Nevével ellentétben, valójában korántsem a sebesség vagy az időeredmények számítanak a szeptember 18-án rajtolt Kékfolyosó Ralin. Az első alkalommal 2008-ban megrendezett túra a gázüzemű haszonjárművek „versenye”, ahol az elsődleges cél a kis tüzelőanyag-fogyasztás. Hiszen maga a rendezvény is a fenntartható teherautó-közlekedés megvalósításáról és népszerűsítéséről szól. A szervezők között nem véletlenül szerepel az Uniper és a Gazprom Csoport. A 12 országot érintő, több mint 5500 kilométeres útvonal a gáztöltő-hálózat fejlődésére is fel kívánja hívni a figyelmet, szintén a környezetkímélő és gazdaságos közlekedés közeljövőjének előmozdítására. Hiszen nyilván fontos szempont az üzemeltetőknek, hogy környezetkímélő járműveiket kompromisszummentesen használhassák.
Hivatalosan október 5-én ér célba a Kékfolyosó Rali „mezőnye”
A technika mai színvonalán a sűrített vagy cseppfolyós földgázzal üzemeltethető haszonjárművek terhelik legkevésbé környezetünket, ezért is fontos ezek népszerűsítése és a kompromisszummentes használatukhoz szükséges infrastruktúra kiépítése. Jelenleg egyedül az IVECO rendelkezik teljes típuspalettájára kiterjedő gázüzemű modellkínálattal. Az idei Kékfolyosó Ralin egy Stralis NP AS440S40T/P nyerges vontatóval indult az IVECO, amely kategóriájának első olyan gázüzemű modellje, amely kifejezetten hosszú távú szállítási feladatokra is megfelel. A sűrített vagy cseppfolyósított földgázzal üzemeltethető Cursor 9 erőforrás teljesítménye is a legnagyobb a kategóriában, 400 lóerő, 1700 newtonméter forgatónyomaték mellett. Hatótávolsága is példaértékű, cseppfolyósított földgázzal akár 1500 kilométer.
Az IVECO teljes típuspalettája elérhető gázüzemű erőforrásokkal, beleértve a buszokat is
Küldetéséhez hűen, a Kékfolyosó Rali állomásain különféle rendezvényeken népszerűsítik a gázforgalmazók, fuvarozók és politikai döntéshozók körében a földgázt, mint környezetkímélő alternatív tüzelőanyagot. Hiszen ez az egyedüli olyan környezetkímélő tüzelőanyag, amely már most elérhető és sorozatgyártású járműben használható, ráadásul gazdaságosan. A Német Közlekedési Minisztérium állásfoglalása szerint is ez a hosszú távú fuvarozás jelenlegi legjobb alternatívája. Az IVECO pedig immár húszéves múlttal rendelkezik a gázüzemű haszonjárművek fejlesztésében. Ezalatt több mint 22 ezer földgázmotoros járművet adott el világszerte, ami ugyancsak piacvezetővé emeli a márkát.