Nissan Townstar 1.3 DIG-T Tekna: Hat ránk a józanság szava

Racionális családi jármű azoknak, akiknek nem státuszszimbólum az autó. A típus egyetlen Nissan-alkatrészével, a benzinmotorral is kipróbáltuk az őszinte praktikummal jellemzett, japán egyenruhába bújtatott francia idegenlégióst. Különösen sok szakmai rendezvényen került elő az alábbi téma az elmúlt időszakban. Mindegy, hogy kishaszonjárművek, teherautók vagy autóbuszok gyártóinak képviselője állt vagy ült a párbeszéd másik oldalán, elég gyorsan a felhasználói élményre terelődött a...

DAF XD 450 FAN: Könnyű rajongani érte

Amikor a lakóparkokban ütemenként tízmilliárd forintnyi lakást húznak fel, akkor nem mondhatják azt a teherautó-vezetőnek, hogy itt egy leharcolt, ósdi jármű, tessék addig robotolni, amíg bírja a tachográf. Szerencsére ajánlhatunk méltó munkaeszközt. Igazán kellemetlen egy omladozó, rozsdás teherautóról trehány módra leborítani a drága falazóelemeket vagy a vastag szigetelőanyagot. Ha ez a kép önmagában még nem tűnne zavarónak, megsúgom, hogy abban...

Citroën ë-C4 X: A tsz-elnök autója

Bevallom, nem készültem fel előzetesen az ë-C4 X tesztautóból. Valamiért az volt bennem a képek alapján, hogy egy ötajtós karosszéria vár majd rám. A látszat viszont ezúttal is csalt, egy klasszikus lépcsőhátú és egy SUV szerelemgyereke fogadott. Azért volt ez majdnem kellemetlen meglepetés számomra, mert kis híján bringával indultam el a tesztautóért. Bár a csomagtér maga hatalmas, szegény kétkerekűmet darabokra...

IVECO Bus E-Way: Lábjegyzet az ízelítőhöz

Közel ezer dolgozik már ebből a villanybuszból tucatnyi európai országban, ami összemérhető a mifelénk is ismert eCitaro sikerével. Ám az IVECO Bus termékéről a hazai utazóközönség nagyobb része mégsem hallott. Megmutatták, mire számíthatunk a jövőben. Dízelmotor dolgozik a tavaly az Európai Unióban átadott új buszok kétharmadában, ám ezek jó részét nagy távolságok megtételére vették. Csupán az új járművek közel fele,...

BYD ETM6: Kulturális különbségek

Remek részletmegoldások állnak szemben fejvakarásra késztető tulajdonságokkal. Úgy tűnik, hogy ami átemelhető volt a személyautókból, az remekül működik, ám a haszonjárműves erények tekintetében még lenne hová fejlődni. Több mint egy évtizeden át állami támogatást élveztek az elektromos járművek Kínában, ezért ott egy hónapban több elektromos nehéz-­haszonjárművet adnak el, mint Európában a 2022-es év egészében. Tavaly több mint tizenötször annyi elektromos...

MG ZS 1.5 Comfort+: Nem egészen ZS-kategóriás

Rég vettem már át ilyen nehéz szívvel tesztautót. Jól ismerem a márkát és annak történelmét, de ez most inkább tűnt hátránynak. Aztán ahogy telt az idő, a mellkasomon lévő nyomás is enyhült, bár az érzéseim még most is vegyesek. Kezdjük egy gyors magyarázattal. Rover-tulajdonosként néztem végig az MG Rover haláltusáját, hogy aztán pár évvel később vegyek egy MG modellt. Történetesen...

Setra MultiClass S 500 LE menetpróba: Beért a busz

Bevált komponensekből építették meg az új alacsonybelépésű Setra buszokat. Határozottan ráfeküdtek a városközeli működésre, ezzel valóban sokoldalú ajánlattá ért be a koncepció. Tapasztalatot szereztünk és cseréltünk az új típussal kapcsolatban. Mondjuk ki, hogy itt volt már a váltás ideje, hiszen a Setra MultiClass 400-as sorozat eredetileg 2005-ben debütált. A generációs különbségeket jól érzékelteti, hogy a ComfortClass 500-as nemzedékről már 2012-ben...

Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi: Utazó ügynök

Ha dízelüzemű tesztautó kerül 2023-ban az újságíró kezébe, azt hihetné, hogy hiba csúszott a tervbe, mert nem ez a domináns irány a személyautó-piacon. Ám rendhagyó esetek mindig történnek, ilyen a dízelmotoros Citroën C5 Aircross is. Maga a C5 Aircross nem számít újdonságnak, közel tíz éve 2015-ben ­mutatták be a koncepciót. További két évet csiszolt még rajta a Citroën, majd 2017-ben...

Betömörített elektronok

Városi és elővárosi viszonylatok útvonalán teszteltük a Mercedes-Benz eCitaro legújabb változatát. A típus hatótávolsága bemutatása óta a duplájára nőtt az új akkumulátoroknak köszönhetően – ideális körülmények között akár 400-450 kilométert is megtehet! Megosztok egy műhelytitkot: minden lapszám szerkesztésekor komoly fejtörést okoz, hogy nem borultunk-e el teljesen a villamosított járművek felé. Érzésre ugyanis a cikkek jó ­részét a Zöld jövő rovatba...

Citroën C3 1.5 BlueHDi Profi: A profi

Nagyképűnek tűnhet Jean-Paul Belmondo egyik legjobb filmjének címét kölcsönözni egy ennyire szerény francia számára. Azonban kétségtelen, hogy a Citroën C3 Profi egy professzionális kishaszonjármű. Lássuk, használtan is rászolgál-e a megelőlegezett bizalomra?! Szégyenletes, hogy rendszeres könyörgéseink ellenére gyakorlatilag egyik gyártótól sem kapunk tesztautót a személyautó-alapú kishaszonjárművek szűk, ám annál izgalmasabb szegmenséből. Vélhetően nem tartanak ­belőlük tesztflottát, azt a pár száz darabot...
Hirdetés:
error: Védett tartalom