Idén is tekintélyes méretű standdal, illetve szabadtéri kiállítói területtel vett részt a Krone a hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon. Itt mutatkozott be a Profi Liner TIR, vagyis egy függönyponyvás félpótkocsi, amelyet különleges vámzármegoldással láttak el. Ennek lényege, hogy a vámzárzsinór a ponyvafeszítőket is biztosítja, hogy ne lehessen illetéktelenül hozzáférni a raktérhez, valamint a tetőponyvánál alkalmazott szegecselés révén itt nem kell vámzárzsinórt használni, ami időt takarít meg.
Vasúti szállításra alkalmas kivitelben és oldalfalakkal is rendelhető a Profi Liner TIR, amelynek saját tömege 6,29 tonna, hasznos teherbírása pedig 32,71 tonna
Szintén az IAA-n mutatta be a Krone a Safe Curtain nevű rakományrögzítő ponyváját. Újdonsága, hogy nagy szilárdságú rugóacélból készült hevedereket helyeznek el az oldalponyvákon kialakított függőleges PVC-zsebekben. Így nincs szükség a hagyományos ponyvatartó lécek alkalmazására. Ezenkívül vízszintes irányban kivágás elleni védelmet is nyújt, valamint a leeső ponyvatartó lécek okozta balesetek is elkerülhetők. Tehát könnyebb, biztonságosabb és gyorsabb a Safe Curtain használata, továbbá kilencven kilogrammal kisebb a tömege.
A Safe Curtain utólag is felszerelhető bármelyik Krone Mega Liner vagy Profi Liner függönyponyvás félpótkocsira, és persze a DIN EN 12642 Code XL, a VDI 2700 ff italszállítási és a Daimler 9.5 rakományrögzítési előírásnak is megfelel
További termékújdonság, hogy a saját fejlesztésű és gyártású Krone tengely már mega félpótkocsikhoz is elérhető, tárcsafékkel és 19,5 colos keréktárcsákkal. A fékmunkahenger ennél is védetten helyezkedik el, ami csökkenti a karbantartásigényt, ezáltal az élettartamköltségeket. Ezenkívül tengelyemelő utólag is felszerelhető az első és a harmadik tengelyhez. Az új Mega tengely egyébként harminc kilogrammal könnyebb a kategóriatársainál, és hamarosan elkészül a dobfékes, a vasúti fuvarozásra is alkalmas, illetve a nagy teherbírású változata is.
Már mega félpótkocsikhoz is rendelhető saját fejlesztésű és gyártású Krone tengely
Okosfunkciók
Az új termékek mellett számos okosfunkciót is bemutatott a Krone. Ilyen a Smart Birdview nevű, azaz a pótkocsiról madártávlati felülnézeti képet nyújtó rendszer, amely megkönnyíti és biztonságosabbá teszi a manőverezést. A felépítmény tetején oldalanként három vagy négy kamerát helyeznek el, amelyek feltérképezik a jármű közvetlen környezetét. A 2019 második negyedévétől elérhető rendszer utólag is felszerelhető majd a járművekre. A Smart Capacity Management egy okos kapacitáskezelő funkció, amellyel a fuvarozók jobban kihasználhatják flottájukat, ugyanis a rendszer a fel- és a lerakóhelyek, valamint a rakományok ismeretében optimális útvonalakat javasol. A speditőrök pedig fuvarajánlatokat kínálhatnak a Krone Telematics weboldalon, vagyis digitális fuvarbörzeként is működik a rendszer. Ennek hasznos kiegészítője a Smart Scan, azaz raktérfigyelő rendszer. Segítségével a fuvarszervezők azonnali és megbízható információt kaphatnak arról, hogy az adott félpótkocsin pontosan mennyi szabad raktérkapacitás áll még rendelkezésre. A 2016-ban bemutatott, ám azóta továbbfejlesztett digitális rendszer kamerákat és érzékelőket használ a raktérben. Az irodai munkatárs ennek használatával valós időben láthatja a raktér telítettségét, ezenkívül egy intelligens algoritmus is kielemzi a képet.
