Új, sűrített vagy cseppfolyósított földgázzal és biogázzal is üzemeltethető gázmotort mutatott be a Scania. Az új erőforrás kitűnő választás akár a hosszú távú vagy az építőipari fuvarozásban dolgozó üzemeltetőknek is.
Hirdetés:

Vadonatúj gázmotort mutatott be a Scania az olaszországi Ecomondo 2017 szakkiállításon. Az OC13 jelű erőforrás a 410 lóerő legnagyobb teljesítményével és az 1100–1400-as percenkénti fordulatszám-tartományban kifejtett 2000 newtonméter maximális nyomatékával hosszú távú fuvarozáshoz vagy építőipari feladatokhoz is alkalmazható. A nemzetközi fuvarozásban való használhatóságát pedig az is segíti, hogy egy negyven tonnás szerelvényben két LNG-tartállyal akár 1600 kilométer hatótávolságot is biztosíthat. Az OC13 sűrített vagy cseppfolyósított földgázzal (CNG/LNG) üzemelve 15 százalékkal kisebb szén-dioxid-kibocsátást nyújt a dízel megfelelőjéhez képest, míg biogázzal (CBG/LBG) kilencven százalékkal is csökkenhet a szén-dioxid-mérleg. A gázmotor előnyei között említhető továbbá a dízelekhez képest jóval csendesebb üzemelése is. Így most már a Scania is azon gyártók közé tartozik, amelyek életképes alternatívát kínálnak a hosszú távú vagy az építőipari fuvarozásban tevékenykedő üzemeltetőknek.