Szeptember első hetében debütált a Scania új építőipari haszonjármű-generációja. Az XT igazán széles választékot kínál az építőipari járművek körében.
Hirdetés:

Robusztus megjelenésével félreérthetetlenül jelzi a Scania új XT generációja, hogy kiemelkedő pozícióra tör az építőipari haszonjárművek között. Új járműnemzedékének 2016 őszén megkezdett piaci bevezetését tehát az építőipari termékekkel folytatta a Scania, nagy lendülettel. Ennek eszköze a különféle felhasználási területekre széleskörűen alkalmazható gazdag specifikáció, köztük a P-, G- és R-fülkék különféle magasságú hálóhelyes és nappali kiviteleivel. A Scania szerint a G-fülke lehet az építőipari fuvarozók kedvence. Mégpedig azért, mert a méret, a tömeg, ezáltal a terhelhetőség, és a fellépők szempontjából egyaránt optimális alternatívát nyújt. Az alvázhoz képest alacsonyabbra építik a P-fülkéket, ám emiatt magasabb a motorsátor. Ezt tehát elsősorban a gyakori ki-beszállást igénylő alkalmazásokhoz ajánlja a gyártó. A most bemutatott P- és számos G-fülke mellett ugyancsak újdonság a laprugók megjelenése az új generációs Scaniákban.

 -

Az agyáttételek bolygóművében immár ferde fogazású fogaskerekeket alkalmaz a Scania, ami alacsonyabb zajszintet és hosszabb élettartamot eredményez

Az új XT esetében akár 2×33 milliméteres parabolikus laprugók és számos rugózási opció is elérhető. Szintén az építőipari igényekhez igazodnak a 6×4 és 8×4 konfigurációjú tengelycsoportok, a rendelhető erőforrások széles választékával. Az alvázak és a felfüggesztések ugyancsak a speciális körülményekhez igazítva választhatók. Szükség esetén a Scania Opticruise automatizált váltóhoz is kérhető tengelykapcsoló-pedál. Szintén újdonság az elektronikus rögzítőfék a fékmegtartás és egyéb biztonsági funkciókkal. Tárcsa- vagy dobfékek egyaránt rendelhetők, elektronikus vezérlésű fékrendszerrel és számos opcióval.
Ugyancsak többféle megoldást kínál a Scania a motorok „lélegeztetésre”, akár az üzemidő megnégyszereződését jelentő kétféle felső légbeszívó nyílással. Ezenkívül a kipufogó függőleges elhelyezése is két pozícióban kérhető.

 -

Akár még a kerékjárati ívek is állíthatók a Scania új XT generációján

Kényes kérdés az építőipari járműveknél a fülkefelfüggesztés, amelyre két változatban kínál mechanikus, négypontos rugózást a Scania. A felépítményezők dolgát is megkönnyíti a gyártó, például a szabadon használható furatsorral az alváz felső részén. Szintén nekik kedveznek a kettős első tengelyek és a hátsó lengéscsillapító-tornyok, amelyek nem nyúlnak az alváz szintje fölé.
Erőforrásainak kínálatát tekintve három új motorcsalád 13 különböző, Euro VI minősítésű tagja érhető el az XT modellekhez. Ezek együttesen a 280-730 lóerő teljesítménytartományban kínálják minden felhasználó számára a legjobb megoldást. A most júniusban bemutatott továbbfejlesztett, 16 literes, V8-as és 9 literes, öthengeres erőforrások mellett a tavaly ősszel korszerűsített, 13 literes, hathengeres motorok szerepelnek a kínálatban. Sőt, a biodízel üzemanyagot égető motorok sem hiányoznak az új XT palettájáról, így immár valóban széleskörű választékot nyújt a Scania az építőipari fuvarozók számára.

 -

A Scania célja, hogy járműveivel maximálisan hozzájáruljon az építőipari vállalkozások jobb termelékenységéhez