Belső közlekedésbiztonsági kutatási eredmények alapján fejleszti kishaszonjárműveit a Mercedes-Benz.
Hirdetés:

Baleseti adatokat gyűjt és elemez a Mercedes-Benz saját, kishaszonjárművekre szakosodott közlekedésbiztonsági kutatócsapata, az ezekből kinyert összefüggéseket pedig a járművek fejlesztéséhez használják fel. A szakértői eredmények mind az aktív, mind a passzív biztonsági rendszerek innovációiban megjelennek. Az így létrejövő egyre hatékonyabb biztonsági és vezetőtámogató rendszerek nemcsak a balesetek megelőzését segítik, hanem a bekövetkezett esetek következményeit is enyhítik.

A Van Accident Research szakembergárdája másfél éve folyamatosan elemzi a balesetekből kinyert adatokat a Daimler AG untertürkheimi központjában, ahol a mérnökökkel karöltve minden olyan esetet részletesen megvizsgálnak, amelyben Mercedes-Benz kishaszonjármű is érintett volt. Az eredményeket a fejlesztés során alkalmazzák, hogy még biztonságosabb járművek születhessenek. A kutatók közvetlenül a helyszínről nyerik ki a számukra szükséges információkat, ehhez egy Vito Mixto járművel járják az utakat.

 -

A kinyert információkat közeledésbiztonsági fejlesztésekhez használják fel

A balesetek elemzése különösen hasznos a szakemberek számára, ezáltal ugyanis jóval több lehetséges megoldási javaslat születhet, mintha csak töréstesztekből származó adatokkal dolgoznának. Egy konkrét balesetben közvetlenül ellenőrizhetik például, hogy a légzsákok rendeltetésszerűen működtek-e, illetve a járműalkatrészek károsodása alapján még biztonságosabbá fejleszthetik az egyes elemeket.

Habár az ilyen jellegű kutatásokat már 1970 óta végeznek a gyártónál, eddig a különféle területekkel más-más részlegek foglalkoztak, tavaly viszont egy kézbe került a teljes kutatás-fejlesztés és innováció (K+F+I).

Az analizálás során mind az érintett járművet, mind a baleseti helyszínt elemzik, a rendelkezésre álló Mercedes-Benz Vito Mixto raktere pedig elegendő helyet biztosít az ehhez szükséges felszerelésnek – mint például a mérőkerék, a biztonsági mellény, a kamera és a klinométer. Amennyiben egy rendkívüli balesethez a csapatnak repülőre kell ülnie, az eszközök gyorsan és kompakt módon poggyászba csomagolhatók.

 -

 -

A szakemberek másfél éve folyamatosan elemzik az így begyűjtött adatokat