Mást jelent a biztonságos áruszállítás a dél-amerikai kontinensen, mint Európában, ugyanis a tengerentúlon a Volkswagen páncélozott tehergépkocsikat is gyárt ügyfelei számára.
Hirdetés:

Gyógyszerszállítmány páncélozott kamionban? Európában ez szinte elképzelhetetlen. Azonban, ha átkelünk az Atlanti-óceánon, és egy kicsit délre vesszük az irányt, a számunkra megszokottól teljes mértékben eltérő kultúrába csöppennünk. Dél-Amerika sok országa nem éppen a közbiztonságáról híres. Ennek következményeképpen a tehergépjárművek és a járművezetők is sokkal nagyobb veszélyekkel szembesülnek munkájuk teljesítése közben, mint európai vagy akár észak-amerikai társaik. A haszonjárműgyártók a közbiztonságra, illetve ennek hiányára és az ebből fakadó igényekre reagálva páncélozott járműveket is gyártanak a régió számára. A Volkswagen több termékkategóriában is bemutatta az áru és a kormányos biztonságát fokozó termékeit.
A Volkswagen dél-amerikai zászlóshajója, a Constellation is magára öltötte a páncélozott ruhát. A lent látható 8×2-es hűtős és páncélozottt változatot kifejezetten gyógyszer- és vegyipari termékek szállítására szerezte be egy erre szakosodott fuvarcég. Az Európában kevésbé megszokott, ám más kontinenseken elfogadottabb négytengelyes jármű hasznos teherbírása 14 tonna. A négytengelyes kialakítás jóvoltából a páncélozás igencsak jelentős tömege is jobban eloszlik.
Idén mutatta be a Volkswagen Dél-Amerikában a másik, kifejezetten értékes szállítmányok továbbítására kifejlesztett, szintén páncélozott járművét, a VW 9.160 CE modellt (nyitóképünkön). A jármű legnagyobb megengedett össztömege 9300 kilogramm, ami mintegy tíz százalékkal nagyobb az elődjénél, és a legnagyobb ebben a kategóriában. Az SCR-technológiával működő Cummins ISF motorja kis szervizigényű, ugyanakkor kedvező tüzelőanyag-fogyasztást produkál.

 -

Hűtős kivitelben, gyógyszerek szállítására készült ez a Constellation 8×2 jármű