Még több adott feladatra szabott hardvermegoldás, még több intelligens szoftver és még több ügyfélközpontú szolgáltatás, ezek a Schmitz Cargobull 2016-os hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon bemutatkozó termék- és szolgáltatásújdonságai.
Hirdetés:

Európa piacvezető pótkocsigyártója, a Schmitz Cargobull AG tovább gyorsított a tempón: a vállalat a 2015/2016-ös üzleti évében több mint 50 ezer új járművet értékesített az előző esztendő 44 ezer darabos mennyiségéhez képest. Ennek megfelelően 12 százalékkal nagyobb, azaz 1,7 milliárd eurós forgalmat ért el. „Az új, moduláris GENIOS pótkocsi-generáció kiváló fogadtatásra talált a piacon” – nyilatkozta Andreas Schmitz, aki idén április elseje óta tölti be az igazgatótanács elnöke pozíciót. „Inkább óvatos üzlettervezési szemléletünknek megfelelően az idei pénzügyi évben több mint 47 ezer jármű értékesítésével számolunk” – tette hozzá. Ezt az óvatosságot most leginkább az orosz és a kínai piacok nehézségei indokolják, azonban a termék- és szolgáltatáskínálat számos új, innovatív megoldással élenjárónak számít.

Vezető újítások
A két évvel ezelőtt a hűtős szegmensben bevezetett S.KO COOL EXECUTIVE csomag sikerein felbuzdulva a gyártó az idei IAA-n kirukkol a függönyponyvás pótkocsik EXECUTIVE csomagjával is, méghozzá először az S.CS UNIVERSAL modellhez. Ez a jól bevált S.CS függönyponyvás pótkocsit, a már több mint 750 ezer példányban értékesített ROTOS tengelyt, Schmitz Cargobull gumiabroncsokat, abroncsnyomás-ellenőrző rendszert és az új, ragasztott padlót foglalja magában termékoldalról. Ehhez társul a Full Service teljes körű szolgáltatáscsomag javítási és karbantartási szerződéssel, a gumiszervizelés, a Schmitz Cargobull telematikai szolgáltatása, az európai segélyszolgálat, valamint finanszírozási ajánlatok. A csomag az elsők között lesz elérhető a magyar piacon is! Sőt, az EXECUTIVE félpótkocsikat a megrendeléstől számítva akár 18 órán belül is átvehetik az ügyfelek az altenbergei gyárban a márka rendkívül fejlett termelési és logisztikai rendszerének köszönhetően. Az idő pénz!
Kifejezetten az Egyesült Királyság piacára készült viszont az S.CS Fixed Roof XL modell, amelynek lényege, hogy ponyvatartó lécek alkalmazása nélkül is teljesíti az EN12642 Code XL tanúsítvány követelményeit. Ezenkívül az angol jogszabályi előírásoknak megfelelően a félpótkocsi nagyobb magassága 3,1 méter belmagasságot biztosít, a szerelvényössztömeg pedig 44 tonna is lehet.

 -

Az Egyesült Királyság piacára készülő S.CS Fixed Roof XL modell ponyvatartó lécek alkalmazása nélkül is teljesíti az EN12642 Code XL tanúsítvány követelményeit

A függönyponyvás félpótkocsik további újdonsága a ragasztott padló. Padlólaponként csak hat csavart használnak, egyébként pedig egy különleges, tartósan elasztikus, nagyon erős ragasztóval rögzítik a lapokat a kereszttartókhoz, a hossztartókhoz és a külső vázkerethez. A mindenféle klímaviszonyok között megfelelő ragasztás egyúttal a hagyományos tömítést is kiváltja, gondoskodva arról, hogy ne juthasson nedvesség a raktérbe. A megengedett legnagyobb targonca-tengelyterhelés pedig 7,5 tonnára nőtt a saját tömeg gyarapodása nélkül.
Nem ritkán előfordul, hogy egy MEGA félpótkocsit jó lenne normál UNIVERSAL modellé visszaalakítani, például a fuvarmegbízások megváltozása miatt vagy a könnyebb használtpiaci továbbértékesítés érdekében. Az immár a MEGA modelleknél is alkalmazott GENIOS alváznak, a ROTOS futóműnek és a VARIOS felépítmény új, kibővített magasságállítási lehetőségének köszönhetően ez gyorsan, egyszerűen és költséghatékonyan megvalósítható. Csupán be kell állítani a megfelelő belmagasságot és 385/65 R 22,5 méretű abroncsokat kell felszerelni.

