Korábbi ígéretéhez hűen, miszerint számos új típust dob piacra, a Peugeot beszáll a pickup-bizniszbe. A tavaly felröppent híresztelések alapján sokan azt várták, hogy ezen a fronton is a Toyotával szövetkezik a PSA konszern. Logikus lépésként tette volna ezt, hiszen például az Expert furgon is a Toyota termékével közösen készül. A valóság azonban egészen másként alakult, vagyis az új Peugeot pickup nem átemblémázott Toyota Hilux. Sőt, nem is a 2010-es, Dél-Amerikában bemutatott, Peugeot 207 alapokra épített Hoggar pickup utódja – bár ez az út is járhatónak tűnt volna. A megvalósult végeredmény ennél is messzebbre vezet.
A Peugeot 504 pickupként is a világ számos táján sokáig öregbítette a márka hírnevét
Brazíliában, már a 21. században tervezték a 2010-es Peugeot Hoggar pickupot
A Peugeot oldalán egyszerűen Pick Up néven bemutatkozó újdonság kapcsán előszeretettel emlegetik a Camionnette-Bâchée modelleket, amelyek a Columbo-féle Peugeot 403, majd utódja, a 404 alapjaira épültek. Az 504 technikájával is készült aztán pickup, de az már a Pick-up nevet kapta. Azonban jóval ezek előtt is készített platós haszonjárműveket a Peugeot, például a 201, a 301 és a 203 alapjaira. Elmondható tehát, hogy komoly múlttal rendelkezik ezen a területen a francia gyártó, még ha jelenlegi kínálatában ez nem is feltétlenül látszik. Ami azt illeti, itt Európában a jövőben sem várható, hogy a Peugeot Pick Up modelljei feltűnjenek az utakon. Az elsődleges célpiac ugyanis Afrika. Hajdan, a fent említett Camionnette-Bâchée elődök is főleg ott váltak népszerűvé. A fenti képen látható, 1970-ben debütált Peugeot 504 Pick-up például egészen 2005-ig készült Nigériában!
Kiegészítőiről is könnyen azonosítható az új Peugeot Pick Up összkerékhajtású változata
Alapáron kap minden új Peugeot Pick Up blokkolásgátlót, hátsó parkolássegítő szenzort, vezető- és utasoldali légzsákokat, valamint motoros állítású visszapillantó tükröket
Az új Peugeot Pick Up onnan származik, az emlegetett előd négyajtós, duplafülkés kivitele készült egészen 1997-ig. Az 504 e modelljei Kínában, a Guangzhou Peugeot autógyárból gördültek ki, mielőtt a két fél befejezte együttműködését. Most, húsz évvel később, a kínai Dongfeng márka Rich II típusa szolgál a Peugeot Pick Up alapjául. A Dongfeng egyébként a Nissannal közösen fejlesztette ki ezt a platós járművet. Az 5080 milliméter hosszú új Peugeot Pick Up egyetlen, duplafülkés kivitelben készül, 1400 milliméter hosszú és 1390 milliméter széles platóval, 815 kilogramm hasznos terhelhetőséggel. A természetesen hagyományos létraalvázra épülő modellek hátul merevtengelyt és laprugót kapnak. A 210-215 milliméter szabad hasmagasságú Peugeot Pick Up hátsókerék-hajtású vagy terepváltóval kiegészített összkerékhajtású változatban készül. Fő piacain szeptember óta már forgalmazzák is az újdonságot.
Az új Peugeot Pick Up minden kiviteléhez alapáron jár a légkondicionáló, a motoros ablakemelők, a CD-lejátszós rádió USB-csatlakozóval, valamint a Yokohama gumiabroncsok
2,5 literes, 115 lóerős és 280 newtonméter forgatónyomatékú dízelmotor gondoskodik a hajtásról, ötfokozatú manuális váltó közbeiktatásával