Egyértelműen csökkent a tanulmány szerint azoknak a súlyos baleseteknek a száma, amelyekben tehergépkocsik is szerepelnek, az elmúlt évtizedben közel megfeleződött Európában, de a gyalogosok, a kerékpárosok, a segédmotor-kerékpárosok és a motorkerékpárosok biztonságát tovább kell fokozni. A tehergépkocsik részvételével bekövetkező közlekedési balesetekben súlyos sérülést szenvedő vagy életüket vesztő személyek 35 százaléka védtelen közlekedő volt. A városiasodás és a járművek számának gyarapodása miatt ez az arány csak tovább nő majd, ha nem hoznak jelentős intézkedéseket ennek visszaszorítására, például új műszaki megoldások bevezetésével. A Volvo Trucks már ma is kínál olyan kamerát a fülkékre, amelynek képe a jármű előtti területet mutatja. Emellett a gyártó balesetkutató központja oktatóanyagokat juttat el diákokhoz és felnőttekhez egyaránt. A jelentésből továbbá az is kiderült, hogy még mindig csak nagyon kevés tehergépkocsi-vezető használja a biztonsági övet. Holott a tanulmányok azt mutatják, hogy a közúti balesetben életüket vesztő tehergépkocsi-vezetők fele túlélte volna a karambolt az öv használatával. A Volvo Trucks balesetkutató csoportja a 2017-es jelentésében azt elemezte, hogy miért és hogyan következnek be a tehergépkocsikat is érintő balesetek, illetve mit kéne tenni a balesetek kockázatának csökkentése, illetve kimenetelük enyhítése érdekében.
Volvo Trucks közlekedésbiztonsági jelentés: Fókuszban a védtelenebbek
Idei közlekedésbiztonsági jelentésében a közlekedés védtelenebb résztvevőit állította a figyelem középpontjába a Volvo Trucks, de foglalkozott a tehergépkocsik kamerarendszereivel és a biztonsági öv kérdésével is.
Hirdetés: