Szerencsére kémeink jó előre jelentették a közelgő támadást, így nem ért minket felkészületlenül. Hosszú hónapok óta figyeljük a lesifotós forrásainkat, egyszer-egyszer sikerült is lencsevégre kapni a még álcázott újdonságot. Azonban múlt hónapban Törökországban a Ford Trucks belső rendezvényén végre bemutatták az új, nagy fülkét. Miért kell nagy fülke? Mit jelent a nagy fülke? Nos, bő egy éve mi is kipróbáltuk az európai piacon elsőként Magyarországon elérhető új, Euro 6 minősítésű Ford Trucks teherautókat, és azok igen meggyőzőnek bizonyultak. Egyetlen igen komoly kritikát tudtunk megfogalmazni, a mindössze: a 2,3 méter keskeny, ráadásul alacsony fülke nem alkalmas a távolsági fuvarozáshoz. Ez azonnal érthető, ha nem feledjük, hogy a járművezető az úr. Senki nem kíván heteket tölteni egy szűk kabinban, így ezzel bizony nem lehet munkaerőt bevonzani vagy megtartani.
Örömteli nóvumnak számítanak az olyan apró részletek is, mint az ágy alatti tárolók a pakolást megkönnyítő hatalmas külső fedelei, vagy éppen az 500 lóerőre növelt legnagyobb teljesítmény
A régóta várt megoldás szeptember közepén, a hannoveri IAA szakkiállításon immár Európának is bemutatkozik. Nyilvánvalóan az a legnagyobb újdonság, hogy immár teljes szélességű, 2,5 méteres fülkét kínál a Ford Trucks is. Ám nem csupán a régi fülkét szélesítették ki, hanem alapjaiban újat terveztek. Összesen 900 járművezető és több tucat flottaüzemeltető véleményét kérték ki, ez alapján 1200 mérnök ötévnyi fejlesztőmunkájával alkották meg az újdonságot. A hajtáslánc fő kincse továbbra is a 100 millió dollárból fejlesztett saját Ecotorq motor, amelyet 2016-ban mutattak be – és amelyet mi is méltattunk. A motor mellett saját gyártmány a hátsó híd is, sőt közel 50 millió eurót áldoznak arra, hogy 2020-tól Törökországban saját váltót gyárthassanak majd. Ezzel még tovább növelik majd a török gyártású komponensek arányát, ami tovább javítja a termék versenyképességét. A fülkében és a felszereltségi listán megjelennek az olyan, eddig méltán hiányolt opciók, mint az előrelátó, domborzatkövető hajtásláncvezérlés vagy éppen az információs és szórakoztató rendszer. Ezek alapján várhatóan a kényelem, a biztonság és a hálózatba kapcsolás terén is nagyot lépnek az európai konkurencia felé.
Oldalról és elölről is felfedezhetünk más márkák termékeiről ismerős formai részleteket, az összkép azonban egységes és egyedi
Kis üzemeltetési költségeket és üzemanyag-fogyasztást ígérnek, a megbízhatóságot pedig ötmillió tesztkilométer során négy kontinens 11 országában tették próbára. Ugyanis ez a termék immár kifejezetten a globális piacra készült, azaz a Ford Trucks birodalmának terjeszkedése nem áll meg. Az idei év végére már 40 országban értékesítik majd teherautóikat, az évtized végéig pedig további 10 országban szeretnének megjelenni. A gyártó kimondott célja, hogy a nyolcadik európai gyártóvá lépjenek elő. Nos, az idei első félévben összesen 44 járművet értékesített a márka hazánkban, amellyel nálunk már ma valóban a nyolcadik gyártó. Picit árnyaltabb a kép, ha megnézzük, hogy a törökök 29 nyerges vontatót értékesítettek január és június vége között. A mennyiségben (és árban is) legközelebbi rivális IVECO Stralis összesen 32 példánya talált gazdára ugyanebben az időszakban. Nem is kérdés, hogy az új nagy fülkével csökken majd a törökök eddig igen jelentős árelőnye, ám elképzelhető, hogy még így is megszorongatja majd jövőre a torinói terméket a magyar piacon. Vagyis várhatóan kemény csapást mérhet a nyugati világra a törökök támadása. Ez végre egy olyan harc, amelyet bátran támogathatunk.