 -

Az új, ragasztott padló a gyártó rázópados élettartamtesztjét és a DEKRA tartóssági tesztjét egyaránt sikeresen teljesítette

Szintén egyre jobban elterjed Európában a 25,25 méter hosszú óriásszerelvények alkalmazása. Ezért a Schmitz Cargobull bevezeti saját dollyját, amellyel fülke-alvázas tehergépkocsihoz kapcsolható egy félpótkocsi. A DO 18/L-2” modell galvanizált alvázkerettel és 385/55 R 22,5 méretű abroncsokkal készül, 1050-1100 milliméteres kapcsolási magasságot kínálva. A vontatónyerges kapcsolásnak és a ROTOS merevtengelyeknek köszönhetően ez a termék egyszerű és viszonylag kis költségű megoldást jelent az EuroCombi szerelvényekhez.

 -

Immár kéttengelyes dollyt is kínál a Schmitz Cargobull a 25,25 méteres EuroCombi szerelvényekhez

 

Nagyobb védelemben
Az Európa-szerte igen népszerű S.KO COOL hűtős félpótkocsi is számos újdonságot kínál. Először is tovább fokozták a FERROPLAST® panelek hőszigetelését, valamint a felépítményt jobb védelemmel látták el a sérülésekkel szemben. Az extrafelszerelésként kérhető teljes áramvonalas burkolat pedig akár négy százalékkal is csökkentheti a tüzelőanyag-fogyasztást.
Ezenkívül a hűtőfelépítményen elhelyezett külső vezérlőberendezés menüje immár négyjegyű PIN-kóddal védhető, így illetéktelenek nem férhetnek hozzá például a hőmérséklet vagy az üzemmód beállításához. Továbbfejlesztették a V7 nevű moduláris rakományrögzítési rendszert is. Az oldalfalakon végigfutó, besüllyesztett síneken 40 milliméterre csökkentették a rögzítési pontok közötti távolságot, így szinte mindenféle rakomány biztonságos és egyszerű rögzítésére alkalmas.

 -

A dobozos pótkocsikhoz négyjegyű kóddal védett zárrendszer is rendelhető

A hátsó rugalmas görgős ütközőket is áttervezték. A masszív, rozsdamentes acélból készülő, elliptikus görgők mögé lengéscsillapító kerül, amelyek a rámpához ütközés erejét nem a felépítménynek, hanem a masszívabb alváznak adják át. A görgők pedig a rámpának feszülve is lehetővé teszik a félpótkocsi függőleges mozgását rakodáskor, miközben nem kopnak el úgy, mint a gumi- vagy fémütközők.
Mivel a dobozos félpótkocsikban gyakran nagy értékű rakományt szállítanak, a Schmitz Cargobull kifejlesztett egy új zárszerkezetet a hátsó raktérajtókhoz. Az LS 3 nevű zárrendszer közvetlenül nem látható, és elektronikus kód teszi lehetővé a nyitását. Ez lehet ugrókód, amelyet a vezető a mobiltelefonjára kap meg a nyitáshoz vagy állandó kód, amelyet a homlokfalon elhelyezett nyomógombos panelen adhat meg.

 -

Továbbfejlesztették a hátsó rugalmas rámpaütközőket. A masszív, rozsdamentes acélból készülő, elliptikus görgők lengéscsillapítón keresztül az alváz felé továbbítják az ütközés erejét

 

Okosbillencsek
A billencs félpótkocsik szegmensében az újítások többsége a teknők hőszigetelésével kapcsolatos, amelyet 2015 eleje óta szigorúbb követelmények szabályoznak az útépítéshez használt aszfaltszállító járművek esetében. Az elefántos gyártó új hőszigetelést mutatott be a félköríves acélteknők számára, amely a 24 köbméteres SR 7.2/1,46 m modellnél 200 kilogrammal kisebb saját tömeget, ezáltal nagyobb hasznos teherbírást eredményez. Az új hőszigetelés gumi alapú elasztikus habból készül, amelyet a Schmitz Cargobull alkalmaz elsőként a pótkocsigyártásban, ez sokkal vékonyabb és kopásállóbb a szokványos anyagoknál, zárt cellaszerkezete pedig három százalék alatti vízfelszívódást biztosít. Az új megoldás további előnye, hogy a hőszigetelő anyag és a külső panel már nincs összekapcsolva, így szegmensekből állhat. Ezek a szegmensek pedig könnyen és olcsón cserélhetők, például a homlokrakodók okozta sérülések esetén. Emellett az alumíniumteknős modellek is rendelhetők teljes hőszigeteléssel, amelyek így csak 5,1 tonna saját tömegűek. Egyébként az acélteknős modellek tömegét is végeselemes módszerrel optimalizálták a fejlesztők.

