Varázslat, mágia és szemfényvesztés! Egy kisoroszlán mióta tud egyedül parkolni? Ha nem látjuk, mi sem hisszük el! Egy évtizede csak luxusautókban láthattunk ilyet, most meg magától beparkol a hat méter hosszú kishaszonjármű! Csodás egy korban élünk, amikor nagy igény mutatkozik az ilyen megoldásokra. Rohamosan fejlődik például az online vásárlás piaca, ami egy több házhoz szállítással jár együtt. Így egyre több nagy furgonnak kell sűrű városi környezetben közlekedni, és szűk parkolóhelyeken naponta sokszor megállni. Finoman fogalmazva is nagy a teher, nemcsak a járműveken, hanem azok vezetőin is. Persze még számos felhasználási területet említhetünk, amikor hasonló körülmények között kell leparkolni. Egy 6-7 méter hosszú, körbelemezelt áruszállítóval pedig ez jóval nehezebb feladat, mint egy kis személyautóval. Eleve annak felmérése, hogy az út szélével párhuzamosan, egy sorban parkoló járművek között melyik hely elegendő a furgonunk számára, már nagy rutint és odafigyelést kíván. Majd ide pontosan, gyorsan és biztonságosan beállni, még nagyobbat. Főként, ha sötét van, esik az eső, éppen megszólal a mobiltelefonunk, fáradtak vagyunk a hosszú műszak végén és így tovább. Pillanatok alatt több százezer forintos kárt és jókora időveszteséget okozhatunk.
Erre nyújt megoldást a nemrég tesztelt MAN TGE típus Park Assist parkolóasszisztens rendszere. A jármű oldalán elhelyezett ultrahangos érzékelők segítségével felméri a parkoló autók közötti hely méretét – menet közben. Ha megfelelő „lyukat” talál, a műszerpanel központi kijelzőjén grafikusan azonnal jelzi. Ezután nincs más teendője a gépkocsivezetőnek, mint megállni, hátrameneti fokozatot kapcsolni, majd a pedálok használatával vezérelni a jármű sebességét. A kormányt ehhez igazodva az automatika tekeri, és a legprofibbakat is megszégyenítően, centiméteres pontossággal bemanőverezi a gépkocsit a lehető legszűkebb helyre is. Bárhol, bármikor.
A nagyobbakban is megjelenik egyszer manőverezési segéd?