibocsátási normának. Ezek a módosítások egyúttal az erőforrások tüzelőanyag-fogyasztását is csökkentették. Az új motorvezérlő szoftver mellett hatékonyabbá tették a kipufogógáz-utánkezelő rendszer burkolatát. Ezenkívül a továbbfejlesztett D13-as motorban új, kis viszkozitású VDS-5 olajat és új olajlehúzó gyűrűt használnak, amelyek csökkentik a belső súrlódást, és ezáltal a tüzelőanyag-fogyasztást. Továbbá most már az 500 lóerős változat is ugyanolyan nagy sűrítési arányú, mint a 420 és a 460 lóerős. A domborzathoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérlést, az I-See programot is finomították, többek között új fokozatváltási stratégiát kapott és még hatékonyabban alkalmazza a szabadon gurítást. A továbbfejlesztett motorok tavaly december óta rendelhetők.
Volvo Trucks motorfejlesztés: Takarékos Volvo motorok
Immár az Euro VI D károsanyag-kibocsátási normának is megfelelnek a Volvo Trucks új, továbbfejlesztett motorjai.
Hirdetés: