Nem áll meg a termékoffenzívájával a Ford Trucks! Az új, végre emberléptékű fülkét Hannoverben az európai közönségnek is bemutatják majd, és felszereltségében is felzárkózik a konkurenciához a török gyártó.
Hirdetés:

Szerencsére kémeink jó előre jelentették a közelgő támadást, így nem ért minket felkészületlenül. Hosszú hónapok óta figyeljük a lesifotós forrásainkat, egyszer-egyszer sikerült is lencsevégre kapni a még álcázott újdonságot. Azonban múlt hónapban Törökországban a Ford Trucks belső rendezvényén végre bemutatták az új, nagy fülkét. Miért kell nagy fülke? Mit jelent a nagy fülke? Nos, bő egy éve mi is kipróbáltuk az európai piacon elsőként Magyarországon elérhető új, Euro 6 minősítésű Ford Trucks teherautókat, és azok igen meggyőzőnek bizonyultak. Egyetlen igen komoly kritikát tudtunk megfogalmazni, a mindössze: a 2,3 méter keskeny, ráadásul alacsony fülke nem alkalmas a távolsági fuvarozáshoz. Ez azonnal érthető, ha nem feledjük, hogy a járművezető az úr. Senki nem kíván heteket tölteni egy szűk kabinban, így ezzel bizony nem lehet munkaerőt bevonzani vagy megtartani.

 -

Örömteli nóvumnak számítanak az olyan apró részletek is, mint az ágy alatti tárolók a pakolást megkönnyítő hatalmas külső fedelei, vagy éppen az 500 lóerőre növelt legnagyobb teljesítmény

A régóta várt megoldás szeptember közepén, a hannoveri IAA szakkiállításon immár Európának is bemutatkozik. Nyilvánvalóan az a legnagyobb újdonság, hogy immár teljes szélességű, 2,5 méteres fülkét kínál a Ford Trucks is. Ám nem csupán a régi fülkét szélesítették ki, hanem alapjaiban újat terveztek. Összesen 900 járművezető és több tucat flottaüzemeltető véleményét kérték ki, ez alapján 1200 mérnök ötévnyi fejlesztőmunkájával alkották meg az újdonságot. A hajtáslánc fő kincse továbbra is a 100 millió dollárból fejlesztett saját Ecotorq motor, amelyet 2016-ban mutattak be – és amelyet mi is méltattunk. A motor mellett saját gyártmány a hátsó híd is, sőt közel 50 millió eurót áldoznak arra, hogy 2020-tól Törökországban saját váltót gyárthassanak majd. Ezzel még tovább növelik majd a török gyártású komponensek arányát, ami tovább javítja a termék versenyképességét. A fülkében és a felszereltségi listán megjelennek az olyan, eddig méltán hiányolt opciók, mint az előrelátó, domborzatkövető hajtásláncvezérlés vagy éppen az információs és szórakoztató rendszer. Ezek alapján várhatóan a kényelem, a biztonság és a hálózatba kapcsolás terén is nagyot lépnek az európai konkurencia felé.

 -

Oldalról és elölről is felfedezhetünk más márkák termékeiről ismerős formai részleteket, az összkép azonban egységes és egyedi

Kis üzemeltetési költségeket és üzemanyag-fogyasztást ígérnek, a megbízhatóságot pedig ötmillió tesztkilométer során négy kontinens 11 országában tették próbára. Ugyanis ez a termék immár kifejezetten a globális piacra készült, azaz a Ford Trucks birodalmának terjeszkedése nem áll meg. Az idei év végére már 40 országban értékesítik majd teherautóikat, az évtized végéig pedig további 10 országban szeretnének megjelenni. A gyártó kimondott célja, hogy a nyolcadik európai gyártóvá lépjenek elő. Nos, az idei első félévben összesen 44 járművet értékesített a márka hazánkban, amellyel nálunk már ma valóban a nyolcadik gyártó. Picit árnyaltabb a kép, ha megnézzük, hogy a törökök 29 nyerges vontatót értékesítettek január és június vége között. A mennyiségben (és árban is) legközelebbi rivális IVECO Stralis összesen 32 példánya talált gazdára ugyanebben az időszakban. Nem is kérdés, hogy az új nagy fülkével csökken majd a törökök eddig igen jelentős árelőnye, ám elképzelhető, hogy még így is megszorongatja majd jövőre a torinói terméket a magyar piacon. Vagyis várhatóan kemény csapást mérhet a nyugati világra a törökök támadása. Ez végre egy olyan harc, amelyet bátran támogathatunk.