Két teljes méretű fekhely, táncteremnek is beillő méretű fülke, táblagéppel működtethető funkciók. Ki ne vágyna egy ilyen munkahelyre? A Nikola One terveiben mindez a közeljövő valósága lehet – Amerikában. A kérdés már csak az időzítés.
Hirdetés:

Lassan, de biztosan halad előre a Nikola One, azaz a hidrogénhajtású tehergépkocsi megvalósulása. A legutóbb napvilágot látott tervek a vontató fülkéjét mutatják be, amelyben a járművezető egy sokcsillagos szállodában érezheti magát, amikor egy fárasztó munkanap után végre a pihenés veszi át a főszerepet. A fülke kialakítását egy felmérés előzte meg, amelyből egyértelműen kiderült, hogy a járművezetők jelentős része nagyobb lakótérre vágyik. A kívánságot, ahogy a képek is mutatják, a Nikola mérnökei messzemenően figyelembe vették a tervezésnél. A fülkeméret növekedésének megvalósulását elősegítette az is, hogy az alternatív hajtásláncnak köszönhetően a jelentős helyet foglaló dízelmotort eltávolíthatták. Néhány dolog ízelítőként abból, hogy mire számíthat a Nikola One vezetője: a fülke közepére helyezett tolóajtó a biztonságos beszállás érdekében, két teljes méretű fekhely, normál méretű hűtőszekrény és fagyasztó, nagy tárolóhelyek, mikrohullámú sütő, számítógépasztal, Bluetooth-kapcsolat, beépített Apple televízió, wifi, elektromos csatlakozási lehetőségek.

 -

Ez bizony nem hotelszoba, még ha annak is néz ki. Igazából ez a Nikola One fülkéje

A nagy kérdés azonban az, hogy mikorra lesz a vízióból kézzel fogható, vezethető jármű. A 2016 végén megtartott sajtótájékoztatóhoz képest módosultak a dátumok, eltolódott a forgalmazás kezdeti időpontja. A legfrissebb információk szerint 2018 októberéig gyártják le az első példányokat, amelyeket már tesztelnek is majd. Ezek az első fecskék a bemutatott vontatóhoz képest kisebb tömegűek és méretűek lesznek. Ugyanebben az időszakban kezdik meg az első töltőállomás kiépítését, majd ezután indítják el a vontatók három éven át tartó üzemeltetői tesztjeit. Normál munkafeladatok elvégzése közben, illetve extrém időjárási körülmények között is vizsgálják a járműveket, és módosítják azokat, amennyiben a teszteredmények ezt indokolttá teszik. Az első vásárlói példányok így valószínűleg csak 2022-ben (!) készülnek majd el.
A vállalat azonban már most többmillió dolláros rendelésállománnyal rendelkezik. Természetesen a türelmetlen ügyfeleknek felajánlottak a pénzvisszafizetés lehetőségét, amennyiben úgy döntenek, hogy nem várják ki a jövő környezetkímélő kamionjának megérkezését, hanem mégis inkább a szennyezőbb, de akár azonnal munkába állítható dízelüzemű változatoknál maradnak.

 -

Az ágy mellett elhelyezett táblagépről irányítható többek között a fűtés, a légkondicionálás és a világítás is