Akadnak a fuvarozásban olyan helyzetek, amikor nem a gyorsaság számít, hanem annak pont az ellenkezője szükséges: például a nagy precizitást igénylő manőverek esetében minél lassabb haladás szükséges. A Renault Trucks márka Optidriver váltója a svéd anyavállalat egységének ikertestvére, így nem meglepő, hogy a korábban részletesen bemutatott Volvo I-Shift kúszófokozatokkal váltó francia megfelelelője most már a Renault Trucks C és K típusához is rendelhető. Az építőiparban dolgozó járművek esetében az ügyfelek választásának megfelelően a 12 fokozatú automatizált váltó egy vagy két extra kúszófokozattal rendelhető. A kúszófokozatoknak köszönhetően a tehergépkocsik kis sebességnél (akár 0,7 és 2 kilométer/óra között) is teljes biztonságban, a tengelykapcsoló kímélésével és nagyfokú precizitással irányíthatók. Az Optidriver Xtended ugyanakkor kedvező hatást gyakorol az ügyfelek üzemeltetési költségeire is, ugyanis az extra fokozatoknak köszönhetően a tengelykapcsoló elhasználódása csökken, ezáltal élettartama megnő.
A 13 fokozattal, azaz egy kúszófokozattal ellátott váltó (ez Over Drive kivitelű, vagyis a legnagyobb fokozat áttételi aránya 0,79) az építőiparban tevékenykedő ügyfelek számára ajánlott, valamint a nehézfuvarozás területén nyolcvan tonna összgördülőtömeg felett, illetve olyan alkalmazások esetén, amelyek folyamatos lassú haladást igényelnek, mint például az utcaseprő gépek. Ezzel szemben a 14 fokozatú, tehát két kúszófokozattal kiegészített verzió (ez Direct Drive kivitelű, vagyis a legnagyobb fokozat áttételi aránya 1) csak az összkerékhajtású járművekhez rendelhető olyan extrém igénybevételt jelentő feladatokhoz, mint a bányászati területen történő munkavégzés, erdőgazdálkodás, valamint az olaj- és gázipar.
Terepen, meredek emelkedőkön és extrém terhelés mellett használhatók ki igazán a Renault Trucks Optidriver Xtended sebességváltó kúszófokozatai