 -

A billencs félpótkocsik új hőszigetelése lényegesen könnyebb a korábbinál, és sérülés esetén szegmensenként cserélhető

Az elefántos gyártó nagy figyelmet fordít a billencs modellek kezelési biztonságára is. Az S.KI Control elnevezésű okostelefonos alkalmazás a vontató és a félpótkocsi helyzete által bezárt szöget, illetve az oldalirányú dőlésszöget is figyeli. Amennyiben ezek elérik a veszélyes határértéket, a rendszer leállítja a billentést és figyelmezteti a sofőrt az alkalmazáson keresztül. Abban az esetben, ha billentés után a platót nem eresztik le teljesen, a félpótkocsi befékezve marad. Továbbá a berendezés az abroncsok nyomását is figyeli, sőt, az opcionális abroncsfújó segítségével megfelelően beállítja a nyomásértékeket. Ha pedig a vontató hajtott kerekei kipörögnek, a félpótkocsi légrugóinak nyomását úgy szabályozza, hogy nagyobb terhelés jusson a nyeregre. A jármű terhelése is nyomon követhető az alkalmazás segítségével, így elkerülhetők a túlterhelés miatti bírságok. Az új i-Level elektronikus vezérlésű légrugózás pedig lehetővé teszi, hogy a gépkocsivezető különböző menetszinteket elmentsen a rendszer memóriájába, szintén az alkalmazás használatával.

 -

Számos hasznos funkció vezérlésére alkalmas az S.KI Control okostelefonos alkalmazás, amely jelentősen fokozza a biztonságot és az üzemeltetés hatékonyságát

Az extrafelszerelések között motoros mozgatású takaróponyva és a rakteret figyelő kamera is szerepel, így a sofőrnek nem kell felmászni a platóra, amivel szintén sok baleset megelőzhető. Egy további opcionális kamera pedig a félpótkocsi mögötti területet figyeli. Ezek képét a gépkocsivezető az okostelefonján vagy a táblagépén tekintheti meg, aminek az az egyik jelentős előnye, hogy a vontatóba nem kell külön hardvereszközöket beépíteni. Mindezek mellett az okostelefonról távirányítással, pneumatikusan állítható hátsó aláfutásgátló és szintén távirányítású, hidraulikus működtetésű hátsó lengőajtó is rendelhető.   

Fejlődő szolgáltatások
Habár a gyártó okostelefonos alkalmazása meglehetősen új technológia, a Schmitz Cargobull Telematics telematikai rendszer immár 12 éve hódít a piacon. Ezek hatvan százalékát hűtős, negyven százalékát pedig függönyponyvás modellekhez használják. A saját hűtőaggregátokat már gyárilag szériában felszerelik a Trailer Connect hardverrel és hőmérsékletíróval. Az elefántos márka a T Systems MMS nevű részlegével együttműködésben már fejleszti a telematikai rendszer új weboldalát, a legkorszerűbb adatbázis-felépítéssel és működési struktúrával. Ezáltal még könnyebben használható, átláthatóbb, gyorsabb, személyre szabhatóbb és költséghatékonyabb lesz.
Folyamatosan fejlődik immár 15 éve a Schmitz Cargobull Parts & Services (CPS), azaz alkatrészellátással és szolgáltatásokkal foglalkozó részlege is. A webshopjában már 61 ezer cikkszám, az EPOS adatbázisában pedig már több mint félmillió pótkocsi teljes alkatrész-dokumentációja szerepel alvázszám szerint.
Emellett a különféle szervizszolgáltatásokat modulonként választhatják ki az ügyfelek, így nagymértékben a saját igényeikre szabhatják a kívánt szolgáltatási szintet. Az elemzések szerint az ügyfelek több mint kilencven százaléka megújítja a teljes körű Full Service szerződését, ami egyértelműen tükrözi elégedettségüket.
Mindezek elismeréseként a Schmitz Cargobull immár hatodik alkalommal és sorozatban harmadszorra nyert el idén az ETM-Verlag német lapkiadó olvasóinak szavazatai alapján a Legjobb Márka díjat a pótkocsik kategóriájában.

 -

Nagy siker a piacon a Schmitz Cargobull sajátmárkás, egyébként a Hankook által gyártott prémium gumiabroncsa, Németországban már az új pótkocsik közel negyven százalékát ezzel rendelik meg