A 8,5 millió eurós beruházás eredményeként nemrég átadott herzlakei alkatrész-logisztikai központban 8400 négyzetméteren 17 500 raklapnak és 16 ezer kisebb alkatrésztároló konténernek jut hely
A 2019-es Pótkocsi-innovációs díjjal kitüntetett Smart Track and Trace rendszer érzékelők segítségével támogatja a be- és kirakodási folyamatot. Ugyanis a rakomány térfogata és tömege, az árut érő ütések, az átvevők, a földajzi helyzetek és más hasonló adatok megjeleníthetők az üzemeltetőknek és a megbízóknak a Krone Telematics weboldalon. Ezáltal átláthatón dokumentálható az áruszállítási folyamat a teljes ellátási lánc számára. Míg a Smart Trailer Check esetében digitális szemrevételezéssel átvizsgálható a pótkocsi, azaz a rendszer átfedi a képeket a valós környezettel. Ez a szintén 2019-es Pótkocsi-innovációs díjjal jutalmazott rendszer indulás előtt a pótkocsira szerelt kamerák és érzékelők alapján a kiterjesztett valóság segítségével rögzíti a jármű aktuális állapotát és digitálisan összeveti az elvárt szinttel. Dokumentálja például az abroncsnyomás-figyelő és az ajtónyitás-figyelő rendszer állapotát, valamint a jármű magasságát is ellenőrzi. Így a sofőr gyorsan ellenőrizheti a járművet, míg az üzemeltető valós idejű képet kaphat a flotta járműveinek állapotáról. A Krone továbbá bemutatta saját abroncsnyomás-figyelő rendszerét is, amely valós időben mutatja az egyes gumiabroncsok nyomását és hőmérsékletét a járművezetőnek a műszerfal kijelzőjén, illetve az irányítónak az irodában. A Krone Telematics-szal összekötött rendszer eltérés esetén riasztást küld.
Jelenleg a werltei KTL-es bevonatoló központ a legkorszerűbb üzem a maga nemében,…
Hasznos szolgáltatások
Mindemellett a szolgáltatások terén is bejelentett újításokat a Krone. Például a kiterjesztett garanciát, amelynek értelmében az alaphelyzetben járó 12 hónap garancia akár további három évvel is kibővíthető. Sőt, a gyártó a piacon egyedülállóan a félpótkocsi jellegétől függően különbséget tesz a kiterjesztett garancia árában. Más feltételek vonatkoznak tehát a felépítmény nélküli, illetve cserefelépítményes járművekre, a ponyvás, szárazdobozos és egyéb felépítményes pótkocsikra, valamint a hűtőfelépítményes eszközökre.
Szintén új szolgáltatásként jelent meg a Claim Care nevű alkalmazás, amely a jármű adatainak és állapotának digitális továbbításával, illetve feldolgozásával felgyorsítja és megkönnyíti a szervizigények kezelését.
Ezenkívül az IAA-n debütált a Krone új használtjármű-értékesítési weboldala, a www.krone-used.com. Ez a portál nemzetközi szinten egyesíti az egyes telephelyek aktuális kínálatát, és központi hozzáférést biztosít az összes használt járműhöz. Részletes kereső, fotók és az állapot, illetve a felszereltség pontos leírása segíti a gyors áttekintést.
…ahol a nagyfokú automatizálás eredményeként kevesebb mint hét perc a ciklusidő
Fontos mérföldkő a gyártó életében, hogy Werlte városában egy negyvenmillió eurós beruházással új bevonatoló központot létesített. A 16,5 ezer négyzetméteres, több mint húsz méter magas épületben félpótkocsik merítőfürdős kataforetikus bevonatolását és porfestését végzik. A korszerű technológiának köszönhetően több mint harminc százalékkal csökkent az egy alvázra jutó szén-dioxid-kibocsátás, évente pedig 12,6 millió kilowattóra elektromos áramot takaríthat meg a gyártó.
A nagyon jól manőverezhető kerékpár, a MovR elektromos rásegítő hajtást alkalmaz, ami megkönnyíti az elindulást, illetve az emelkedők leküzdését
Új fejezet a csomagszállításban
Végül, de nem utolsósorban az IAA-n ismerhette meg a nagyközönség a Krone és az Orbitak AG által alapított új vegyesvállalat, a RYTLE innovatív mobilitási koncepcióját, amellyel teljesen újragondolták a városi logisztikát. A rendszer teherkerékpárokból (MovR), szabványosított dobozokból (BOX) és mobil városi központok (City-HUB) hálózatából áll. Az Euro-raklapok alapterületével megegyező nagyságú dobozokat a városi központokban tárolják, amelyeket úgy lehet telepíteni a városok különböző részein, mint egy cserekonténert.
Íme, a RYTLE három fő eleme: a teherkerékpár (MovR), a szabványosított doboz (BOX) és a mobil városi központ (City-HUB)
Innen a teherkerékpárok szállítják ki a csomagokat a címzetteknek. A kerékpáros az okostelefonjára kapja meg a fuvarfeladatot, egy kód segítségével kinyitja a városi központot, beáll a kerékpárral, mint egy targoncával, és felveszi a dobozt. Mindeközben az ügyfél valós időben nyomon követheti a csomag útját. Ezáltal gyorsan, biztonságosan és szinte károsanyag-kibocsátás nélkül végezhető a csomagok kézbesítése az utolsó kilométereken.
Ez az infografika kiválóan bemutatja a RYTLE innovatív városi logisztikai rendszerét
A Krone standján tehát idén is számos izgalmas újdonság várta az érdeklődőket, amelyek hamarosan a fuvarozók mindennapos gyakorlatában is megjelenhetnek, fenntarthatóbbá téve a közúti áruszállítást.