Mifelénk különösen kevéssé ismertek a UD Trucks termékei, pedig igazán erős európai kapcsolattal rendelkezik a márka. A közelmúltban mutatták be vadonatúj, ultramodern nehéz-teherautójukat, a Quont.
Hirdetés:

Egészen 1935-ig nyúlik vissza a japán UD Trucks márka történelme, bár eredetileg Nihon Diesel néven alapították a vállalatot. Az elnevezés helyesen sugallja, hogy már a kezdetektől dízelmotorgyártással foglalkozott a cég. Első teherautójuk 1940-ben jelent meg, amelyet nem sokkal később nagyobb haszonjárművek és buszok is követtek. Minsei Diesel néven folytatták tevékenységüket 1950-től, és csak az 1955-ben megjelent új kétütemű dízelmotor elnevezésében jelent meg az UD rövidítés. Akkor azonban még nem erre, hanem 1960-tól Nissan Dieselre változott a cég neve. Az 1980-as évektől nemcsak a névadó márkával, hanem számos másikkal is közösen fejlesztettek dízelmotorokat, buszokat és egyéb haszonjárműveket. Tíz évvel ezelőtt, 2007-ben viszont a Volvo Group részévé vált a UD Trucks, így azóta a svéd csoport leányvállalataként kínálja termékeit, elsősorban a hazai japán piacra, valamint Ázsia többi országába, csakúgy, mint Afrikába és Ausztráliába.

 -

Japánban láthatóan más szempontok szerint építenek teherautó-fülkét, mint Európában. Az átjárhatóság biztosítása helyett kifejezetten a vezető köré helyezték a Quon kezelőszerveit. A kormánykerék karimáját is átformálták a jobb fogás és a kényelmesebb vezethetőség érdekében

A most bemutatott új Quon a nehéz-teherautók mezőnyében a UD Trucks zászlóshajójaként jelenik meg a piacon. Gyártója kényelmes, személyautós vezetési élményt ígér, egyrészt az elektronikus vezérlésű, 12 fokozatú ESCOT-VI automatizált sebességváltó jóvoltából, másrészt a kifinomult hajtásrendszer többi elemének köszönhetően. Így például megkönnyíti a manőverezést, illetve laza talajon az indulást, hogy a fékpedálról lelépve a jármű kúszni kezd, míg a hatékony lassulásról tárcsafékek gondoskodnak. Vezethetőségén túl ráadásul menetteljesítmény és gazdaságosság szempontjából is kategóriaelsőnek ígéri a UD Trucks az új Quont. A 11 literes GH11 erőforrás nemcsak a legszigorúbb japán károsanyag-kibocsátási előírásokat teljesíti, hanem tüzelőanyag-fogyasztása öt százalékkal még kedvezőbb is az előírt gazdaságossági normáknál. Ezenkívül a manapság elvárt biztonsági kiegészítők is megtalálhatók a Quonban, például a ráfutásos balesetek elkerülése érdekében automatikus vészfékező rendszerrel is ellátták. A vezetői hibát kiküszöbölő rendszer radarral és kamerával egyaránt folyamatosan pásztázza a jármű környezetét, és szükség szerint automatikusan beavatkozik, vagyis fékez, a baleset elkerülése érdekében.

 -

Mérsékeltebb fenntartási költségeket ígér az új Quon, többek között annak köszönhetően, hogy kevesebb alkatrész igényel rendszeres cserét, illetve hosszabb az alkatrészek szervizintervalluma

Elődjénél könnyebb az új UD Quon, így hasznos teherbírása kiviteltől függően akár 200 kilogrammal is meghaladja a korábbit. Szintén a hatékonyságot fokozza, hogy hosszú alvázas, nagy teherbírású, négytengelyes kivitel is szerepel a kínálatban. Sőt, az ázsiai típusokhoz mérten szokatlanul jól felszerelt a UD Quon, hiszen gyakorlatilag mindazon kényelmi és biztonsági kiegészítők elérhetők hozzá, mint amit itt Európában megszoktunk. Számos funkció kezelhető a kormánykerékről, többek között a követési távolságot tartó sebességszabályzó berendezés is, amelynek állapota folyamatosan nyomon követhető a fő műszerek közötti színes kijelzőn. A Foretrack útvonalfigyelő funkció még többet kínál, hiszen a navigáció domborzati adatait is figyelembe véve lassít, gyorsít, illetve választ fokozatot, a gazdaságosság növelése érdekében. Szintén a tüzelőanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését szolgálják a műszerek közötti kijelzőn megjelenő, a hatékony vezetést elősegítő tanácsok. A biztonságot nemcsak a jármű környezetét kamerával és radarral figyelő automatikus vészfékező rendszer szolgálja, hanem a vezető éberségét figyelő (DAS) és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. Alapárasak az új Quon valamennyi változatán a LED-technikájú fényszórók, valamint az elektronikus menetstabilizáló. Mindezek alapján elmondható, hogy akár Nyugat-Európában is megállná helyét az új UD Quon.

 -

Akár szintszabályzós légrugózással, valamint hosszú alvázas, nagy teherbírású, négytengelyes kivitelben is kérhető az új UD Quon