Ha valakinek nem ugrott be elsőre, mi a téma, azonnal nézze meg az 1976-os Taxi Driver (Taxisofőr) című filmet Robert De Niro főszereplésével vagy a Danny DeVito nevével fémjelzett, 1978-ban indult Taxi sorozatot. Persze a két kultikus darabon kívül később is sűrűn feltűnt a képernyőkön vagy épp a mozivásznon a michigani Kalamazoo városában működő Checker Motors Corporation terméke, szóval biztosra vesszük, sokan emlékeznek még rájuk. Annak ellenére is, hogy 1982-ben leálltak a Checker autók gyártásával.
A filmekben többnyire a Marathon típust láthattuk
Fénykorában kifejezetten nagy hangsúlyt fektettek a Checkerek megbízhatóságára, hogy minimális karbantartással képesek legyenek a nagy futásteljesítményre. Ennek oka, hogy a márka 1922-es alapításától kezdve kimondottan taxinak szánt járműveket gyártottak, a civil értékesítés csak 1947-ben kezdődött. Egészen a már említett 1982-es leállásig. Azonban New Yorkban még a kilencvenes évek elején is használták az autóikat személyszállításra.
Civilben jóval kevesebb Checkert adtak el
A gyártó bezárása után egy lelkes autószerelő és -gyűjtő, Steve Contarino lankadatlanul folytatta az autók alkatrészellátását és felújítását. Nemrég pedig úgy döntött, itt az ideje feltámasztani a márkát Checker Motor Cars cége égisze alatt. A tervek szerint két típust dobnának piacra. Az egyik a régen is kedvelt, rendkívül hosszú, hat vagy akár nyolc utastéri ajtóval rendelkező Aerobus leszármazottja, az A888. Az újdonság hat ajtóval, négysornyi utasüléssel és összesen 12 férőhellyel ideális lehet szállodák vagy limuzinszolgálatok számára.
Márkakereskedői hálózatot is szeretnének létrehozni, ahol szervizeltethetik a tulajdonosok az autóikat
A másik, a Marathon típusra emlékeztető, ám a legendás Chevy El Camino ihlette pickup. Természetesen mindkettőt a kor elvárásainak megfelelően LED-technikájú fényszórókkal, négy tárcsafékkel tervezik gyártani 2018-tól. A retro dizájn modern alkatrészeket rejt majd, de úgy, hogy az új autókba épített alkatrészek 40 százaléka a régi típusokban is felhasználható legyen.
Valószínűleg nem az áruszállítás lesz a fő feladata
A technikai részletekről még nem árultak el sokat, a motortérbe valószínűleg egy V8-as benzines és egy négyhengeres Duramax turbódízel motort lehet majd választani a GM palettájáról. Contarino várakozásai szerint 50–100 embernek adhat munkát a felélesztett márka. Az első prototípusokat jövőre készítik el, a forgalmazás kezdetének pontos időpontját viszont még nem hozták nyilvánosságra. Évente körülbelül 400 új Checker eladását tervezik, az árat pedig 40–50 ezer dollár környékére lövik be.